Mötesbokare till DHL Freight

Bravura Sverige AB / Kundservicejobb / Växjö
2024-11-15
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Mötesbokare till DHL Freight" (publicerad 2024-12-05) ⬅️


Visa alla kundservicejobb i Växjö, Alvesta, Uppvidinge, Lessebo, Hylte eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Bravura Sverige AB i Växjö, Alvesta, Ljungby, Älmhult, Värnamo eller i hela Sverige

Om Bravura:

Vi på Bravura jobbar med bemanning och rekrytering. Hos oss finns möjligheter för dig som vill ta nästa steg i karriären. Välkommen att hitta ditt drömjobb genom oss - som konsult eller rekryterad.

Publiceringsdatum
2024-11-15

Om tjänsten
Det här är ett konsultuppdrag med goda möjligheter till överrekrytering. I den här rollen får du initialt en anställning hos Bravura, och det är uttalat att DHL har för avsikt att erbjuda dig anställning hos dem på sikt. Detta ger både dig och företaget en bra möjlighet att lära känna varandra samt utvärdera hur ni trivs med ert samarbete.

Om företaget
DHL är marknadsledande inom logistikbranschen och är "logistikbolaget för hela världen". DHL erbjuder expertis inom internationell express-, flyg- och sjöfrakt, väg- och tågtransport, kontraktslogistik samt internationella brevtjänster. Med ett globalt nätverk som består av mer än 220 länder och territorier och med 520 000 medarbetare över hela världen erbjuds kunder högsta kvalitet kombinerat med god lokal kännedom. DHL i Sverige har ca 4000 medarbetare och 65 kontor, terminaler och stationer runt om i Sverige.

I rollen som mötesbokare kommer du att vara en del av Telesales-teamet som består av nio medarbetar som tillsammans arbetar i ett öppet kontorslandskap. På DHL:s kontor i Växjö delar Telesales-team lokaler med DHL Freights Customer Service.

Dina arbetsuppgifter
Som mötesbokare är din huvudsakliga arbetsuppgift att självständigt kontakta presumtiva kunder via telefon för att undersöka deras fraktbehov. Där arbetar du införsäljande med att skapa ett intresse för DHL:s tjänster för att boka möten med företagets säljare. Vidare spelar du en viktig roll i att informera säljarna om kundernas specifika fraktbehov och rapporterar löpande utfall av pågående kampanjer.

Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:

• Mycket god förmåga att uttrycka dig på svenska i tal och skrift
• Goda PC-kunskaper och planeringsförmåga
• Erfarenhet inom kundservice är meriterande

Som person är du både driven och resultatinriktad, och du har förmågan att arbeta självständigt samtidigt som du uppskattar att samarbeta i team. Du är noggrann i ditt arbete och är lyhörd för andras behov, vilket gör att du smidigt kan anpassa dig till olika situationer. Du har en stark uthållighet och är målinriktad, vilket för att du ständigt strävar efter att nå de uppsatta målen.

Övrig information:

Start: Omgående eller enligt överenskommelse
Plats: Växjö
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport via mail, info@bravura.se eller telefon 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Ersättning
Enligt överenskommelse.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-11-29
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Bravura Sverige AB (org.nr 556752-0803)

Arbetsplats
Bravura

Kontakt
Emma Krupic
emma.krupic@bravura.se
08-40024050

Jobbnummer
9012857

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Bravura Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Bravura Sverige AB: