Migrationsverket söker administrativa assistenter

Migrationsverket / Administratörsjobb / Sundbyberg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Sundbyberg, Solna, Danderyd, Stockholm, Lidingö eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Migrationsverket i Sundbyberg, Solna, Stockholm, Sigtuna, Knivsta eller i hela Sverige

Migrationsverket är det naturliga navet för migrationen till Sverige. Varje år tar vi emot många tusen ansökningar från människor som vill arbeta, besöka, bo eller söka skydd i Sverige. Vi vill underlätta rörligheten över gränser genom god service och en snabb och rättssäker handläggning. Vår vision är ett Sverige som med öppenhet tar tillvara den globala migrationens möjligheter.

Migrationsverket är en arbetsplats som präglas av respekt för människan. Vi strävar efter att ingen ska bli diskriminerad och att alla ska ges lika möjligheter.

Vi söker fyra administrativa assistenter till de administrativa teamen i Hallonbergen. Har du den personlighet och professionella kapacitet vi söker? Då erbjuder vi ett rikt och ansvarsfullt arbetsliv med många karriärvägar.

De administrativa teamen tillhör en av tre mottagningsenheter i Hallonbergen. Administrationen servar samtliga mottagningsenheter i huset och ser till att handläggarna har så goda förutsättningar som möjligt för att kunna utföra sitt arbete. Administrationen är en central del av verksamheten och fyller en mycket viktig funktion så att den dagliga ärendebaserade verksamheten kan flyta på så bra som möjligt.

Vad du kan förvänta dig
Som medarbetare på Migrationsverket kan du förvänta dig ett givande arbete i en dynamisk miljö som präglas av ett fokus på ständiga förbättringar, samarbete och respekt för människan. Du erbjuds även en gedigen introduktion och goda möjligheter till fortlöpande kompetensutveckling.

Publiceringsdatum
2015-09-08

Dina arbetsuppgifter
Som assistent kommer du självständigt och i samråd med arbetskamraterna i ditt team att utföra arbetsuppgifter knutna till handläggningen av ärenden. I arbetet ingår kontakt med sökande och offentliga biträden samt i förekommande fall andra myndigheter. Du kommer att arbeta med registrering och expediering av handlingar och akter samt posthantering. Det kommer även ingå hantering av dossier och allmänna kontorsgöromål.
Vidare kan det ingå att boka möten, skicka kallelser och göra resebeställningar. Andra arbetsuppgifter som kan förekomma är protokollföring, beställningar av tolkar och översättningar etc.

Vad vi förväntar oss
Vi förväntar oss att du är en god representant för Migrationsverket och har ett respektfullt bemötande såväl internt som externt. Du deltar aktivt i vårt förbättringsarbete och visar engagemang för vårt uppdrag och dina arbetsuppgifter. Du står även för Migrationsverkets värdeord: tydlighet, empati och mod.

Kvalifikationer
Du har lägst gymnasieutbildning eller annan utbildning som bedöms vara lämplig för befattningen. Du har erfarenhet av administrativa arbetsuppgifter och har arbetat i en serviceinriktad roll. Det är meriterande med erfarenhet av kundbemötande, gärna inom reception eller kundtjänst.
Du har en god kommunikativ förmåga och kan uttrycka dig väl i tal och skift på svenska. Du har även goda kunskaper i Officepaketet. Övriga språkkunskaper är meriterande.

Personliga kompetenser
Du är en strukturerad person som planerar, organiserar och prioriterar ditt arbete på ett effektivt sätt. Du är även kvalitetsmedveten och noggrann. Vidare är du självgående i ditt arbete och är serviceinriktad. Du har intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra och anstränger dig för att leverera lösningar. Du har lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter och kan snabbt ändra ditt synsätt och förhållningssätt. Du är lugn, stabil och kontrollerad i stressituationer. Du behåller ett realistiskt perspektiv på situationer och fokuserar på rätt saker.

Upplysningar
Anställningsform: tills vidare med sex månaders provanställning
Information om arbetstid/schemaläggning: Kontorsarbetstid med möjlighet till schemaläggning
Vi tillämpar individuell lönesättning.
Placering: Hallonbergen
Tillträde för befattningen: snarast

Vill du veta mer
Om du har frågor gällande rekryteringsprocessen kan du mejla till
rekrytering@migrationsverket.se
Vill du veta mer om befattningen och arbetsuppgifterna kontaktar du enhetschef, Mikael Landberg

Så ansöker du
Välkommen med din ansökan och meritförteckning senast den 20 september 2015. Vi tar emot din ansökan via vårt rekryteringssystem.

Migrationsverket avböjer vänligt men bestämt alla samtal från försäljare av rekryteringstjänster och annonser.

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-09-20
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Mikael Landberg, Enhetschef 010-485 86 33 mikael.landberg@migrationsverket.se

Företag
Migrationsverket

Adress
Migrationsverket
Box 507
16929 Solna

Kontorsadress
Box 507

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2420123

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Migrationsverket

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Migrationsverket: