Miljöinspektör med inriktning livsmedelskontroll
Upplands-Bro kommun / Logistikjobb / Upplands-Bro
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla logistikjobb i Upplands-Bro,
Järfälla,
Sollentuna,
Upplands Väsby,
Sigtuna eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Upplands-Bro kommun i Upplands-Bro,
Upplands Väsby,
Håbo,
Stockholm,
Huddinge eller i
hela Sverige Upplands-Bro välkomnar er till en kommun på frammarsch där utveckling står i centrum. Våra värdeord är Helhetssyn, Engagemang och Professionalitet.
Bygg-och Miljöavdelningen omfattar miljö- och hälsoskyddsenheten, bygglovenheten, mätenheten samt livsmedelskontrollenheten. Avdelningen består av 20 personer som handlägger ärenden inom bygglovs-, livsmedels och miljöområdet.
Livsmedelskontrollenheten består av två tjänster, där den ena för närvarande är vakant.
Arbetsuppgifter: Dina arbetsuppgifter blir att utöva livsmedelskontroll och prövning enligt livsmedelslagstiftningen. Inom kontroll och prövning av livsmedelsanläggningar ingår registrering, inspektion/revision, utreda klagomål, rådgivning och information om livsmedelshygien till verksamhetsutövare och allmänhet. I en mindre kommun som vår har du stort ansvar för utveckling av rutiner och arbetssätt samt planering. Arbetet är omväxlande och du får en bred kompetens. Vi har ett nära samarbete med grannkommunerna genom regelbundna samrådsmöten och kompetensutveckling.
Kvalifikationer: Du är utbildad miljö- och hälsoskyddsinspektör, livsmedelsingenjör eller har annan relevant högskoleutbildning, gärna med inriktning mot livsmedel. Det är meriterande om du har yrkeserfarenhet av tidigare arbete som livsmedelsinspektör. I Upplands-Bro finns ett antal små vattenverk och en högreservoar (vattentorn). Vi ser gärna att du har erfarenhet av Livsmedelsverkets föreskrifter (SLVFS 2001:30) om dricksvatten. Det handlar både om tillsyn och kunna avläsa analysrapporter från vattenprovtagningar som företagen skickar in. Arbetet kräver att du har lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter och kommunicerar på ett tydligt sätt och säkerställer att budskap når fram då du har kontinuerligt kontakt med företag, myndigheter och allmänheten. Du är lugn, uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande.
Vi använder Ecos som ärendehanteringssystem.
God kunskap i Officepaketet krävs samt B-körkort. Tjänstebilar finns.
Din arbetsplats kommer att vara i kommunhuset i Kungsängens centrum. Vi arbetar i en öppen planlösning indelad efter funktion och inte organisationstillhörighet. Detta ställer särskilda krav på flexibilitet och kommunikationsförmåga.
Vi erbjuder dig trevlig arbetsplats med omväxlande arbetsuppgifter och möjlighet till att utveckla arbetssätt och rutiner. Det goda samarbetet vi har med övriga på kontoret och övriga kommunen kommer att ge dig utveckling även inom andra områden.
Publiceringsdatum2014-01-15Arbetstider och omfattningHeltid. Dagtid. Tillsvidareanställning. Tillträde enligt överenskommelse
ErsättningMånadslön
Så ansöker duvälkommen med din ansökan så snart du kan, dock senast 2014-02-14. Intervjuer sker löpande under rekryteringsprocessen.
KontaktKent Olsson, Livsmedelsinspektör 08-581 693 39, Sven-Olof Näslund, tf Bygg- och miljöchef 08-581 692 23
Facklig kontaktSACO, Ulla Kujala 08-581 692 22
Kommunen arbetar aktivt för att öka jämställdhet och etnisk mångfald på arbetsplatserna, varför vi gärna ser sökande som bidrar till detta.
Vi kommer att genomföra denna rekrytering inom ramen för kommunens egna resurser. Vi ber därför vänligen rekryteringskonsulter och annonssäljare att inte ringa och erbjuda sina tjänster.
När du söker ett jobb hos oss i Upplands-Bro kommun vill vi att du använder dig av vårt rekryteringsverktyg. Du påbörjar din ansökan genom att klicka på "ansök" längst ned i annonsen.
Arbetstider och omfattningDag , Heltid , Tillsvidareanställning
Så ansöker duAnsökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagUpplands-Bro kommun
AdressUpplands-Bro kommun
Furuhällsplan 1
19681 Kungsängen
Jobbnummer 1749941
Observera att sista ansökningsdag har passerat.