Miva söker engagerad kundtjänstadministratör

Miljö och Vatten i Örnsköldsvik AB / Kundservicejobb / Örnsköldsvik
2025-11-14


Visa alla kundservicejobb i Örnsköldsvik, Nordmaling, Kramfors, Bjurholm, Sollefteå eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Miljö och Vatten i Örnsköldsvik AB i Örnsköldsvik

Vill du jobba i en bransch som gör skillnad på riktigt?
Vatten och avlopp är tillsammans med avfall och återvinning vår vardag.

Våra huvuduppgifter är konkreta, men det är också i vår bransch som de stora satsningarna görs. Det behövs eftersom en viktig del av vår infrastruktur ska fungera både idag och långt in i framtiden.

Till vår enhet kundservice söker vi nu en engagerad kundservicemedarbetare. Kundservice uppdrag är att vara kundens väg in till Miva och att underlätta för våra kunder så att det är "lätt att göra rätt". Hos oss får du arbeta i en samhällsviktig verksamhet som ser till att vardagen fungerar - för alla i Örnsköldsviks kommun, varje dag, året om.

Publiceringsdatum
2025-11-14

Arbetsuppgifter
Som kundservicemedarbetare är du en viktig kontakt mellan Miva och våra kunder. Du ger professionellt stöd, svarar på frågor, hanterar ärenden och bidrar till att skapa en positiv upplevelse - oavsett om kunden kontaktar oss via telefon, e-post eller andra kanaler.

I rollen ingår bland annat att:

- Ta emot, handlägga och utreda kundärenden i våra verksamhetssystem
- Ge tydlig och hjälpsam information om vår verksamhet och våra tjänster
- Delta i utskick, skriftlig kommunikation och kundinriktade aktiviteter
- Hantera administrativa uppgifter som inbetalningar, kravhantering och debitering
- Arbeta med förbättringar och lösningar som skapar ökad kundnytta
- Bidra till intern utbildning samt stötta nyanställda vid behov
- Tillsammans med övriga kollegor säkerställa att kundservice uppdrag genomförs på bästa sätt.

Ditt arbete genomsyras av Mivas ledstjärnor: effektiv resursanvändning, nöjda kunder, långsiktigt miljöansvar och engagerade medarbetare.

Vem trivs hos oss
Vi söker dig som trivs med att hjälpa andra, gillar att skapa struktur och har en positiv inställning. Du arbetar noggrant, lyssnar in kunder och kollegor och kommunicerar tydligt - både i tal och skrift.

Vi värdesätter särskilt att du är:

- Serviceorienterad och professionell
- Strukturerad, noggrann och ansvarstagande
- Kommunikativ och bra på att bemöta människor i olika situationer
- En lagspelare som bidrar till ett gott arbetsklimat genom att vara innovativ och framåtlutad i förbättringsarbete

Kvalifikationer
- Gymnasial utbildning, t.ex. yrkeshögskola eller motsvarande kompetens
- 2-5 års erfarenhet av administrativt arbete eller liknande tjänst
- God IT-vana och erfarenhet av att arbeta i olika programvaror, fördelaktigt om du har kompetens i BFUS
- Förmåga att kommunicera tydligt och professionellt
- Mycket goda kunskaper i svenska samt goda kunskaper i engelska (tal och skrift), eftersom våra kunder främst använder svenska men ibland även engelska.

Vi är Miva, Miva är vi
Mivas verksamhet är en av grundpelarna i samhället, vilket gör vårt arbete viktigt och meningsfullt. Vi erbjuder en stimulerande och kreativ miljö, tydliga och mätbara mål samt realistiska krav och utmaningar som lägger grunden för att kunna göra ett bra arbete. Genom delaktighet och ansvar medverkar du till verksamhetens utveckling.

Utifrån våra årliga medarbetarundersökningar kan vi stolt konstatera att personalen mår bra och trivs hos oss. Möjligheten till balans mellan arbete och fritid är stor. Det gör också att viljan att rekommendera oss som arbetsgivare är hög.

Våra kunder trivs också med oss. År efter år får vi höga betyg i våra kundundersökningar. Det är inget vi tar för givet, men vi är övertygade om att våra engagerade medarbetare spelar en stor roll för att allas vardag ska fungera. Varje dag, året runt.

Om anställningen
Tillträde: Enligt överenskommelse

Tjänstgöringsgrad: 100 %, tillsvidareanställning

Säkerhetsprövning och alkohol/drogtest kommer att göras i samband med anställning.

Kontakt
Enhetschef Kundservice, Rose-Marie Näsström, rose-marie.nasstrom@miva.se, tfn. 076-147 46 56

Facklig representant för Vision är Marie Wågberg, marie.wagberg@miva.se, tfn. 0660-330 438

Så ansöker du
Välkommen med din ansökan senast 28 november men avvakta inte till dess att skicka in din ansökan då urvalet sker löpande under ansökningstiden.

Vi har gjort vårt mediaval för rekrytering och undanber oss därför kontakt med företag/försäljare av rekryteringstjänster och annonser.

Om Miva

Miljö och Vatten i Örnsköldsvik AB (Miva) är ett helägt kommunalt bolag som ansvarar för vatten och avlopp samt avfall och återvinning i Örnsköldsviks kommun. Vi producerar, distribuerar och säljer dricksvatten samt tar hand om och renar avloppsvatten. Vi ansvarar även för att samla in, behandla och transportera bort kommunens hushållsavfall. Miva har drygt 115 medarbetare och omsätter cirka 200 miljoner kronor. Våra ledstjärnor är engagerade medarbetare, långsiktigt miljöansvar, nöjda kunder och effektiv resursanvändning. Miva och Örnsköldsviks kommunkoncern ingår i ett finskt och samiskt förvaltningsområde.

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2025-11-28
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2025/14".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Miljö och Vatten i Örnsköldsvik AB (org.nr 556767-2695)

Arbetsplats
Kundservice

Kontakt
Rose-Marie Näsström, Kundservicechef
076-1474656

Jobbnummer
9604761

Prenumerera på jobb från Miljö och Vatten i Örnsköldsvik AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Miljö och Vatten i Örnsköldsvik AB: