Middagsfrid söker kundtjänstchef

Middagsfrid AB / Försäljningsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla försäljningsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Middagsfrid AB i Stockholm

Om Middagsfrid:
Middagsfrid hjälper hushåll som har en ambition att äta god, hälsosam, miljövänlig och varierad mat, lagad från riktiga råvaror, men upplever en brist på tid, kunskap eller fantasi för att göra detta. Middagsfrid gör detta genom att erbjuda hemleverans av smart planerade matkassar med allt en familj behöver för 5 middagar och tillhörande recept. Middagsfrid har visat svarta siffror redan första verksamhetsåret. Redan tolfte leveransmånaden, sept -08, var vi verksamma i såväl Stockholm som Göteborg och Öresundsregionen och omsatte ca 5,2 MSEK. Utan lån eller extern kapital har Middagsfrid nu ca 2500 prenumererande familjer och har i och med december levererat mer än 851.000 portioner mat. I bolagets första årsredovisning, 2008 redovisades en nettoomsättning på 13,7 MSEK och ett resultat före skatt på 1,1 MSEK. Middagsfrid har idag 13 anställda (varav 8 heltid), kontor på Södermalm i Stockholm och - inte minst - kul på jobbet varje dag!
Om tjänsten och din bakgrund:
Middagsfrid erbjuder en tillsvidareanställning som inleds med tre månaders provanställning.
Du kommer ha ett övergripande ansvar för att kundtjänstarbetet utförs, och utvecklas, med målsättningen att öka kundnöjdhet så effektivt som möjligt med givna förutsättningar och resurser. Positionen innebär ett personalansvar som idag är 5 personer men kommer öka kontinuerligt i framtiden.
Du ansvarar för att analysera vilka faktorer som driver kundnöjdhet och baserat på detta, identifiera och driva förändringsarbete som kan omfatta organisation, kompetenser, processer, systemstöd, kundanalyser etc. Bland ansvarsområdena kommer även rekrytering av personal ingå. Personen förväntas kunna utföra sitt arbete på ett självständigt sätt men samtidigt aktivt ge och inhämta information till/från övriga delar av organisationen.
Bland ansvarsområdena ingår säkerställa att kundtjänsten använder systemstöd på optimalt sätt och vid behov ser till att utveckla detta med eventuella nya funktioner/system.
Du skall ha en hög ambitionsnivå och förväntas bidra till att Middagsfrid övergripande mål att befästa sin marknadsledande position inom sin bransch. Middagsfrid genomgår en kraftig tillväxtperiod (sedan starten) vilket innebär ständigt förändrade förutsättningar och ett kontinuerligt ökat ansvar. Du bör därför finna det stimulerande att uppdraget kontinuerligt förändras.
Erfarenhet/bakgrund ( OBS dessa är skall krav):
1. Avlagd högskoleexamen
2. God IT/system-kunskap
3a. Mer än 3 års erfarenhet som kundtjänstchef och/eller
3b. Mer än 5 års erfarenhet som managementkonsult
• varav minst 1,5 år inom kundtjänstområdet
• med stor erfarenhet av arbetsledning
Viktiga färdigheter:
• Väl utvecklad ledarskapsförmåga (intresse för människor, mognad, självkänsla, integritet etc)
• Mycket god analytisk kompetens
• Hög arbetskapacitet

Publiceringsdatum
2008-12-30

Arbetstider och omfattning
Tillsvidare
Heltid

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Ansökan kan skickas till e-postadress: info@middagsfrid.se

Kontakt
Victor Theander, Styrelseordförande, info@middagsfrid.se

Företag
MIDDAGSFRID AB

Adress
MIDDAGSFRID AB
VÄSTGÖTAGATAN 18
11827 STOCKHOLM

Kontorsadress
Tjustgatan 5
STOCKHOLM

Kontaktuppgifter
E-postadress: info@middagsfrid.se

Jobbnummer
375553

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Middagsfrid AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Middagsfrid AB: