Migrationsverket söker en personalassistent

Migrationsverket / Administratörsjobb / Solna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Danderyd, Lidingö eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Migrationsverket i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Sigtuna, Knivsta eller i hela Sverige

Migrationsverket är det naturliga navet för migrationen till Sverige. Varje år tar vi emot många tusen ansökningar från människor som vill arbeta, besöka, bo eller söka skydd i Sverige. Vi vill underlätta rörligheten över gränser genom god service och en snabb och rättssäker handläggning. Vår vision är ett Sverige som med öppenhet tar tillvara den globala migrationens möjligheter.

Migrationsverket är en arbetsplats som präglas av respekt för människan. Vi strävar efter att ingen ska bli diskriminerad och att alla ska ges lika möjligheter.

Vi söker en personalassistent till Dublinenheten 1 och 2 i Solna. Har du den personlighet och professionella kapacitet vi söker? Då erbjuder vi ett rikt och ansvarsfullt arbetsliv med många karriärvägar.

Vad du kan förvänta dig
Som medarbetare på Migrationsverket kan du förvänta dig ett givande arbete i en dynamisk miljö som präglas av ett fokus på ständiga förbättringar, samarbete och respekt för människan. Du erbjuds även en gedigen introduktion och goda möjligheter till fortlöpande kompetensutveckling.

Publiceringsdatum
2016-01-11

Dina arbetsuppgifter
Som personalassistent utgör du en stödfunktion för enhetschefen i alla frågor som rör personal och budget. Du hanterar självständigt löpande personaladministration och fungerar som ett stöd till enheten. Du hanterar resebokningar, bokningar av lokaler/konferenser och hanterar systembehörigheter. Du arbetar även med att kontrollera lönelistor och reseräkningar samt ansvarar för administration kring anställningsförfaranden.  Du deltar delvis i enheternas budgetprocess samt löpande ekonomiska uppföljning.

Arbetet innebär mycket kontakt och samarbete med övriga medarbetare både på den egna och andra enheter.

Vad vi förväntar oss
Vi förväntar oss att du är en god representant för Migrationsverket och har ett respektfullt bemötande såväl internt som externt. Du deltar aktivt i vårt förbättringsarbete och visar engagemang för vårt uppdrag och dina arbetsuppgifter. Du står även för Migrationsverkets värdeord: tydlighet, empati och mod.

Kvalifikationer
Vi ser att du som söker har lägst gymnasieutbildning alternativt en YH-utbildning inom personaladministration eller en annan kombination av utbildnings- och erfarenhetsbakgrund som arbetsgivaren bedömer lämplig. Du har erfarenhet från arbete inom personaladministration och är van att stötta chef eller enhet inom området. Meriterande är erfarenhet av arbete med ekonomiadministration och av arbete inom statlig myndighet. 

Du har god kommunikativ förmåga och kan uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska samt har goda kunskaper i Officepaketet. Du har även kunskaper i något PA-system. Meriterande är kunskaper i ekonomisystem och gärna i Agresso eller Raindance.

Personliga kompetenser
Du är en strukturerad person som planerar, organiserar och prioriterar ditt arbete på ett effektivt sätt. Du är även kvalitetsmedveten och noggrann. Vidare är du självgående i ditt arbete och är serviceinriktad. Du har intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra och anstränger dig för att leverera lösningar. Du har lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter och kan snabbt ändra ditt synsätt och förhållningssätt. Du samarbetar bra med andra människor och har förmåga att kommunicera på ett lyhört och smidigt sätt.

Upplysningar
Anställningsform: Tillsvidare med provanställning om 6 månader.
Information om arbetstid/schemaläggning: Heltid, normal kontorsarbetstid mån-fre
Vi tillämpar individuell lönesättning.
Placering: Solna
Tillträde för befattningen: Omgående

Vill du veta mer
Om du har frågor gällande rekryteringsprocessen kan du mejla till rekrytering@migrationsverket.se
Vill du veta mer om befattningen och arbetsuppgifterna kontaktar du Enhetschef, Helén Lekström, 010-485 45 84.

Så ansöker du
Välkommen med din ansökan och meritförteckning senast den 21 januari 2016. Vi tar emot din ansökan via vårt rekryteringssystem.

Migrationsverket avböjer vänligt men bestämt alla samtal från försäljare av rekryteringstjänster och annonser.

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Ersättning
Individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-01-21
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Helén Lekström, Enhetschef 010-485 45 84 helen.lekstrom@migrationsverket.se

Företag
Migrationsverket

Adress
Migrationsverket
Pyramidvägen 2A
16929 Solna

Kontorsadress
Pyramidvägen 2A

Övriga kontaktuppgifter

Övrig information om företaget/organisationen
Offentliga upphandlingar genomförda av Migrationsverket
Senaste upphandlingen: Ramavtal klienter och tillbehör

Jobbnummer
2609542

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Migrationsverket

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Migrationsverket: