Miljökoordinator med fokus på digital ärendehantering

Lidingö stad / Biologjobb / Ospecificerad arbetsort
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla biologjobb i Ospecificerad arbetsort eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Lidingö stad i Ospecificerad arbetsort

Inom Miljö- och stadsbyggnadskontoret jobbar ungefär 60 personer. Vi som arbetar här samlar stor kompetens under samma tak inom många yrkeskategorier vilket ger en arbetsmiljö med mycket utbyte och lärande.
På mark- och kanslienheten koordinerar vi ärenden till kommunstyrelsen och miljö- och stadsbyggnadsnämnden. Vi handlägger också fastighetsjuridiska frågor, förhandlingar, kart- och mätverksamhet. Teamet består av tre koordinatorer, en registrator och en arkivarie
och vi söker nu en ny miljökoordinator som ska jobba med vår miljö- och hälsoskyddsenhet.

Lidingö stad arbetar långsiktigt och systematisk med miljöfrågor. Senaste året avancerade vi hela 70 placeringar i rankingen av miljöbästa kommun!

Publiceringsdatum
2018-07-04

Dina arbetsuppgifter
Som miljökoordinator med fokus på digital ärendehantering kommer du i huvudsak att ansvara för miljöenhetens administrativa processer i vårt verksamhetssystem. Det innebär till exempel att diarieföra, vårda register, fakturera, ta fram statistik, hantera överklaganden samt kvalitetssäkra ärendehantering. Som enhetens systemförvaltare kommer du att utveckla verksamhetssystemet, i samarbete med vår IT-samordnare. I tjänsten kommer du att samverka med både interna och externa aktörer. Tillsammans ges ni utrymme att utveckla effektiva arbetsmetoder såsom digital arkivering och nämndhantering. Du blir en central person på miljöenheten och ett viktigt stöd för våra handläggare.

Kvalifikationer
För tjänsten behöver du ha adekvat högskoleutbildning, till exempel inom arkivvetenskap, eller motsvarande erfarenhet. Goda kunskaper i svenska i tal och skrift är nödvändigt. Det är meriterande om du har erfarenhet av administrativa uppgifter inom kommunal verksamhet. På önskelistan står också tidigare erfarenhet av systemförvaltning och utveckling av verksamhetssystem.

För oss är din personlighet viktig. Eftersom tjänsten innebär samverkan i många olika forum, behöver du vara en självgående person, gilla att ge service samt ha god samarbetsförmåga. Vi hoppas att du med glädje bidrar med struktur, noggrannhet och tydlig kommunikation kring arbetsuppgifterna.


Övrig information
Rekrytering kommer att ske löpande, välkommen med din ansökan!
Anställningsform: Tillsvidare
Tillträde: Enligt överenskommelse

Inför rekryteringsarbetet har Lidingö stad tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Kontaktinformation
Eva Lagerblad, Kanslichef, (+46) 08-731 33 13

Facklig representant nås via stadens växel, 08 - 731 30 00

Arbetsplats
Stockholmsvägen 50

18182 Lidingö

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidare.

Ersättning

Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-08-13
Ange följande referens när du ansöker: 3861267086
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Eva Lagerblad (+46) 08-731 33 13
Facklig representant nås via stadens växel 08 - 731 30 00

Företag
Lidingö stad

Adress
Lidingö stad
Stockholmsvägen 50
18182 Lidingö

Kontorsadress
Stockholmsvägen 50, 18182 Lidingö

Jobbnummer
4237250

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Lidingö stad

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Lidingö stad: