Migrationsverket söker assistenter till mottagning

Migrationsverket / Administratörsjobb / Helsingborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Helsingborg, Bjuv, Åstorp, Höganäs, Landskrona eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Migrationsverket i Helsingborg, Åstorp, Ängelholm, Klippan, Örkelljunga eller i hela Sverige

Migrationsverket är det naturliga navet för migrationen till Sverige. Varje år tar vi emot många tusen ansökningar från människor som vill arbeta, besöka, bo eller söka skydd i Sverige. Vi vill underlätta rörligheten över gränser genom god service och en snabb och rättssäker handläggning. Vår vision är ett Sverige som med öppenhet tar tillvara den globala migrationens möjligheter.

Migrationsverket är en arbetsplats som präglas av respekt för människan. Vi strävar efter att ingen ska bli diskriminerad och att alla ska ges lika möjligheter.

Vi söker ett antal assistenter till Mottagningsenheten i Helsingborg. Har du den personlighet och professionella kapacitet vi söker? Då erbjuder vi ett rikt och ansvarsfullt arbetsliv med många karriärvägar.

Vad du kan förvänta dig
Som medarbetare på Migrationsverket kan du förvänta dig ett givande arbete i en dynamisk miljö som präglas av ett fokus på ständiga förbättringar, samarbete och respekt för människan. Du erbjuds även en gedigen introduktion och goda möjligheter till fortlöpande kompetensutveckling.

Publiceringsdatum
2016-02-12

Dina arbetsuppgifter
Som assistent kommer du självständigt och i samråd med teamledare och övriga arbetskamrater att utföra de arbetsuppgifter som finns i teamet. Som assistent arbetar du med både administrativa arbetsuppgifter så som posthantering, registrering i Migrationsverkets olika datasystem, hantering av dossier, beställning av tolkar och resor till asylsökande. Du är även ute och har expedition i våra olika anläggningsboenden, håller gruppinformation för asylsökande och bemannar receptionen på våra kontor.

Du ger information till asylsökande som bor i Migrationsverkets lägenheter samt introducerar dessa i boendet och lokalsamhället. Du har kontakter med hyresvärdar, vaktmästare samt övriga entreprenörer. Du utför också tillsyn av lägenheternas standard och utrustar dessa så att nya asylsökande kan erbjudas plats.

Arbetet innefattar bilkörning med minibuss och kan innebära tunga lyft.

Vad vi förväntar oss
Vi förväntar oss att du är en god representant för Migrationsverket och har ett respektfullt bemötande såväl internt som externt. Du deltar aktivt i vårt förbättringsarbete och visar engagemang för vårt uppdrag och dina arbetsuppgifter. Du står även för Migrationsverkets värdeord: tydlighet, empati och mod.

Kvalifikationer
Du har lägst gymnasieutbildning eller annan utbildning som bedöms vara lämplig för befattningen. Du har några års arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren bedömer lämplig, gärna med administrativa inslag. Du har även erfarenhet av att arbetat i en serviceinriktad roll samt erfarenhet av arbete med professionellt bemötande av utsatta människor. Det är meriterande med erfarenhet av kundbemötande, gärna inom reception eller annan kundmottagning. Det är även meriterande med erfarenhet från offentlig verksamhet, gärna annan statlig myndighet. Vidare är det meriterande om du tidigare arbetat med asylsökande.

Du har god kommunikativ förmåga och kan uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska. Du har god förmåga att kommunicera på engelska samt goda kunskaper i Officepaketet. Du har även erfarenhet av att arbeta med dator som verktyg i tjänst. Meriterande med övriga språkkunskaper. B-körkort är krav då dagliga resor förekommer i tjänsten.

Personliga kompetenser
Du är lugn, uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande. Du är serviceinriktad och anstränger dig för att leverera lösningar. Du är även stabil och kontrollerad i stressituationer. Vidare är du empatisk och har en förmåga att sätta dig in i någon annans perspektiv eller situation utan att ta över personens känslor. Du är strukturerad och planerar, organiserar och prioriterar arbetet på ett effektivt sätt. Du samarbetar bra med andra människor och har förmåga att kommunicera på ett lyhört och smidigt sätt. Du har även lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter.

Upplysningar
Anställningsform: Visstid
Schemalagd arbetstid kan förekomma.
Vi tillämpar individuell lönesättning.
Placering: Helsingborg
Tillträde till befattningen: Sker snarast.

Vill du veta mer
Om du har frågor gällande rekryteringsprocessen kan du mejla till
rekrytering@migrationsverket.se
Vill du veta mer om befattningen och arbetsuppgifterna kontaktar du Teamledare i Helsingborg, Marianne Spannel, 010-485 89 40.

Så ansöker du
Välkommen med din ansökan och meritförteckning senast den 2016-02-21. Vi tar emot din ansökan via vårt rekryteringssystem.

Migrationsverket avböjer vänligt men bestämt alla samtal från försäljare av rekryteringstjänster och annonser.

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Ersättning
Individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-02-21
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Migrationsverket

Adress
Migrationsverket
Södergatan 39
25225 Helsingborg

Kontorsadress
Södergatan 39

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2667247

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Migrationsverket

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Migrationsverket: