Migrationsverket söker Verksamhetsexpert till Service och bemöta

Migrationsverket / Organisationsutvecklarjobb / Ospecificerad arbetsort
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla organisationsutvecklarjobb i Ospecificerad arbetsort eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Migrationsverket i Ospecificerad arbetsort

Migrationsverket är det naturliga navet för migrationen till Sverige. Varje år tar vi emot många tusen ansökningar från människor som vill arbeta, besöka, bo eller söka skydd i Sverige. Vi vill underlätta rörligheten över gränser genom god service och en snabb och rättssäker handläggning. Vår vision är ett Sverige som med öppenhet tar tillvara den globala migrationens möjligheter.

Migrationsverket är en arbetsplats som präglas av respekt för människan. Vi strävar efter att ingen ska bli diskriminerad och att alla ska ges lika möjligheter.

Vi söker verksamhetsexperter till processen Service och bemötande i Stockholm/Norrköping. Har du den personlighet och professionella kapacitet vi söker? Då erbjuder vi ett rikt och ansvarsfullt arbetsliv med många karriärvägar.

Processen Service och bemötande ska ha hög förmåga att analysera och skapa metodik för systematisk insamling avseende sökandes synpunkter, frågor och behov för att på så vis ställa krav på utveckling avseende tillgänglighet, service och bemötande. Som ett led i denna utveckling söker vi nu verksamhetsexperterer

Vad du kan förvänta dig
Som medarbetare på Migrationsverket kan du förvänta dig ett givande arbete i en dynamisk miljö som präglas av ett fokus på ständiga förbättringar, samarbete och respekt för människan. Du erbjuds även en gedigen introduktion och goda möjligheter till fortlöpande kompetensutveckling.

Publiceringsdatum
2016-09-27

Dina arbetsuppgifter
Som verksamhetsexpert arbetar du med att stödja processägare, operativ verksamhet och stödverksamhet i analys, uppföljning och förbättring av verksamheten utifrån ett sökandeperspektiv kopplat till myndighetens servicemöten. Du arbetar med att ta fram adekvata indikatorer och mätetal kopplat till servicefrågorna. Vidare arbetar du i nära samarbete med både stödfunktioner och operativ verksamhet för att förbättra, förankra, implementera och följa upp servicefrågor på en aggregerad nivå. I förekommande fall involveras även att driva utvecklingsprojekt avseende processförbättringar. Andra förekommande uppgifter är att samverka med externa aktörer och myndigheter inom ramen för övergripande servicefrågor samt att bidra i arbetet med att ta fram prognosunderlag, verksamhetsplan och andra underlag till processägare, kvalitetschef, generaldirektör och Regeringskansliet.

Vad vi förväntar oss
Vi förväntar oss att du är god en representant för Migrationsverket och har ett respektfullt bemötande såväl internt som externt. Du deltar aktivt i vårt förbättringsarbete och visar engagemang för vårt uppdrag och dina arbetsuppgifter. Du står även för Migrationsverkets värdeord: tydlighet, empati och mod.

Kvalifikationer
Du har lämplig akademisk utbildning gärna med inriktning på ledarskap, organisationsutveckling eller juridik alternativt annan akademisk utbildning i kombination med för befattningen relevant erfarenhet. Du har några års erfarenhet av att arbeta med kundservicefrågor och analys av dessa på en övergripande nivå. Har du erfarenhet av att arbeta med förändrings- och förbättringsarbete på lokal och/eller central nivå är det meriterande. Har du vidare erfarenhet av verksamhetsutveckling med koppling till kundservice och bemötande på en strategisk nivå är även det meriterande liksom erfarenhet av myndighetsöverskridande samverkan. God kännedom om Migrationsverkets uppdrag och verksamhet ses som meriterande. Vidare har du även mycket god kommunikativ förmåga och kan uttrycka dig mycket väl i tal och skrift på svenska.

Personliga kompetenser
Du tar ansvar för din uppgift och strukturerar själv ditt angreppssätt samt driver dina processer vidare. Du arbetar bra med komplexa frågor. Du analyserar och bryter ner problem i sina beståndsdelar och löser komplicerade problem. Vidare ser du helheter och tar hänsyn till det större perspektivet. Du förstår din roll, men ser till hela verksamhetens bästa i agerande och beslut. Du är utåtriktad och socialt aktiv i yrkesmässiga sammanhang. Skapar kontakter och underhåller relationer.

Upplysningar
Anställningsform: Tillsvidare med 6 månaders provanställning.
Vi tillämpar individuell lönesättning.
Placering: Norrköping eller Stockholm.
Tillträde för befattningen: Snarast möjligt med hänsyn till eventuell uppsägningstid. 

Vill du veta mer
Om du har frågor gällande rekryteringsprocessen kan du mejla till migrationsverket@academicwork.se
Vill du veta mer ombefattningen och arbetsuppgifterna kontaktar du rekryterande processägare, Anna Surén, anna.suren@migrationsverket.se  

Så ansöker du
Välkommen med din ansökan och meritförteckning senast den 4:e oktober 2016. Vi tar emot din ansökan via vårt rekryteringssystem

I denna rekrytering kan vi komma att använda arbetspsykologiska tester och/eller arbetsprover som en del i processen.

Migrationsverket avböjer vänligt men bestämt alla samtal från försäljare av rekryteringstjänster och annonser.

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Ersättning
Individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-10-04
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Migrationsverket

Adress
Migrationsverket
Slottsgatan 82
60222 Norrköping

Kontorsadress
Slottsgatan 82

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
3072298

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Migrationsverket

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Migrationsverket: