Migrationsassistent till Kontaktcenter i Malmö

Migrationsverket, Operativ verksamhet, Nationella operativa avde / Kundservicejobb / Malmö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla kundservicejobb i Malmö, Burlöv, Lomma, Staffanstorp, Vellinge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Migrationsverket, Operativ verksamhet, Nationella operativa avde i Malmö, Mölndal, Göteborg, Norrköping, Örebro eller i hela Sverige

Vi söker migrationsassistenter till kontaktcenter i Malmö.

Hos oss får du arbeta med aktuella samhällsfrågor som påverkas av vad som händer i vår omvärld, frågor som berör och engagerar. Vi erbjuder en dynamisk miljö som präglas av ett fokus på ständiga förbättringar, samarbete och respekt för människan.

Kontaktcenters uppdrag i korthet är att besvara frågor som inkommer till Migrationsverket i huvudsak via telefon, men även via mail, på svenska och engelska.

Gå gärna in vår hemsida och läs mer https://www.migrationsverket.se/Om-Migrationsverket.html

Huvudsakliga arbetsuppgifter
Som migrationsassistent på kontaktcenter kommer du att arbeta med att hjälpa sökande och andra intressenter genom att besvara inkommande telefonsamtal och till viss del även e-post. Du ger stöd och information samt besvarar allmänna och kvalificerade frågor inom våra verksamma områden. Då svenska och engelska är våra huvudspråk behöver du vara bekväm i att hantera samtal samt besvara e-post på avancerad nivå på båda språken då många av frågorna berör myndighetsbeslut.

Du kommer ingå i ett team, men arbeta självständigt i vårt kontorslandskap. Du förväntas hålla dig uppdaterad i aktuella frågor och ta ansvar för att komma framåt i din kompetensutveckling. Till din hjälp har du teamledare vars uppgift är att skapa rätt förutsättningar för att du ska lyckas i ditt uppdrag. Våra teamledare har ett coachande förhållningssätt. I ledarskapet läggs också stort fokus på att vara närvarande och lyhörd för dig, så att du ska kunna göra ett bra arbete.

Personliga kompetenser
I din roll som migrationsassistent är det viktigt att du är trygg, stabil, uthållig och kan skilja på det personliga och professionella. I din kontakt med intressenter är du serviceinriktad samt kommunicerar tydligt och välformulerat och säkerställer att budskapet når fram. Du lyssnar och är mottaglig för motparten och har en förståelse för hur människor tar till sig kunskap och anpassar även ditt sätt att förmedla budskapet till mottagaren. Vidare är du noggrann och väl medveten om mål och kvalitetsstandard och lägger stor vikt vid att leva upp till dessa. Du följer vid behov upp och tar ansvar för dina arbetsuppgifter.

Publiceringsdatum
2022-02-02

Kvalifikationer
- Gymnasieutbildning eller motsvarande kunskaper förvärvade på annat sätt
- Minst 1 års erfarenhet av arbete med krav på god service
- God datorvana samt god orienteringsförmåga i webbverktyg
- Mycket god kommunikativ förmåga och uttrycker dig väl i tal och skrift på svenska och engelska
- Goda kunskaper i Officepaketet

Meriter

- Erfarenhet av arbete i en guidande eller vägledande roll, i exempelvis kundtjänst eller support, som arbetsgivaren bedömer som relevant

Upplysningar
Anställningsform: Tillsvidare med provanställning
Arbetstider: Kontorsarbetstid
Vi tillämpar individuell lönesättning.
Placering: Malmö
Tillträde: 2022-05-02. Anställningen inleds med en introduktionsutbildning.

Vill du veta mer
Vill du veta mer om den aktuella rollen och enheten finns kontaktuppgifter till ansvarig enhetschef längre ned.

Ansökan
Välkommen med dina ansökningshandlingar senast den 13 februari 2022. Vi tar emot din ansökan via vårt rekryteringssystem.

Migrationsverket finns för människor som söker skydd i Sverige och för dem som vill arbeta, studera eller bo här. Detta gör vi inom asylrättens och den reglerade invandringens gränser. Vi tar emot ansökningar, prövar dem och fattar beslut om vilka som har rätt att komma hit eller stanna här, och vilka som måste lämna landet.

I vårt arbete som statstjänstemän handlar vi i enlighet med fattade beslut och visar omdöme vid uttalanden och agerande. Det krävs en hög säkerhets- och sekretessmedvetenhet hos oss och vi vägleds av den statliga värdegrunden och av mod, empati och tydlighet.

Vi använder urvalsfrågor i ansökningsförfarandet. Besvara dessa så utförligt du kan eftersom dina svar avgör om du är kvalificerad att gå vidare i rekryteringen eller inte. Vi använder också ofta tester för att vidare bedöma din skicklighet för den sökta tjänsten. Kallas du till intervju kan du behöva besvara frågor kopplat till säkerhet.

För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar en jämn könsfördelning och mångfald.

Önskar du komma i kontakt med fackliga företrädare finns kontaktuppgifter till Saco-S, Seko och ST längst ned på vår Lediga jobb-sida på webben https://www.migrationsverket.se/Om-Migrationsverket/Jobba-hos-oss/Lediga-jobb.html

Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: 2022-05-02 Tillsvidareanställning

Ersättning
Individuell lönesättning tillämpas

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-02-13
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Migrationsverket, Operativ verksamhet, Nationella operativa avde

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "3.3.1-2022-1486".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Migrationsverket (org.nr 202100-2163)

Arbetsplats
Migrationsverket, Operativ verksamhet, Nationella operativa avdelningen

Kontakt
Jerry Johansson
010-4857993

Jobbnummer
6304991

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Migrationsverket, Operativ verksamhet, Nationella operativa avde

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Migrationsverket, Operativ verksamhet, Nationella operativa avde: