Morgonpigg transportledare/admistrativ assistent

Sofia Mobilkranar AB / Administratörsjobb / Haninge
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Haninge, Ödeshög, Hjo, Vadstena, Boxholm eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Sofia Mobilkranar AB i Haninge, Stockholm eller i hela Sverige

Morgonpigg transportledare / admistrativ assistent
Vi är ett medelstort privatägt företag i Mobilkransbranschen beläget i Håga Ind Omr Västerhaninge söder om Stockholm som söker en Transportledare/Administrativ assistent med erfarenhet från transportbranschen i stort, då vi arbetar med olika enheter som exempelvis mobilkranar, kranbilar, vibrohammare och uthyrning av förrådscontainers.
Vi är medlemmar i Maskinentreprenörerna och tillämpar kollektivavtal.

Publiceringsdatum
2010-03-10

Dina arbetsuppgifter
Du kommer främst att agera som transportledare och ta emot uppdrag från kunder via telefon, koordinera och fördela dessa till våra respektive fordon, ansöka om erforderliga tillstånd, hålla koll på fordonsparken när det gäller besiktningar och dylikt, hantera containerparken i sin helhet med hyresavtal, fakturering, transporter mm.
MEN vi vill också att du skall axla rollen som administrativ assistent med olika arbetsuppgifter såsom fakturering, kund- och leverantörsreskontra, lättare löpande bokföring och viss personal/ lönehantering.
Då företaget är litet och familjärt tar vi för givet att du inte räds att ”ta i där det behövs”.
Utbildning/erfarenhet
Vi söker dig som har utbildning inom transportledning eller motsvarande erfarenhet inom området. Meriterande är praktisk erfarenhet från transportbranschen.
Som transportledare har du många kontakter med kunder och yrkesförare därför är det viktigt att du har lätt för att samarbeta, är serviceinriktad och har en god kommunikativ förmåga i både tal och skrift.
När det gäller den administrativa biten av den här tjänsten ser vi helst att du har någon form av ekonomisk grundutbildning eller motsvarande praktisk erfarenhet, grundläggande datakunskap samt vana från SPCS eller liknande administrativa program.
Vem är du?
Som person har Du en mycket god planeringsförmåga, tycker om att leda människor och är duktig på att hantera olika personalfrågor. Du har en god helhetssyn, bra kommunikationsförmåga och är givetvis morgonpigg då Du öppnar kontoret 06.30.
Du trivs med att arbeta i ett högt tempo och ha många pågående projekt samtidigt.
Du skall även ha en god lokalkännedom om Storstockholm.
Eftersom Du i denna tjänst kommer att ha mycket kontakt med våra kunder är det ett krav att du behärskar svenska i tal och skrift.
Då flertalet på denna arbetsplats är män ser vi gärna kvinnliga sökande.
Tillträde snarast efter överenskommelse.
På grund av hög arbetsbelastning tar vi ENDAST emot ansökningar via Email till sofia.mobilkranar@telia.com

Arbetstider och omfattning
Tillsvidare
Heltid

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Ansökan kan skickas till e-postadress: sofia.mobilkranar@telia.com

Företag
SOFIA MOBILKRANAR AB

Adress
SOFIA MOBILKRANAR AB
FÖRRÅDSVÄGEN 23
13737 VÄSTERHANINGE

Kontorsadress
FÖRRÅDSVÄGEN 23
VÄSTERHANINGE

Kontaktuppgifter
Telefonnummer: 08-50020560
Faxnummer: 08-50023580
E-postadress: sofia.mobilkranar@telia.com

Jobbnummer
604207

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Sofia Mobilkranar AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Sofia Mobilkranar AB: