Migrationsverket söker en processledare för behovsanalys

Migrationsverket / Organisationsutvecklarjobb / Stockholm
2015-02-10
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Migrationsverket söker en processledare för behovsanalys" (publicerad 2015-02-19) ⬅️


Visa alla organisationsutvecklarjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Migrationsverket i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Sigtuna, Knivsta eller i hela Sverige

Migrationsverket är det naturliga navet för migrationen till Sverige. Varje år tar vi emot många tusen ansökningar från människor som vill arbeta, besöka, bo eller söka skydd i Sverige. Vi vill underlätta rörligheten över gränser genom god service och en snabb och rättssäker handläggning. Vår vision är ett Sverige som med öppenhet tar tillvara den globala migrationens möjligheter.

Migrationsverket är en arbetsplats som präglas av respekt för människan. Vi strävar efter att ingen ska bli diskriminerad och att alla ska ges lika möjligheter.

Publiceringsdatum
2015-02-10

Dina arbetsuppgifter
Processägaren för service och bemötande ska övergripande ansvara för att ta fram strukturer för ett bättre möte med den sökande oavsett om det sker i form av ett fysiskt möte, i telefon eller digitalt. Processägaren ansvarar också för att samordna dialogkonceptet med sökande och andra intressenter avseende service och bemötande. Delprocessen behovsanalys ska ge processägaren hög förmåga att analysera och skapa metodik för systematisk insamling avseende sökandes synpunkter, frågor och behov för att på så vis ställa krav på utveckling avseende tillgänglighet, service och bemötande.

Som ett led i denna utveckling söker nu processägaren en processledare för behovsanalys.

Huvudsakliga arbetsuppgifter för processledaren

• Ansvara för delprocessen behovsanalys och att koordinera och utveckla aktiviteter 
• Stödja processägare i analys och förbättring av verksamheten utifrån ett sökandeperspektiv med särskild utgångspunkt från behovsanalys 
• Aktivt arbeta med att förbättra, förankra, implementera och följa upp service och bemötande 
• Identifiera, kartlägga och utveckla processen utifrån service och bemötande 
• Stötta chefer i implementering av förändrat arbetssätt och standards genom facilitering och utbildning 
• Initiera, driva och samordna utvecklingsprojekt och uppdrag 
• Utveckla metoder och systemstöd för analys och uppföljning kring sökandes behov samt service och bemötande 
• Ge stöd till att skaffa kundinsikter och genomföra mätningar, användartester och observationer utifrån ett tjänstedesignperspektiv 
• Samla in, ordna och analysera information kring behov, service och bemötande på en aggregerad nivå och på ett pedagogiskt sätt förklara/visualisera dem 
• Följa upp indikatorer, mått och mätetal kring service och bemötande.

Kvalifikationer
Du har en utbildningsbakgrund inom beteendevetenskap, kommunikation, marknad, kognitionsvetenskap eller IT. Du har minst tre års erfarenhet och kvalificerade kunskaper i att arbeta med kundservice-, bemötande- eller kommunikationsfrågor samt uppföljning och analys av dessa. Erfarenhet av att arbeta med förändrings- och förbättringsarbete både på lokal och central nivå utifrån ett helhetsperspektiv är meriterande. Ledarerfarenhet eller senior erfarenhet av verksamhetsutveckling/ projektledning på central eller lokal nivå är meriterande.

Dina personliga egenskaper
• Mycket god kommunikativ förmåga och ett coachande förhållningssätt 
• Förmåga att entusiasmera och leda andra 
• Drivande, kreativ, flexibel och initiativrik 
• Självständig och drivande samtidigt som du har god förmåga att skapa nätverk och samverka med interna och externa aktörer 
• God analytisk förmåga och förmåga att se helheter och mönster och även översätta komplicerade förlopp på ett enkelt sätt 
• God förmåga att se både detaljer och helheter, samt sambandet däremellan.

Uppgifter

Vi tillämpar individuell lönesättning. Anställningen är tillsvidare med en provanställning om sex månader. Tillträde är snarast. Inrikesresor ingår i befattningen.

Stationeringsort: Avser en tjänst med placering i Norrköping eller Stockholm.

Så ansöker du
Välkommen att skicka in din ansökan med CV och personligt brev senast den 2014-03-04.

Kontakta

I denna rekryteringen samarbetar vi med Experis och rekryteringskonsult Marcus Kahanek 011-194354, marcus.kahanek@se.experis.com

Migrationsverket avböjer vänligt men bestämt alla samtal från försäljare av rekryteringstjänster och annonser.

Arbetstider och omfattning
Heltid/ Ej specificerat

Ersättning
Individuell lönesättning.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-03-04
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Marcus Kahanek, Rekryteringskonsult +46 11-194354 marcus.kahanek@se.experis.com

Företag
Migrationsverket

Adress
Migrationsverket
Norrköping
60232 Norrköping

Kontorsadress
Norrköping

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2158964

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Migrationsverket

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Migrationsverket: