Migrationsverket söker en assistent

Migrationsverket / Administratörsjobb / Örebro
2015-10-22
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Migrationsverket söker en assistent" (publicerad 2015-10-23) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Örebro, Kumla, Hallsberg, Nora, Lindesberg eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Migrationsverket i Örebro, Lindesberg, Karlskoga, Kristinehamn, Flen eller i hela Sverige

Migrationsverket är det naturliga navet för migrationen till Sverige. Varje år tar vi emot många tusen ansökningar från människor som vill arbeta, besöka, bo eller söka skydd i Sverige. Vi vill underlätta rörligheten över gränser genom god service och en snabb och rättssäker handläggning. Vår vision är ett Sverige som med öppenhet tar tillvara den globala migrationens möjligheter.

Migrationsverket är en arbetsplats som präglas av respekt för människan. Vi strävar efter att ingen ska bli diskriminerad och att alla ska ges lika möjligheter.

Vi söker en assistent till Mottagningsenheten i Örebro. Har du den personlighet och professionella kapacitet vi söker? Då erbjuder vi ett rikt och ansvarsfullt arbetsliv med många karriärvägar.

Vad du kan förvänta dig
Som medarbetare på Migrationsverket kan du förvänta dig ett givande arbete i en dynamisk miljö som präglas av ett fokus på ständiga förbättringar, samarbete och respekt för människan. Du erbjuds även en gedigen introduktion och goda möjligheter till fortlöpande kompetensutveckling.

Publiceringsdatum
2015-10-22

Dina arbetsuppgifter
Som assistent kommer du självständigt och i samråd med arbetskamraterna i ditt team att utföra arbetsuppgifter knutna till handläggning av ärenden. I arbetet ingår kontakt med sökanden och offentliga biträden samt i förekommande fall andra myndigheter. Du kommer att arbeta med registrering och expediering av handlingar och akter samt posthantering. Det kommer även ingå hantering av dossier och allmänna kontorsgöromål.

Vidare kan det ingå att boka möten, skicka kallelser och göra resebeställningar. Andra arbetsuppgifter som kan förekomma är protokollföring, beställningar av tolkar och översättningar etc.

Vad vi förväntar oss
Vi förväntar oss att du är en god representant för Migrationsverket och har ett respektfullt bemötande såväl internt som externt. Du deltar aktivt i vårt förbättringsarbete och visar engagemang för vårt uppdrag och dina arbetsuppgifter. Du står även för Migrationsverkets värdeord: tydlighet, empati och mod.

Kvalifikationer
Du har lägst gymnasieutbildning eller annan utbildning som bedöms vara lämplig för befattningen. Du har erfarenhet av administrativa arbetsuppgifter och har arbetat i en serviceinriktad roll. Det är meriterande med erfarenhet av kundbemötande, gärna inom reception eller kundtjänst. Även erfarenhet från offentlig verksamhet, gärna från förvaltningsrättsliga ärenden. Erfarenhet av arbete med professionellt bemötande är även meriterande.

Du har god kommunikativ förmåga och kan uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska. Du har även ha god förmåga att kommunicera på engelska samt goda kunskaper i Officepaketet. Det är även meriterande med övriga språkkunskaper. Du är medveten om att de kan förekomma schemalagd obekväm arbetstid.

Personliga kompetenser
Du är lugn, uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande. Du har intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra och anstränger dig för att leverera lösningar. Du är även strukturerad och planerar, organiserar och prioriterar arbetet på ett effektivt sätt samt är självgående i ditt arbete. Du samarbetar bra med andra människor och har förmåga att kommunicera på ett lyhört och smidigt sätt. Du lyssnar och är mottaglig för motparten och anpassar dig till situationen. Du har lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter och kan snabbt ändra ditt synsätt och förhållningssätt.

Upplysningar
Anställningsform: Tillsvidare, vi tillämpar 6 månaders provanställning.
Information om resor i befattningen: Kan förekomma.
Information om arbetstid/schemaläggning: Kontorstider, kan eventuellt förekomma schemalagd obekväm arbetstid.
Vi tillämpar individuell lönesättning.
Placering: Örebro
Tillträde för befattningen: 2015-11-15, eller tidigare enligt överenskommelse.

Vill du veta mer
Om du har frågor gällande rekryteringsprocessen kan du mejla till  migrationsverket@proffice.se
Vill du veta mer om befattningen och arbetsuppgifterna kontaktar du Enhetschef Chafik Aoun 010-485 87 46.

Så ansöker du
Välkommen med din ansökan och meritförteckning senast den 2015-11-05. Vi tar emot din ansökan via vårt rekryteringssystem.

Migrationsverket avböjer vänligt men bestämt alla samtal från försäljare av rekryteringstjänster och annonser.

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Ersättning
Individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-11-05
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Migrationsverket

Adress
Migrationsverket
Mottagningsenheten Box 2073
70002 Örebro

Kontorsadress
Mottagningsenheten Box 2073

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2491904

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Migrationsverket

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Migrationsverket: