Migrationsassistent till Kontaktcenter i Sundbyberg

Migrationsverket, Operativ verksamhet, Nationella operativa avde / Administratörsjobb / Sundbyberg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Sundbyberg, Solna, Danderyd, Stockholm, Lidingö eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Migrationsverket, Operativ verksamhet, Nationella operativa avde i Sundbyberg, Sigtuna, Norrköping, Örebro, Göteborg eller i hela Sverige

Vi söker migrationsassistenter till kontaktcenter i Sundbyberg.

Hos oss får du arbeta med aktuella samhällsfrågor som påverkas av vad som händer i vår omvärld, frågor som berör och engagerar. Vi erbjuder en dynamisk miljö som präglas av ett fokus på ständiga förbättringar, samarbete och respekt för människan.

Kontaktcenters uppdrag i korthet är att besvara frågor som inkommer till Migrationsverket i huvudsak via telefon, men även via mail, på svenska och engelska.

Gå gärna in vår hemsida och läs mer https://www.migrationsverket.se/Om-Migrationsverket/Jobba-hos-oss.html

Vi finns för närvarande på fyra orter i landet och söker nu dig som vill vara med och starta upp en enhet på en femte ort, Sundbyberg.

Huvudsakliga arbetsuppgifter
Som migrationsassistent på kontaktcenter kommer du att arbeta med att hjälpa sökande och andra intressenter genom att besvara inkommande telefonsamtal och till viss del även e-post. Du ger stöd och information samt besvarar allmänna och kvalificerade frågor inom våra verksamma områden. Då svenska och engelska är våra huvudspråk behöver du vara bekväm i att hantera samtal samt e-post på båda språken.

Du kommer ingå i ett team, men arbeta självständigt i vårt kontorslandskap. Du förväntas hålla dig uppdaterad i aktuella frågor och ta ansvar för att komma framåt i din kompetensutveckling. Till din hjälp har du teamledare vars uppgift är att skapa rätt förutsättningar för att du ska lyckas i ditt uppdrag. Våra teamledare har ett coachande förhållningssätt. I ledarskapet läggs också stort fokus på att vara närvarande och lyhörd för dig, så att du ska kunna göra ett bra arbete.

Personliga kompetenser
I din roll som migrationsassistent är det viktigt att du är trygg, stabil och kan skilja på det personliga och professionella. I din kontakt med intressenter kommunicerar du tydligt och välformulerat och säkerställer att budskapet når fram. Du lyssnar och är mottaglig för motparten och har en förståelse för hur människor tar till sig kunskap och anpassar även ditt sätt att förmedla budskapet till mottagaren. Vidare är du noggrann och väl medveten om mål och kvalitetsstandard och lägger stor vikt vid att leva upp till dessa. Du följer vid behov upp och tar ansvar för dina arbetsuppgifter.

Publiceringsdatum
2022-05-13

Kvalifikationer
- Gymnasieutbildning
- Minst 1 års erfarenhet av arbete med krav på god service
- God kommunikativ förmåga som innebär att du uttrycker dig väl i tal och skrift på svenska och engelska
- Goda kunskaper i Officepaketet
- God datorvana samt god orienteringsförmåga i webbverktyg

Meriter

- Erfarenhet av arbete i en guidande eller vägledande roll, i exempelvis kundtjänst eller support, som arbetsgivaren bedömer relevant

Upplysningar
Anställningsform: Tillsvidare med 6 månaders provanställning
Arbetstider: Kontorsarbetstid
Vi tillämpar individuell lönesättning.
Placering: Sundbyberg
Tillträde: Augusti/september 2022. Anställningen inleds med en introduktionsutbildning.

Vill du veta mer
Vill du veta mer om den aktuella rollen och enheten finns kontaktuppgifter till ansvarig enhetschef längre ned.

Ansökan
Välkommen med dina ansökningshandlingar senast den 1 juni 2022. Vi tar emot din ansökan via vårt rekryteringssystem.

På Migrationsverket är vi cirka 5 000 personer som arbetar med en av vår tids stora samhällsfrågor, och med uppgif­ter som rör människors liv och framtid. Varje dag söker sig människor till Sverige för att arbeta, studera, bo eller söka skydd här. Migrationsverkets uppdrag är att pröva ansök­ningar för dem som vill stanna i Sverige. I det större perspektivet bidrar vi till att migrationen till vårt land funge­rar och ett konkurrenskraftigt Sverige. Vi fyller en viktig roll i samhället - vårt jobb är viktigt på riktigt.

I vårt arbete som statstjänstemän handlar vi i enlighet med fattade beslut och visar omdöme vid uttalanden och agerande. Det krävs en hög säkerhets- och sekretessmedvetenhet hos oss och vi vägleds av den statliga värdegrunden och av mod, empati och tydlighet.

Vi använder urvalsfrågor i ansökningsförfarandet. Besvara dessa så utförligt du kan eftersom dina svar avgör om du är kvalificerad att gå vidare i rekryteringen eller inte. Vi använder också ofta tester för att vidare bedöma din skicklighet för den sökta tjänsten. Kallas du till intervju kan du behöva besvara frågor kopplat till säkerhet.

För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar en jämn könsfördelning och mångfald.

Önskar du komma i kontakt med fackliga företrädare finns kontaktuppgifter till Saco-S, Seko och ST längst ned på vår Lediga jobb-sida på webben https://www.migrationsverket.se/Om-Migrationsverket/Jobba-hos-oss/Lediga-jobb.html

Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: augusti/september 2022 Tillsvidareanställning

Ersättning
Individuell lönesättning tillämpas

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-06-01
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Migrationsverket, Operativ verksamhet, Nationella operativa avde

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "3.3.1-2022-9379".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Migrationsverket (org.nr 202100-2163)

Arbetsplats
Migrationsverket, Operativ verksamhet, Nationella operativa avdelningen

Kontakt
Ann Dahlin
010-2037984

Jobbnummer
6640250

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Migrationsverket, Operativ verksamhet, Nationella operativa avde

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Migrationsverket, Operativ verksamhet, Nationella operativa avde: