Miljö- och bygglovschef

Sundbybergs Stad / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Sundbyberg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Sundbyberg, Solna, Danderyd, Stockholm, Lidingö eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Sundbybergs Stad i Sundbyberg, Solna, Stockholm eller i hela Sverige

Miljö- och bygglovsenheten tillhör stadsmiljö- och serviceförvaltningen och arbetar på uppdrag av byggnads- och tillståndsnämnden.

Som miljö- och bygglovschef blir ditt uppdrag att övergripande leda, planera och samordna miljö- och bygglovsverksamheten i Sundbybergs stad. Enheten har totalt ca 20 medarbetare fördelat mellan funktionerna livsmedelstillsyn, miljö- och hälsoskyddstillsyn, miljöövervakning, bygglov, alkoholtillstånd, försäljningstillstånd gällande tobak och bostadsanpassning.

Du kommer att ingå i förvaltningens ledningsgrupp där du förväntas bidra till hela förvaltningens utveckling och uppdrag. Du är direkt underställd förvaltningschefen.

Dina arbetsuppgifter blir att vara chef för miljö- och bygglovsenheten. I det ingår personal-, budget- och verksamhetsansvar. Du ska utveckla verksamheten tillsammans med medarbetarna, ta tillvara det goda arbete som finns i dag på enheten och samtidigt vara ett stöd till medarbetarna. Arbetet innebär ett aktivt ledarskap i ärendeberedningen så att byggnads- och tillståndsnämnden får väl avvägda och tydligt presenterade förslag till beslut. Det ingår även många kontakter med politiker, företag, verksamhetsutövare och medborgare. Du kommer representera förvaltningen och staden i flera olika interna och externa sammanhang och du arbetar aktivt för en god samordning med andra delar av vår kommunala verksamhet.

Vi vill att du har universitets- eller högskoleexamen med naturvetenskaplig eller teknisk inriktning. Du har chefs- och ledarerfarenhet från relevanta områden, erfarenhet från myndighetsutövning och mycket goda kunskaper inom plan- och bygglagen. Det är meriterande om du har kunskaper inom miljöbalken, alkohollagen, tobakslagen och livsmedelslagstiftningen.

Som ledare uppskattar vi ett modigt, tydligt och kommunikativt ledarskap. Du är kvalitetsmedveten, tar ansvar för dina arbetsuppgifter och kan strukturera och planera ditt arbete väl. Du är mål- och resultatinriktad och behärskar det svenska språket väl i både tal och skrift.

Befattningen är en tillsvidareanställning på heltid. Tillträde enligt överenskommelse. Ansök senast den 15 februari, 2019. Vi tar inte emot ansökningar via e-post.

Välkommen med din ansökan!

Vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Publiceringsdatum
2019-01-18

Ersättning
Månadslön.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-02-15
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Fredrik Härdén, Förvaltningschef fredrik.harden@sundbyberg.se 08-706 80 27
Facklig kontaktperson, Nås via kommunens växel 08-706 80 00

Företag
Sundbybergs stad

Adress
Sundbybergs stad
Östra Madenvägen 4
17292 Sundbyberg

Kontorsadress
Östra Madenvägen 4

Jobbnummer
4563729

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Sundbybergs Stad

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Sundbybergs Stad: