Migreringskoordinator
Centric Professionals AB / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Centric Professionals AB i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Har du god teknisk förståelse, är strukturerad och trivs att arbeta i koordinerande roller? Är du kommunikativ och har tidigare erfarenhet av arbete som IT-koordinator eller likvärdig erfarenhet? Läs då vidare.
Till ett uppdrag hos en av våra kunder söker vi dig som vill arbeta som migreringskoordinator i ett dedikerat team som är under uppbyggnad. Möjligheterna är obegränsade och du får chansen att bidra med dina förmåga och nyfikenhet.
Som konsult på Centric får du en trygg anställning och samlar på dig värdefull arbetslivserfarenhet på uppdrag hos våra kunder. Din konsultchef stöttar dig i din utveckling där du hela tiden fyller på med nya erfarenheter och kunskaper. En utmärkt möjlighet att bygga vidare på sin karriär.
Publiceringsdatum2021-05-24Dina arbetsuppgifterDu kommer att få arbeta med ett dedikerat team som är under uppbyggnad, och där möjligheterna är obegränsade och där du får chansen att bidra med din förmåga och nyfikenhet. Du kommer få möjlighet att arbeta i ett av Sverige största operatörsnät, med spännande projekt och utmaningar. Du kommer kunna växa i rollen och vi premierar egna initiativ.
Ditt arbete kommer främst bestå av:
• Ansvara för egna migreringar där du själv tar helhetsansvaret och håller ihop samarbetet med kund och tekniker. En del migreringar sker i projektform, där du är en viktig del i ett projektteam.
• Ansvara för inköp och beställning och dokumentation av tjänster, samt koordinering av underleverantörer när vi effektiviserar vårt förhyrda accessnät till våra kunder.
Din profil och kvalifikationen
För att lyckas i rollen som migreringskoordinator bör du:
• Ha erfarenhet av arbete som IT-koordinator eller likvärdig erfarenhet
• Du bör vara van att själv ta ansvar för ditt arbete och ha en förmåga att arbeta lösningsfokuserat och flexibelt även under högt tempo
• Behärskar engelska i både tal och skrift
• Du är en lagspelare som känner dig bekväm och naturlig i en grupp
Arbetet innebär mycket kontakt med kunder, leverantörer och våra partners. Det är en utmanande roll som kräver god förståelse för teknik såväl som god förmåga till social samverkan.
Vad vi erbjuder
På Centric får du de verktyg du behöver för att nå dina mål. Vi erbjuder alla våra konsulter kvalificerade utbildningar och certifieringar inom den senaste tekniken. Vi sätter stort värde på att våra medarbetare hela tiden ska fortsätta att utvecklas. Därför erbjuder vi dig möjligheten att lägga upp en individuell utbildningsplan, där vi bekostar såväl studiematerial som själva certifieringarna. Under din utveckling kommer vi matcha din kompetens mot rätt uppdrag i takt med att du avancerar.
Mer om oss
Centric är ett IT-företag med 370 anställda, med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Linköping. Vi specialiserar oss på uthyrning av generalister och förmedling av specialister samt erbjuder outsourcing och systemlösningar inom retail. Vi är medlem i Almega Kompetensföretagen och följer deras tecknade kollektivavtal med Unionen.
Har du några frågor kring tjänsten? Kontakta Isabella Hornesjö på tfn: 0734-159392 eller
isabella.hornesjo@centric.eu.
Registrera din ansökan redan idag, då tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
Varaktighet, arbetstid
Arbetstiden är 40 timmar per vecka -
ErsättningIndividuell lönesättning
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2021-08-24
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagCentric Professionals AB
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "1621855748231".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Centric Professionals AB (org.nr 556718-3693),
http://www.centric.eu Jobbnummer 5763106
Observera att sista ansökningsdag har passerat.