Mogen Receptionist med Tekniska Skrivkunskaper och Serviceanda!
Adecco Sweden AB / Administratörsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Nu söker vi efter en skrivkunnig receptionist med administratörsvana för uppdrag hos vår kund med start i december. Företaget sitter i moderna ljusa lokaler i Mölndal och önskar börja med att hyra in konsulten för att därefter, om allting funkar bra, erbjuda en direktanställning hos dem.Företaget är indelade i två divisioner under ett och samma tak, huvudkontoret finns i Mölndal och dom jobbar med konsulter inom teknik och kvalificerade ingenjörer.
Hur ser din arbetsdag ut?
Som receptionist med goda skrivkunskaper kommer du att fungera som spindeln i nätet och ha många kontaktytor med intern personal och med deras teknik- och ingenjörskonsulter som behöver avlastning inom dokumenthantering och tekniska rapporter/protokoll som skall skrivas. Du tar emot PM från personalen och renskriver för att sedan skicka dem vidare till rätt enhet.
Det ingår även i din roll att ta eget ansvar för att driva och utveckla ditt arbetet samtidigt som du är nyckelpersonen för receptionen. Du förväntas ta mycket egna initiativ och skapa god stämning för samtliga besökare/kollegor. Du styr ihop material för olika events som sker i huset och ser till att vara delaktig i vad som händer. Vidare kommer du att svara i telefon och ta emot besök i receptionen.
Vem trivs här?
I denna roll arbetar du mestadels självständigt vilket ställer höga krav på att vara en orädd och drivande person som tar mycket egna initiativ. Då det kan förekomma långa dagar utan mycket besök i receptionen förväntas du kunna fylla tiden med arbetsuppgifter som du skapar fram genom att stötta andra och även förbättra samt skapa rutiner i verksamheten.
Tjänsten kräver att du behärskar svenska och engelska flytande i både tal och skrift och vi ser gärna att du har grundläggande teknisk kompetens.
För att lyckas i rollen krävs det att du är duktig på MS Officepaketet och är en van dataanvändare.
Stor vikt kommer att läggas vid din personliga lämplighet.
Varaktighet, arbetstid
Heltid Uppdraget startar under December månad och förväntas pågå löpande under 6 månader för att sedan få en direktanställning hos kunden, förutsatt att alting fungerat bra. Arbetstiderna är förlagda under kontorstider, vardagar.
Publiceringsdatum2015-10-27ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2015-11-22
Ansöker gör du genom att använda länken nedan.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktSara Emady
sara.emady@hotmail.comFöretagAdecco Sweden AB
AdressAdecco Sweden AB
Östra Hamngatan 26-28
41109 GÖTEBORG
KontorsadressÖstra Hamngatan 26-28
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2498247
Observera att sista ansökningsdag har passerat.