Miljö- och hälsoskyddsinspektör
Krokoms Kommun / Hälsoskyddsjobb / Krokom
2011-09-08
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Miljö- och hälsoskyddsinspektör" (publicerad 2023-09-07) ⬅️
Visa alla hälsoskyddsjobb i Krokom,
Östersund,
Åre,
Strömsund,
Ragunda eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Krokoms Kommun i Krokom Bygg- och miljöavdelningen i Krokoms kommun utökar resurserna för livsmedelskontrollen och förstärker avdelningen med ytterligare en livsmedelsinspektör. Hos oss får du arbeta på en trevlig och social arbetsplats med korta beslutsvägar. Inom avdelningen arbetar idag tre miljö- och hälsoskyddsinspektörer, varav en arbetar med livsmedelskontroll, fyra byggnadsinspektörer, en assistent och en chef.
Publiceringsdatum2011-09-08Dina arbetsuppgifterDu kommer i första hand att arbeta med offentlig kontroll av livsmedelsverksamheter enligt livsmedelslagstiftningen. I arbetet ingår att planlägga och genomföra inspektioner/revisioner av livsmedelsanläggningar, att godkännandepröva/registrera nya anläggningar samt utreda klagomål och matförgiftningar. Dessutom ingår rådgivning till verksamhetsutövare och allmänhet samt annan ärendehantering relaterad till livsmedelslagstiftningen. Variationen på livsmedelverksamheternas art inom kommunen är stor vilket, utifrån sökandens kompetens och intresse, ger möjlighet till såväl specialisering som omväxling i arbetet. Vid behov kan även andra arbetsuppgifter inom avdelningen bli aktuella.
Kvalifikationskrav
Du har högskoleutbildning som miljö- och hälsoskyddsinspektör med livsmedelsprofil, livsmedelstekniker, eller annan utbildning med livsmedelsinriktning som av arbetsgivaren bedöms likvärdig.
Du har goda kunskaper om livsmedelslagstiftningen, HACCP, livsmedelshygien, myndighetsutövning och tillsynsmetodik. Praktisk erfarenhet från att ha jobbat med offentlig livsmedelskontroll eller inom livsmedelsbranschen är meriterande. Du ska kunna uttrycka dig väl i tal och skrift samt ha god kunskap om övrig lagstiftning som styr handläggningen inom kommunal verksamhet. Du har god datorvana och kan lätt tillägna dig vårt ärendehanteringssystem.
Stor vikt kommer även att läggas vid dina personliga egenskaper. För att du ska trivas hos oss känner du engagemang inför arbetsuppgifterna och har en vilja att utveckla dig själv och dina arbetsuppgifter, du bör ha lätt för att samarbeta, men även ha förmåga att arbeta självständigt och kunna planera och prioritera arbetsuppgifter.
Eftersom du har mycket kontakt med människor och fattar beslut som påverkar många så bör du kunna kommunicera på ett pedagogisk och sakligt sätt. Du bör i myndighetsrollen ha förmåga att skapa förtroende genom att ha ett korrekt och empatiskt bemötande och vara serviceinriktad.
KörkortskravB
Arbetstider och omfattningTillsvidare
Heltid
Tillsvidareanställning på heltid med tillträde snarast eller enligt överenskommelse.
ErsättningFast lön
Månadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2011-09-20
Ansök via krokom.se under rubriken Lediga jobb.
Ange följande referens när du ansöker: 900001:2011:2
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
KontaktAnna Holmer, 0640-16408 (Kontor),
anna.holmer@krokom.seFöretagKROKOMS KOMMUN
AdressKROKOMS KOMMUN
83580 KROKOM
KontorsadressPersonalavdelningen
KontaktuppgifterTelefonnummer: 0640-163 69
Jobbnummer 1024710
Observera att sista ansökningsdag har passerat.