Mid Level Technican
InfoCare Service AB / Supportteknikerjobb / Degerfors
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Degerfors,
Karlskoga,
Lekeberg,
Storfors,
Kristinehamn eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos InfoCare Service AB i Degerfors,
Karlskoga,
Örebro,
Karlstad,
Arboga eller i
hela Sverige InfoCare Service AB erbjuder dig goda karriärmöjligheter och spännande uppdrag inom områden som installation, driftsättning och teknisk support.
Vi är Nordens ledande, oberoende tjänsteleverantör och i Sverige har vi kontor på 24 orter där våra konsulter och tekniker dygnet runt och året om ser till att våra kunder, små som stora, har fungerande och lönsamma IT-system. Våra största kunder återfinns hos allt från dagligvaruhandeln till myndigheter från norr till söder. Nu växer vi ytterligare och söker ännu fler, engagerade kollegor.
We are now looking for a mid-level technician for a four week holiday temporary position.
Position Responsibilities
1. Exceptional communication skills.
2. Knowledgeable about current Microsoft Office Suites.
3. Familiar with backup technologies (VEEAM, Crash plan, Veritas NetBackup etc.).
4. Familiar with anti-virus technologies (McAfee ePO / Symantec Endpoint Protection, AV Defender, etc.).
5. Familiar with software deployment technologies (SCCM, Altiris, Ghost, any repackaging tools).
6. Knowledgeable about basic networking (TCP/IP, DNS, routing, sub netting).
7. Familiar with remote access technologies (VPN, dial-up, terminal services).
8. Knowledgeable about current Microsoft Windows operating systems.
9. Thorough understanding of hardware and peripherals with experience supporting Microsoft operating systems in a networked environment; Windows 7 and above.
10Experience and skill administering enterprise Microsoft SCCM.
11Excellent verbal and written communication skills.
12Self-starter and ability to manage own time effectively.
13Strong organization skills.
Minimum Qualifications
1. 4-year Bachelor's degree.
2. Relevant certifications (MCP, CCNA, etc.)
3. Experience in customer service
4. Proven analytical, troubleshooting and problem solving skills.
5. 4-5 years of technical support or 2 - 3 years' junior system administrator experience.
Start: 28 / 6-23 / 7
Languages: English and Swedish
Location: Degerfors
Varaktighet, arbetstid
• -
Publiceringsdatum2021-04-19ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2021-05-19
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagInfoCare Service AB
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare InfoCare Service AB (org.nr 556549-7541)
Arbetsplats InfoCare
Jobbnummer 5702762
Observera att sista ansökningsdag har passerat.