Miljö- och hälsoskyddsinspektör

Grums kommun, Administrativa funktionen / Hälsoskyddsjobb / Grums
2018-09-24
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Miljö- och hälsoskyddsinspektör" (publicerad 2021-01-14) ⬅️


Visa alla hälsoskyddsjobb i Grums, Karlstad, Säffle, Hammarö, Kil eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Grums kommun, Administrativa funktionen i Grums

Grums kommun har ca 9 000 invånare och ligger vid Vänerns strand 20 minuters bilfärd från Karlstad. I Grums kommun finns de fördelar den lilla kommunen kan erbjuda. Här finns närhet på alla sätt - till natur och vatten, till aktivitet och engagemang, till service och handel samt inte minst människor emellan.

Den administrativa funktionen är kommunens länk mellan kommunens verksamheter och den politiska organisationen. Kommunens fyra miljö- och hälsoskyddsinspektörer är organiserade under den administrativa funktionen med den administrativa chefen som närmsta chef.


Publiceringsdatum
2018-09-24

Arbetsuppgifter
Som miljö- och hälsoskyddsinspektör kommer du i huvudsak att arbeta med kontroll inom miljö- och hälsoskyddsområdet.

Dina huvudarbetsuppgifter kommer att ha inriktning mot livsmedelstillsyn men också mot alkohol- och tobakstillsyn. Arbetsuppgifterna omfattar bland annat tillsyn enligt tillsynsplan samt handläggning av anmälningar. Hantering av klagomål och information till allmänheten är en central del i arbetet.

Du arbetar också med övriga miljöhandläggare inom utveckling och förvaltning med förekommande arbetsuppgifter samt deltar i nätverksmöten och samarbetar med andra kommuner. Våra miljö- och hälsoskyddsinspektörer arbetar i EDP Vision.


Kvalifikationer
Vi söker dig som är utbildad miljö- och hälsoskyddsinspektör eller har annan högskoleutbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Vi ser det som positivt om du har erfarenhet av miljöbalkstillsyn i kommunal verksamhet och erfarenhet av livsmedelstillsyn samt tillsyn enligt alkohol- och tobakslagen.

Du har god samarbetsförmåga, tar egna initiativ, har lätt för att utrycka dig i tal och skrift samt god förmåga till självständigt arbete.

Som person kan du ställa krav, är tydlig och kan fatta beslut, men är samtidigt lyhörd i rollen som myndighetsutövare. Du besitter en god social kompetens och i en rådgivande roll kan du på ett professionellt sätt förmedla information. Vi fäster stor vikt vid personlig lämplighet.

Din förmåga att kommunicera både på svenska och engelska i tal och skrift är god.
Giltigt B-körkort är ett krav.


ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via post eller mejl.

I Grums kommun vill vi ha en mångfald i arbetslivet och ta tillvara på de kvaliteter som en jämn köns- och åldersfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför vår verksamhet.

Varmt välkommen med din ansökan!

Inför rekryteringsarbetet har Grums kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde snarast enligt överenskommelse. Provanställning under 6 månader kan komma att vara aktuellt för tjänsten.

Ersättning
Månadslön Individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-10-18
Ange följande referens när du ansöker: A809285
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Christina Olsson 0555-42149

Företag
Grums kommun, Administrativa funktionen

Adress
Grums kommun, Administrativa funktionen
Sveagatan 77
66480 Grums

Kontorsadress
Sveagatan 77 Grums

Jobbnummer
4364866

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Grums kommun, Administrativa funktionen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Grums kommun, Administrativa funktionen: