Mindre ridskola söker ekonom/administratör

Tierps Ryttarklubb / Ekonomiassistentjobb / Tierp
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Tierp, Älvkarleby, Östhammar, Gävle, Sandviken eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Tierps Ryttarklubb i Tierp

Tierps Ryttarklubb är en ideell förening som är medlem i Svenska Ridsportförbundet. Vi är en av de största föreningarna för barn och ungdomsverksamhet i Tierps Kommun och är en ridskola för hela familjen. Vår förening har ca 300 medlemmar. Ridskolan har idag 19 hästar och ponnyer i verksamheten och ca 230 uppsittningar i veckan. På vår anläggning finns ett ridhus på 24X60 och en liten utomhusridbana på 30x80 med naturgrusunderlag.
I omgivningarna finns fina ridvägar.
Som ekonom och administratör är du spindeln i nätet kring ekonomi och administration och ska vilja ta en helhetsroll över ekonomi och administration. Det är du som får oss att fungera effektivt och smidigt! I tjänsten sköter du den löpande bokföringen, in- och utbetalningar, avstämning av balanskonton och upprättar årsbokslut. Du sköter också lönehanteringen och allmänna administrativa arbetsuppgifter. Det är viktigt för oss att utföra arbetet i utsatt tid med noggrannhet, hög säkerhet och kvalité.
Utöver ekonomi och administration kan alla förekommande arbetsuppgifter i ett stall komma att ingå i tjänsten, så vi ser att du är flexibel, serviceinriktad och att du har lätt för att samarbeta med andra. Delar av arbetet sker självständigt och det är av största betydelse att du har initiativförmåga, en hög personlig mognad samt tar ansvar över dina egna arbetsuppgifter.
Vi söker dig som:
• Är utbildad ekonom (gymnasieekonom eller motsvarande) och har erfarenhet från redovisning, gärna av arbete på en redovisningsbyrå.
• Är en serviceinriktad person med driv, noggrannhet och ansvarstagande, som succesivt vill utveckla ridskolan kring ekonomistyrning, planering och uppföljning.
• Arbeta proaktivt och tar hand om ekonomi och administration för ridskolan, föreslår förbättringar och vidareutvecklar.
• Vill planera, driva och utveckla ridskolan tillsammans med kollegor och styrelse
• Gillar problemlösning och är bidragande till positiv energi och arbetsglädje på jobbet.
Krav är att du självständigt kan sköta löpande fakturering, leverantörs/kundreskontran och bokföring samt lönehantering.
Vi ser det som meriterande om du utöver ovan även har:
• Erfarenheter av administrativt arbete och särskilt Idrott Online, Hippocrates och Fortknox.
Villkor för tjänsten
Tjänsten innebär en allmän visstidsanställning på upp till 100%, schemalagd arbetstid på vardagar. Ekonomi och administration uppskattas vara 30-40% av tjänsten och därutöver andra förekommande arbetsuppgifter i stall. Tillträde 2022-08-01 och tidsbegränsad till 2023-07-31. Lön enligt kollektivavtal.
Skicka din ansökan med ett personligt brev och CV till ansokan@tirk.nu Då urval och intervjuer kommer ske löpande vill vi ha din ansökan så snart som möjligt, dock senast 2022-06-12. Tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden gått ut.
Vid frågor om tjänsten kontakta Linda Wallberg, 070-553 26 94.

Publiceringsdatum
2022-05-23

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-06-12

Adress
Tierps Ryttarklubb
Södra Sjukarbyvägen 21
81592 TIERP

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Tierps Ryttarklubb
Södra Sjukarbyvägen 21 (visa karta)
815 92  TIERP

Ansökan
E-post: ansokan@tirk.nu

Arbetsplats
Tierps Ryttarklubb

Kontakt
Ordförande
Linda Wallberg
0705532694

Jobbnummer
6677394

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Tierps Ryttarklubb

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Tierps Ryttarklubb: