Middle office-medarbetare till bank

SJR / Butikssäljarjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla butikssäljarjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos SJR i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

SJR söker nu för kunds räkning en Middle-Office specialist inom Corporates and institutions (C&I). I rollen som Middle-Office specialist är du en del av ett glatt och engagerat team som är länken mellan handlarrummet, kunderna och supportfunktionerna. Då du kommer att ingå i en mindre enhet kommer du att få möjlighet att arbeta över flera produktområden så som Fixed income, FX, Equities och Corporate finance. Tjänsten är ett konsultuppdrag med start omgående och 6 månader med möjlighet till förlängning eller överrekrytering till kund.

Publiceringsdatum
2018-05-17

Dina arbetsuppgifter
I rollen som Middle-Office specialist kommer du vara länken mellan affären och bankens operationella enheter och IT-avdelningar. De innebär att vara en del av affärsprocessen, säkerställa att den är operationellt möjlig samt säkerställa att alla berörda avdelningar levererar med kunden i fokus.

Du kommer även att t.ex. säkerställa att banken följer lagkrav, stämma av positioner samt bistå handlarrummet med alla typer av post-trade frågor.

Bakgrund
För denna roll är det meriterande om du har en god affärsförståelse inom handel av finansiella instrument men viktigaste är att du är lösningsorienterad samt gillar varierande arbetsuppgifter. Vi ser att du trivs med att jobba både individuellt och i grupp samt är van vid att hantera flera frågor samtidigt. Andra egenskaper som kommer göra att du lyckas är att du arbetar strukturerat och finner energi i att alltid identifiera och genomföra förbättringar i bankens processer runt dessa transaktioner.

Vi ser att du har ett antal års erfarenhet inom bank och finans, du har även en examen inom ekonomi eller finans, talar engelska och svenska flytande samt är en avancerad Excel användare.

Viktig information
Ovanstående är ett konsultuppdrag med anställning hos SJR. Uppdragstiden är med start omgående och 6 månader med chans till förlängning eller överrekrytering till kund. Urval och intervjuer sker löpande och vi rekommenderar dig därför att skicka in din ansökan så snart som möjligt. Om du har frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Emma Levin, 08-407 55 70.

Konsult hos SJR

Du drivs av att utvecklas och inspireras av nya utmaningar och miljöer. Du har en förmåga och känsla för att verka i olika verksamheter och grupper. Vi arbetar i nära samarbete med dig och är lyhörda för dina önskade utmaningar. Tillsammans med vårt goda renommé och varumärke samt med våra framgångsrika kunder kan vi matcha rätt uppdrag för dig och stödja dig i din önskade karriär.

Om företaget
SJR in Sweden (SJR) är ett av Sveriges ledande rekryterings- och konsultföretag och har sedan 1993 byggt upp ett brett kontaktnät i näringslivet inom denna sektor. Personlig service och kvalitet är utmärkande för SJR. Vi är idag ca 550 anställda och har kontor i Stockholm, Malmö, Göteborg och Helsingborg. Vår främsta resurs är vår personal och vår vision är att vara förstahandsvalet för ekonomer som vill byta arbete och för företag som behöver personalresurser inom Ekonomi och Bank & Finans. SJR är noterat på First North. Vi hjälper våra kunder att tillsätta tjänster på chef-, specialist- och assistentnivå.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Anställningstid enligt överenskommelse

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-11-03
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Emma Levin emma.levin@sjr.se Telefonnummer: 08-407 55 70

Företag
SJR

Adress
SJR
Humlegårdsgatan 20
11446 Stockholm

Kontorsadress
Humlegårdsgatan 20, Stockholm

Jobbnummer
4148567

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från SJR

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos SJR: