Modersmålspedagog i somaliska
Linköpings kommun, Utbildningsförvaltningen / Barnskötarjobb / Linköping
2014-12-01
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Modersmålspedagog i somaliska" (publicerad 2014-12-01) ⬅️
Visa alla barnskötarjobb i Linköping,
Mjölby,
Åtvidaberg,
Finspång,
Motala eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Linköpings kommun, Utbildningsförvaltningen i Linköping Inom utbildningsförvaltningen arbetar ca 4500 tillsvidareanställda och 500 timanställda. Förvaltningen har verksamheter inom bland annat förskola och annan pedagogisk verksamhet, grundskola, fritidshem, gymnasieskola, särskola, vuxenutbildning, arbetsmarknad och integration, fritidsverksamhet för ungdomar och LSS-verksamhet för barn och ungdomar. Utbildningsförvaltningen har även ett utbildningskontor med förvaltningsledning med en barn- och ungdomsavdelning och en bildningsavdelning. Utbildningskontoret ansvarar för övergripande planering, ledning, samordning och uppföljning av verksamheterna.
Flerspråkigverksamheten har ett kommunövergripande ansvar för modersmålsstöd, modersmålsundervisning samt studiehandledning i förskola, grundskola, grundsärskola, gymnasieskola och gymnasiesärskola.
De har tillsammans med skolorna uppdraget att ge barn och elever möjlighet att utveckla sin flerspråkighet, mångkulturella identitet och kompetens.
Vi söker nu en modersmålspedagog i somaliska till sektionen för resurs- och stödverksamhet. Tjänsten är en timanställning på 20-60 % med start omgående tom 2015-06-16.
Publiceringsdatum2014-12-01Dina arbetsuppgifterSom modersmålspedagog arbetar du med språkstöd i förskolor och förskoleklasser. Tjänsten är ambulerande.
KvalifikationerFörskollärare, barnskötare eller annan pedagogisk utbildning.
Som modersmålspedagog ska du även ha goda kunskaper i det svenska språket och det svenska samhället.
Flexibilitet är av stor vikt då schema kan ändras under läsåret. Du har förmågan att se alla barns olika behov, tar hänsyn till deras individuella förutsättningar och får
barnen att växa. Du kan bygga goda relationer till såväl barn och föräldrar som
personal.
För att kunna ge bästa möjliga service till våra kommuninvånare eftersträvar vi en personalsammansättning som speglar mångfalden i Linköpings kommun. Vi ser gärna sökande som bidrar till detta.
Linköping är en av Sveriges snabbast växande kommuner. Nu är vi 150 000 invånare! Kommunen kännetecknas av högteknologi i världsklass, ett nytänkande universitet, goda kommunikationer och en livlig handel. Linköpings kommun är en av Östergötlands största arbetsgivare, med ca 8000 medarbetare i en mängd olika verksamheter. Vi är en arbetsplats där alla har inflytande och kan påverka. På så sätt skapar vi arbetsglädje och engagemang!
För mer information:
http://www.linkoping.seVi är en kommun där idéer blir verklighet - därför behöver vi dig!
AnställningsvillkorFör att underlätta vår bedömning av inkomna ansökningar använder vi en elektronisk ansökningsblankett i samarbete med MyNetwork. Din ansökan med tillhörande meritförteckning hanteras enbart av Linköpings kommuns rekryteringsansvariga. Allt i enlighet med de bestämmelser som hanteras av PUL (personuppgiftslagen).
Urvalet av ansökningar görs mot registrerade meriter och utbildningar. Fyll därför i formuläret noggrant.
Linköpings kommun gör aktiva val avseende annonseringsplatser, eventuellt stöd och urvalsmetoder inför varje rekrytering. När vi publicerat en annons kommer vi således inte att köpa tjänster eller annonser för en pågående rekrytering varför vi undanber sådana kontakter.
Arbetstider och omfattning20-60 %. Tillträde: Omgående Visstidsanställning
ErsättningTimlön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2014-12-15
Ange följande referens när du ansöker: 2014/1951
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktSnezana Arsenovic Nero 013-20 73 61
FöretagLinköpings kommun, Utbildningsförvaltningen
AdressLinköpings kommun, Utbildningsförvaltningen
Stadshuset
58181 Linköping
KontorsadressStadshuset
Jobbnummer 2086687
Observera att sista ansökningsdag har passerat.