Mio Västra Frölunda söker HR- och löneadministratör

Retail Recruitment - Rekrytering chefer/specialister inom Retail / Ekonomiassistentjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Retail Recruitment - Rekrytering chefer/specialister inom Retail i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Kungsbacka eller i hela Sverige

Mio är en ledande svensk detaljhandelskedja för möbler och heminredning som i snart 60 år har levererat inredningslösningar för hemmet. Vi finns med butiker på över 70 platser i Sverige samt på nätet med e-handel. Mio ägs av handlarna som driver sina butiker framåt utifrån Mios koncept och den lokala marknadens behov. Grunden är en stark och positiv entreprenörskultur.

Vi brinner för att förgylla kundernas liv hemma med riktiga möbler och prisvärd kvalitet. Vi vill vara det spännande alternativet som inspirerar kunderna att förnya sina hem som de ska vara stolta över och trivas i.

Har du erfarenhet av löneadministration med ett intresse för HR?

Nu förstärker vi vårt team på Mio i Västra Frölunda, Göteborg med en HR - och Löneadministratör - Ny tjänst.


Ditt huvudansvar
Dina arbetsuppgifter som löneadministratör kommer att vara att administrera och hantera hela löneprocessen för ca 180 löner i Erik Tiberg Möbler AB. Du kontrollerar och kvalitetssäkrar de underlag som inkommer och arbetar med att rätt lön betalas ut i rätt tid till våra medarbetare. Vidare ger du support till chefer och anställda i allt som rör lönefrågor, föräldraledighet, semester m.m.

Arbetet inom HR innebär administration kring nyanställningar, frånvaro och semester. Du hjälper till att granska/upprätta anställningsavtal, arbetsrutiner, policys etc. Du agerar vidare stöd vid rekrytering, introduktion vid nyanställning och övriga utbildningsinsatser.

Vem är du?
Personen vi söker till denna roll har några års erfarenhet av att ha arbetat med hela löneprocessen. Du känner glädje i att driva förändringar och förbättringar i rådande processer. Vidare har du ett intresse av HR och personalrelaterade frågor och vill gärna fortsätta utvecklas inom området.

Som person är du prestigelös och kommunikativ. Du tar gärna egna initiativ och är öppen för att hjälpa till där du behövs som mest. För att trivas och lyckas i rollen ser vi att du är;


* Noggrann och strukturerad - du låter inget passera utan att vara säker på att det är korrekt
* Engagerad och ambitiös - du vill vara med och påverka, utveckla och effektivisera
* Lösningsorienterad och förtroendeingivande.
Har du dessutom tidigare erfarenhet av handelsavtalet ser vi det som starkt meriterande.

Är du den vi söker kan vi erbjuda ett roligt, utvecklade och utmanande arbete!



Publiceringsdatum
2019-05-24

Övrig information
Tjänsten är deltid och tillsvidare med sex månaders inledande provanställning. Dina arbetstider förläggs främst dagtid, måndag-fredag. Eftersom vi rekryterar löpande vill vi ha din ansökan så snart som möjligt.

I samband med denna rekrytering samarbetar Mio med Retail recruitment, frågor besvaras av ansvarig rekryteringskonsult Malin Karlsson, 0705-08 43 40, malin.karlsson@retailrecruitment.se

Välkommen till Mio!

Varaktighet, arbetstid
Deltid Tills vidare

Ersättning
Fast

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-06-20
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Malin Karlsson malin.karlsson@retailrecruitment.se 0705 - 08 43 40

Företag
Retail Recruitment - Rekrytering chefer/specialister inom Retail

Adress
Retail Recruitment - Rekrytering chefer/specialister inom Retail
Drottninggatan 31
41114 Göteborg

Kontorsadress
Drottninggatan 31

Jobbnummer
4805253

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Retail Recruitment - Rekrytering chefer/specialister inom Retail

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Retail Recruitment - Rekrytering chefer/specialister inom Retail: