Migrationsverket söker medarbetare till Second Line

Migrationsverket / Supportteknikerjobb / Norrköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Norrköping, Söderköping, Finspång, Linköping, Katrineholm eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Migrationsverket i Norrköping, Flen, Motala, Örebro, Västerås eller i hela Sverige

Migrationsverket är det naturliga navet för migrationen till Sverige. Varje år tar vi emot många tusen ansökningar från människor som vill arbeta, besöka, bo eller söka skydd i Sverige. Vi vill underlätta rörligheten över gränser genom god service och en snabb och rättssäker handläggning. Vår vision är ett Sverige som med öppenhet tar tillvara den globala migrationens möjligheter.

Migrationsverket är en arbetsplats som präglas av respekt för människan. Vi strävar efter att ingen ska bli diskriminerad och att alla ska ges lika möjligheter.

Vi söker en medarbetare till vår Second Line på IT-Produktionsenheten i Norrköping. Har du den personlighet och professionella kapacitet vi söker? Då erbjuder vi ett rikt och ansvarsfullt arbetsliv med många karriärvägar.

På IT-produktionsenheten jobbar 30 personer. Vår primära arbetsuppgift är att sköta driften av våra system samt ge verksamheten support i deras arbete. Tillsammans med andra enheter arbetar vi även aktivt med att förbättra Migrationsverkets IT-infrastruktur och Migrationsverkets IT-system.

Till Second Line support kommer ärenden som har med våra egna IT-system att göra. Det kan vara direkta fel i programvaran, handhavandefel av användarna eller incidenter som av någon anledning fått systemen att felrapportera. Second Line support har även som uppgift att ta ut information ur databasen på beställning.

Vad du kan förvänta dig
Som medarbetare på Migrationsverket kan du förvänta dig ett givande arbete i en dynamisk miljö som präglas av ett fokus på ständiga förbättringar, samarbete och respekt för människan. Du erbjuds även en gedigen introduktion och goda möjligheter till fortlöpande kompetensutveckling.

Publiceringsdatum
2015-10-13

Dina arbetsuppgifter
Arbetsuppgifterna varierar och du kommer hantera flera typer av ärenden beroende på applikation och IT-plattform. Arbetet går för det mesta ut på att läsa felloggar över FTP och göra uppslag i databaser för att hitta felkällan. Rättelser direkt i databasen sker frekvent vilket kräver en god insikt i SQL. Arbetet kräver också att man över tid lär sig vem i organisationen som har kompentens att åtgärda fel som Second Line inte kan åtgärda direkt.

Arbetsuppgifter som förekommer är:
• Felsöka och utreda incidenter och problem som uppstår
• Läsa och förstå applikationsloggar
• Batchhantering
• Spontanuttag
• Koordinera Major Incidents
• Informationsspridning
• Databasrättningar
• Appikatonsövervakning
• Kontakt med våra samarbetspartners
• Proaktivt arbete

Vad vi förväntar oss
Vi förväntar oss att du är en god representant för Migrationsverket och har ett respektfullt bemötande såväl internt som externt. Du deltar aktivt i vårt förbättringsarbete och visar engagemang för vårt uppdrag och dina arbetsuppgifter. Du står även för Migrationsverkets värdeord: tydlighet, empati och mod.

Kvalifikationer
Du har högskoleutbildning inom IT-området eller motsvarande kunskaper förvärvade på annat sätt som arbetsgivaren bedömer lämplig. Du ska ha erfarenhet av att arbeta med IT-relaterade uppdrag och en god förståelse för Webbaserade IT-system. Kunskaper i SQL, FTP är även ett krav.

Det är meriterande om du arbetat som IT-stöd tidigare. Det är meriterande om du behärskar Jira och Nilex. Du har god kommunikativ förmåga och har goda kunskaper i svenska och engelska, såväl muntligt som skriftligt.

Personliga kompetenser
Du planerar, organiserar och prioriterar ditt arbete på ett effektivt sätt. Du är även samarbetsorienterad samt relaterar och kommunicerar med människor på ett lyhört och smidigt sätt. Utöver detta tar du även initiativ och sätter igång aktiviteter samt uppnår resultat. Du motiveras av problemlösning och kan analysera och bryter ner problem i sina beståndsdelar. Du är även serviceinriktad och anstränger dig för att leverera lösningar. Du är flexibel och anpassar dig till rådande omständigheter samt ser möjligheter i förändringar. Självklart har du även ett stort intresse för IT-tekniska frågor.

Upplysningar
Anställningen är tillsvidare och inleds med 6 mån provanställning.
Arbetet sker dagtid.
Vi tillämpar individuell lönesättning.
Placering för arbetet är Norrköping.
Tillträde sker snarast.

Vill du veta mer
Om du har frågor gällande rekryteringsprocessen kan du mejla till
rekrytering@migrationsverket.se
Vill du veta mer om befattningen och arbetsuppgifterna kontaktar du Enhetschef, Aldin Karic, aldin.karic@migrationsverket.se

Så ansöker du
Välkommen med din ansökan och meritförteckning senast den 2015-10-25. Vi tar emot din ansökan via vårt rekryteringssystem.

Migrationsverket avböjer vänligt men bestämt alla samtal från försäljare av rekryteringstjänster och annonser.

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Ersättning
Individuell lönesättning tillämpas

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-10-25
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Migrationsverket

Adress
Migrationsverket
60170 Norrköping

Kontorsadress
Migrationsverket

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2477601

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Migrationsverket

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Migrationsverket: