Middle office-medarbetare till operations

Kammarkollegiet / Butikssäljarjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla butikssäljarjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Kammarkollegiet i Stockholm, Karlstad, Härnösand eller i hela Sverige

Kapitalförvaltningen, Kammarkollegiet, Stockholm
Är du akademiker och har erfarenhet av avkastnings- och riskberäkningar och hantering av index och benchmarks? Då erbjuder Kammarkollegiet dig ett spännande arbete inom vår kapitalförvaltning där du får möjlighet att utvecklas tillsammans med kompetenta kollegor.

Verksamheten
Kammarkollegiets avdelning för kapitalförvaltning bedriver aktiv och systematisk förvaltning samt utför kringtjänster inom kapitalförvaltning åt ca 400 stiftelser och fonder inom det statliga och kyrkliga området. Avdelningen har ca 30 medarbetare.

Operations har idag femton medarbetare och ansvarar för avkastnings- och riskberäkningar, fondhantering, värdepappersadministration, säkerhetshantering, redovisning, bokslut, årsredovisningar, in- och utbetalningar, stiftelseförvaltning, datahantering, värdering och prissättning av portföljer samt rapportering till kunder.

I syfte att förstärka avdelningens middle office-funktion söker vi nu ytterligare en medarbetare till vårt team.

Publiceringsdatum
2018-10-22

Dina arbetsuppgifter
I denna roll kommer du ansvara för avdelningens middle office-relaterade frågor och tillsammans med chefen för operations driva och utveckla arbetet inom detta område.

Det innebär bl. a. arbete med:

• Indexhantering
• Intern och extern rapportering
• Avkastnings- och riskberäkningar
• Kassahantering för investeringsstrukturer
• Benchmarks
• Uppsättning av benchmark- och indexinstrument
• Investeringsstrukturer
• Modellportföljer

Kammarkollegiet är just nu på en utvecklingsresa där verksamhetens tjänster digitaliseras och den tekniska infrastrukturen moderniseras. Vi vill att du är med och hjälper oss att utveckla våra processer och arbetssätt till att bli mer digitala.

Eftersom vi är en liten organisation är det viktigt att ha ett flexibelt förhållningssätt till arbetsuppgifterna.

Är du vår framtida kollega?
Att arbeta på Kammarkollegiet innebär att du får ett stort eget ansvar. Vi ser att du har ett stort engagemang för kapitalförvaltningens arbete och vill bidra till att driva en trygg och effektiv verksamhet för våra uppdragsgivare.

Som person är du noggrann, kvalitetsmedveten och van att leverera mot fasta deadlines. Du tar ansvar för dina uppgifter och innehar en hög grad av servicevilja gentemot interna och externa intressenter. För att trivas i rollen är det viktigt att du har ett prestigelöst förhållningssätt och god samarbetsförmåga. Du bidrar även med ett lösningsorienterat arbetssätt och ett intresse för utvecklingsfrågor som skapar engagemang och delaktighet i gruppen. Vi fäster mycket stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Vi söker dig som har:

• Akademisk utbildning relevant för tjänsten
• Erfarenhet av arbete med middle office-karaktär, exempelvis avkastnings- och riskanalysarbete
• Erfarenhet av att bearbeta och extrahera data från datakällor
• Erfarenhet av att arbeta i funktionen/modulen Performance Manager i SimCorp Dimension

Meriterande är erfarenhet av:

• Derivat
• Värdering och prissättning
• Arbete i funktionerna/modulerna Risk Analysis Manager och Modelling i SimCorp Dimension
• Rapportverktyget Crystal Reports

Du kommunicerar obehindrat på svenska och engelska i tal och skrift.

Mer information
Tillträde snarast. Anställningen är en tillsvidareanställning som inleds med sex månaders provanställning.

Så ansöker du
Välkommen med din ansökan via www.kammarkollegiet.se/karriär, inklusive CV och personligt brev, senast den 11 november 2018.

Kontakt
Robert Sahlberg, Chef för operations, telefon 072 - 736 23 40

Karin Edstrand, SACO-S, telefon 08-700 08 48
Hanne Konradsen, ST, telefon 08-700 07 88

https://www.kammarkollegiet.se/

Kammarkollegiet - en myndighet utöver det vanliga. Vi fungerar som kapitalförvaltare, försäkringsbolag, upphandlare och juridisk byrå för statsförvaltningen med över 35 olika uppdrag från riksdag och regering. Även allmänna arvsfonden finns hos oss. Trots uppdragens variation har de gemensamt att det krävs både bredd och spetskompetens för att utföra dem. På Kammarkollegiet arbetar cirka 270 personer - framför allt jurister, ekonomer och kvalificerade handläggare. Myndigheten finns i Stockholm och Karlstad.

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-11-11
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Kammarkollegiet

Adress
Kammarkollegiet
Kammarkollegiet
Box 2218
10315 Stockholm

Kontorsadress
Birger Jarlsgatan 16
103 15 Stockholm

Jobbnummer
4415945

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Kammarkollegiet

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Kammarkollegiet: