Migrationsverket söker en administratör

Migrationsverket / Administratörsjobb / Mariestad
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Mariestad, Töreboda, Götene, Skövde, Gullspång eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Migrationsverket i Mariestad, Skövde, Säffle, Kristinehamn, Motala eller i hela Sverige

Migrationsverket är det naturliga navet för migrationen till Sverige. Varje år tar vi emot många tusen ansökningar från människor som vill arbeta, besöka, bo eller söka skydd i Sverige. Vi vill underlätta rörligheten över gränser genom god service och en snabb och rättssäker handläggning. Vår vision är ett Sverige som med öppenhet tar tillvara den globala migrationens möjligheter.

Migrationsverket är en arbetsplats som präglas av respekt för människan. Vi strävar efter att ingen ska bli diskriminerad och att alla ska ges lika möjligheter.

Vi söker en administratör till mottagningsenheten i Skaraborg. Har du den personlighet och professionella kapacitet vi söker? Då erbjuder vi ett rikt och ansvarsfullt arbetsliv med många karriärvägar. 

Vad du kan förvänta dig
Som medarbetare på Migrationsverket kan du förvänta dig ett givande arbete i en dynamisk miljö som präglas av ett fokus på ständiga förbättringar, samarbete och respekt för människan. Du erbjuds även en gedigen introduktion och goda möjligheter till fortlöpande kompetensutveckling.

Publiceringsdatum
2015-12-22

Dina arbetsuppgifter
Som administratör kommer du självständigt och i samråd med arbetskamraterna i ditt team att utföra arbetsuppgifter knutna till handläggning av ärenden. I arbetet ingår kontakt med sökanden och offentliga biträden samt i förekommande fall andra myndigheter. Du kommer att arbeta med registrering och expediering av handlingar och akter samt posthantering. Det kommer även ingå hantering av dossier och allmänna kontorsgöromål.

Vidare kan det ingå att boka möten och skicka kallelser, resebeställningar och i förekommande fall även protokollföring, beställningar av tolkar och översättningar etc.

Vad vi förväntar oss
Vi förväntar oss att du är god en representant för Migrationsverket och har ett respektfullt bemötande såväl internt som externt. Du deltar aktivt i vårt förbättringsarbete och visar engagemang för vårt uppdrag och dina arbetsuppgifter. Du står även för Migrationsverkets värdeord: tydlighet, empati och mod.

Kvalifikationer
Du har lägst gymnasieutbildning eller annan utbildning som bedöms vara lämplig för befattningen. Du har erfarenhet av administrativa arbetsuppgifter och har arbetat i en serviceinriktad roll. Det är meriterande med erfarenhet av kundbemötande, gärna inom reception/ kundtjänst eller resebyråbranschen, samt erfarenhet från offentlig verksamhet. Erfarenhet av arbete med professionellt bemötande av människor är också meriterande.

Du ska ha god kommunikativ förmåga och kan uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska. Du ska även ha god förmåga att kommunicera på engelska samt goda kunskaper i Officepaketet. Det är meriterande med övriga språkkunskaper. B-körkort är ett krav.

Personliga kompetenser
Du är lugn, uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande. Du har intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra och anstränger dig för att leverera lösningar. Du är även strukturerad och planerar, organiserar och prioriterar arbetet på ett effektivt sätt samt är självgående i ditt arbete. Du samarbetar bra med andra människor och har förmåga att kommunicera på ett lyhört och smidigt sätt. Du har lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter och kan snabbt ändra ditt synsätt och förhållningssätt.

Upplysningar
Anställningsform: tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning.
Arbetstider: schemalagd arbetstid.
Information om resor i befattningen: resor i tjänsten kan förekomma.
Vi tillämpar individuell lönesättning.
Placeringsort: Skaraborg.
Tillträde för befattningen: omgående eller enligt överenskommelse.

Vill du veta mer
Om du har frågor gällande rekryteringsprocessen kan du mejla till migrationsverket@proffice.se .
Vill du veta mer om befattningen och arbetsuppgifterna kontaktar du Enhetschef, Linda Norlin, 010-485 64 45.

Så ansöker du
Välkommen med din ansökan och meritförteckning senast den 8 januari. Vi tar emot din ansökan via vårt rekryteringssystem.

Migrationsverket avböjer vänligt men bestämt alla samtal från försäljare av rekryteringstjänster och annonser.

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Ersättning
Individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-01-08
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Migrationsverket

Adress
Migrationsverket
Mottagningsenheten Box 168
54222 Mariestad

Kontorsadress
Mottagningsenheten Box 168

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2590773

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Migrationsverket

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Migrationsverket: