Min Doktor söker chef People Operations & Personalstöd till Malm
MD International AB (publ) / Ekonomichefsjobb / Malmö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomichefsjobb i Malmö,
Burlöv,
Lomma,
Staffanstorp,
Vellinge eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos MD International AB (publ) i Malmö,
Helsingborg,
Ängelholm,
Kristianstad,
Laholm eller i
hela Sverige Vill du vara med på vår spännande resa och skapa framtidens tillgängliga och omtänksamma vårdbolag? Drivs du av att utveckla, optimera och digitalisera? Då ska du söka dig till oss på Min Doktor och People & Culture!
Allt vi gör på Min Doktor gör vi i tron om att sjukvård ska vara så tillgänglig och kvalitativ som möjligt. Vi tror på ett välmående samhälle där god hälsa och vård alltid finns nära till hands. Med hjälp av modern teknik och ständigt nytänkande skapar vi effektiva vårdprocesser som både ökar tillgängligheten till vård och frigör resurser så samhället klarar att möta morgondagens vårdbehov.
Min Doktor är en digifysisk vårdgivare med en digital tjänst som är öppen dygnet runt, över 20 mindre vård- och vaccinationsmottagningar runt om i landet, och två fina Vårdcentraler.
Din utmaning som chef People Operations & Personalstöd
Min Doktor är inne i en spännande utvecklingsfas! Vi på People & Culture söker nu en kollega till en ny och spännande roll som chef People Operations & Personalstöd. Ditt uppdrag är att tillsammans med teamet sätta en struktur för stöd och service till bolagets medarbetare och chefer. Med stöd i våra system göra det enkelt för People & Culture organisationen och bolagets chefer och medarbetare att arbeta på Min Doktor.
Vad ska du göra?
Du är ansvarig för att leda och utveckla arbetet inom de två områdena People Operations och Personalstöd. Ditt arbete kommer att spänna från taktiskt, operationellt arbete till långsiktigt strategiska arbete. Ditt fokus kommer att ligga inom People Operations området med fokus på att utveckla, optimera, digitalisera och effektivisera våra People & Culture processer.
Du kommer även att:
• vara ansvarig för övergripande arbetet med kompensation- och förmåns paketen,
• kontinuerligt och systematiskt arbeta med utveckling av jobb-arkitektur som en grund för bolaget strategi för lön och förmåner.
• Utveckla våra nyckeltal för att säkerställa att vi är ett datastyrt P&C.
• Du kommer att leda och fördela arbetet i teamet och har fullt personalansvar för teamet som består av 4 kollegor.
Tjänsten utgår primärt från vårt kontor i Malmö och rapporterar till Chief People & Culture Office. Du kommer vara en del av People & Culture teamets ledningsgrupp.
Vad har du gjort tidigare?
Vi söker dig som har arbetat i en liknande roll med fokus på att digitalisera och effektivisera People & Culture processer. Du ska ha vana från att arbeta med olika HR system alltifrån HRIS, rekryteringssystem, plattform för medarbetarengagemang etc. Du ska ha arbetat med processer och strukturer för lön- och förmånsplanering och strategier. Gärna arbetat med strukturer och processer för jobbarkitektur och jobbmappning.
Vi ser gärna (inget skall krav) att du har erfarenhet av att arbeta med nyckeltal för att hjälpa oss med insikter och stöd till beslut. Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet utav att leda en grupp kollegor.
Det är en fördel om du har arbetat i bolag med kollektivavtal.
Vem söker vi?
Du har en genuin vilja att sätta dig in och förstå verksamhetens olika behov genom samarbete över hela organisationen. Vi ser du har förmåga att skapa förtroendeingivande och goda relationer. Du är lyhörd och kan anpassa dig efter situationen och har då det behövs förmågan att ställa om din och teamets riktning. För att trivas i rollen ser vi att du som person är driven och uthållig. Du trivs i en miljö där du utvecklar och effektiviserar processer, rutiner och arbetsuppgifter över tid.
Du kommer själv vara delaktig i det taktiska arbetet tillsammans med teamet, det betyder att du måste gilla att kombinera det strategiska långsiktiga arbetet med att själv vara en del i att utföra arbetet.
Teamet då?
Vi på People & Culture är ett glatt gäng med olika bakgrund som verkligen gillar vad vi gör och känner att vi tillsammans gör en skillnad för Min Doktor! Våra värdegrunder "Vi är empatiska och ambitiösa nytänkare med ett glatt hjärta" guidar oss i hur vi arbetar och samarbetar internt och externt. Vi arbetar aktivt tillsammans med organisationen med att stärka och utveckla Min Doktors företagskultur och säkerställa att vi är en trygg och välmående arbetsplats.
Om Min Doktor
Min Doktor är Sveriges första digitala vårdgivare och erbjuder patienter snabb läkarvård oberoende av tid och plats. Bolaget startades 2013 med en idé från en läkare som såg möjligheten att både effektivisera läkarens arbete och korta vårdköerna genom att skapa smidiga patientmöten på distans. Idag är Min Doktor en av Sveriges största vårdcentraler och har hanterat över 1 500 000 patientärenden.
Hos oss arbetar 200+ kollegor med varierande bakgrund och perspektiv - allt från vårdpersonal till utvecklare, marknadsförare och kvalitetssamordnare. Tillsammans utvecklar vi vår tjänst från huvudkontoret i Malmö eller från någon av våra mottagningar. Vår mångfald i såväl kompetens som perspektiv är en stark tillgång för såväl företaget som för våra patienter. Möjligheten att växa och lära från briljanta medarbetare är oändlig.
Varaktighet, arbetstid
Heltid Anställningstid enligt överenskommelse
Publiceringsdatum2022-01-13ErsättningLön enligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-07-02
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagMD International AB (publ)
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare MD International AB (publ) (org.nr 556934-0580),
http://www.mindoktor.se Arbetsplats Min Doktor
Kontakt Charlotte Holmgren
0733-505835 Jobbnummer 6246979
Observera att sista ansökningsdag har passerat.