Migrationsassistent till kontaktcenter i Göteborg
Migrationsverket, Operativ verksamhet, Nationella operativa avde / Administratörsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Migrationsverket, Operativ verksamhet, Nationella operativa avde i Göteborg,
Mölndal,
Malmö,
Örebro,
Norrköping eller i
hela Sverige Vi söker en migrationsassistent till kontaktcenter i Göteborg.
Hos oss får du arbeta med aktuella samhällsfrågor som påverkas av vad som händer i vår omvärld, frågor som berör och engagerar. Vi erbjuder en dynamisk miljö som präglas av ett fokus på ständiga förbättringar, samarbete och respekt för människan.
Kontaktcenters uppdrag i korthet är att besvara frågor som inkommer till Migrationsverket i huvudsak via telefon, men även via mejl, på svenska och engelska.
Gå gärna in vår hemsida och läs mer
https://www.migrationsverket.se/Om-Migrationsverket.htmlHuvudsakliga arbetsuppgifter
Som migrationsassistent på kontaktcenter kommer du att arbeta med att hjälpa kunder/sökande genom att besvara inkommande telefonsamtal och till viss del även e-post. Du ger stöd och information samt besvarar allmänna och kvalificerade frågor inom våra verksamma områden. Då svenska och engelska är våra huvudspråk behöver du vara bekväm i att hantera samtal samt besvara e-post på avancerad nivå på båda språken då många av frågorna berör myndighetsbeslut.
Du kommer ingå i ett team, men arbeta självständigt i vårt kontorslandskap. Du förväntas hålla dig uppdaterad i aktuella frågor och ta ansvar för att komma framåt i din kompetensutveckling. Till din hjälp har du teamledare vars uppgift är att skapa rätt förutsättningar för att du ska lyckas i ditt uppdrag. Våra teamledare har ett coachande förhållningssätt. I ledarskapet läggs också stort fokus på att vara närvarande och lyhörd för dig, så att du ska kunna göra ett bra arbete.
Personliga kompetenser
I din roll som migrationsassistent är det viktigt att du är trygg, stabil, uthållig och kan skilja på det personliga och professionella. Du har god samarbetsförmåga och relaterar till andra människor på ett lyhört och smidigt sätt. I din kontakt med kunder, sökande och andra intressenter är du serviceinriktad samt kommunicerar tydligt och välformulerat och säkerställer att budskapet når fram. Vidare är du noggrann och väl medveten om mål och kvalitetsstandard och lägger stor vikt vid att leva upp till dessa. Du är självgående och tar ansvar för dina arbetsuppgifter. Strukturer själv ditt angreppssätt och driver dina processer vidare.
Publiceringsdatum2022-02-16Kvalifikationer - Gymnasieutbildning eller motsvarande kunskaper förvärvade på annat sätt
- Minst 1 års erfarenhet av arbete med krav på god service
- Erfarenhet av arbete i offentlig verksamhet
- God datorvana samt god orienteringsförmåga i webbverktyg
- Mycket god kommunikativ förmåga och uttrycker dig väl i tal och skrift på svenska och engelska
- Goda kunskaper i Officepaketet
Meriter
- Erfarenhet av arbete i kundtjänst eller kontaktcenter
- Erfarenhet av arbete med ärendehanteringssystemen ProScheduler (PS), Wilma och Interaction desktop (InIn)
- God kunskap om Migrationsverkets ärendeslag och processer
Upplysningar
Anställningsform: Tillsvidare med provanställning
Arbetstider: Kontorsarbetstid
Vi tillämpar individuell lönesättning.
Placering: Göteborg
Tillträde: Snarast
Vill du veta mer
Vill du veta mer om den aktuella rollen och enheten finns kontaktuppgifter till ansvarig enhetschef längre ned.
Ansökan
Välkommen med dina ansökningshandlingar senast den 1 mars 2022. Vi tar emot din ansökan via vårt rekryteringssystem.
Migrationsverket finns för människor som söker skydd i Sverige och för dem som vill arbeta, studera eller bo här. Detta gör vi inom asylrättens och den reglerade invandringens gränser. Vi tar emot ansökningar, prövar dem och fattar beslut om vilka som har rätt att komma hit eller stanna här, och vilka som måste lämna landet.
I vårt arbete som statstjänstemän handlar vi i enlighet med fattade beslut och visar omdöme vid uttalanden och agerande. Det krävs en hög säkerhets- och sekretessmedvetenhet hos oss och vi vägleds av den statliga värdegrunden och av mod, empati och tydlighet.
Vi använder urvalsfrågor i ansökningsförfarandet. Besvara dessa så utförligt du kan eftersom dina svar avgör om du är kvalificerad att gå vidare i rekryteringen eller inte. Vi använder också ofta tester för att vidare bedöma din skicklighet för den sökta tjänsten. Kallas du till intervju kan du behöva besvara frågor kopplat till säkerhet.
För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar en jämn könsfördelning och mångfald.
Önskar du komma i kontakt med fackliga företrädare finns kontaktuppgifter till Saco-S, Seko och ST längst ned på vår Lediga jobb-sida på webben
https://www.migrationsverket.se/Om-Migrationsverket/Jobba-hos-oss/Lediga-jobb.htmlVaraktighet, arbetstid
100*%. Tillträde: Snarast Tillsvidareanställning
ErsättningIndividuell lönesättning tillämpas
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-03-01
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagMigrationsverket, Operativ verksamhet, Nationella operativa avde
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "3.3.1-2022-2818".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Migrationsverket (org.nr 202100-2163)
Arbetsplats Migrationsverket, Operativ verksamhet, Nationella operativa avdelningen
Jobbnummer 6351509
Observera att sista ansökningsdag har passerat.