MIA Vidare - Case Management

Stockholms kommun / Socialsekreterarjobb / Stockholm
2020-10-21
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "MIA Vidare - Case Management" (publicerad 2021-02-05) ⬅️


Visa alla socialsekreterarjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Stockholms kommun i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Upplands Väsby, Värmdö eller i hela Sverige

Stockholm växer som aldrig förr. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.

Vi är öppna, vi är nytänkande och vi visar och skapar tillit. Det är vår gemensamma värdegrund i Rinkeby-Kista stadsdelsförvaltning som inspirerar både vardag och utvecklingsarbete hos oss.

Rinkeby-Kista har en ung befolkning med bakgrund i många olika kulturer. Här finns utmaningar och möjligheter som kräver att vi ständigt utvecklar socialtjänstens arbete. Våra medarbetare och chefer har en stark drivkraft att hitta nya vägar och metoder i arbetet.



Arbetsplatsbeskrivning

Projektet MIA Vidare, Case Management, är ett stadsövergripande samverkansprojekt, finansierat av Samordningsförbundet Stockholms Stad.

Deltagarna i projektet kommer på remiss från Stadsdelsförvaltningarna Bromma, Hässelby-Vällingby, Spånga-Tensta och vår egen förvaltning. Andra remittenter är Försäkringskassans organisationer för sjukpenning och aktivitetsersättning, vårdgivare samt Arbetsförmedlingen.

Case Management-projektet ingår även i det länsövergripande projektet MIA vidare, där Samordningsförbundet Stockholms stad är ett av flera delprojekt. Genomförandeperiod för MIA vidare-projektet är 1 juni 2020 till 31 december 2022. Vi söker nu 1 case managers på 50 % från 1 januari 2021 till 30 september 2022. MIA vidare-projektet genomförs med stöd från Europeiska Socialfonden, ESF.

Syftet med projektet är att ge individer i åldern 16-64 år som står långt från arbetsmarknaden, men som vill åstadkomma förändring, anpassat stöd för att de ska kunna göra stegförflyttningar mot arbete eller studier.

Publiceringsdatum
2020-10-21

Dina arbetsuppgifter
Case managers uppdrag i projeketet är att ge anpassat stöd utifrån deltagarnas behov med målet att deltagarna ska göra stegförflyttningar mot ökad förmåga i arbete och studier. Case managern ska tillsammans med deltagaren och med hjälp av kartläggning identifera behov, resurser och mål. Om deltagaren är i behov av samordnande stöd ska case managern kunna erbjuda det. Case managers ska även hjälpa till att identifera och föreslå andra insatser och stöd som deltagaren kan ha nytt av och/eller rätt till för att kunna göra stegförflyttningar mot arbete eller studier. Som stöd har man en projektledaren som arbetsleder medarbetare och som ansvarar för att projektet följer alla delar i genomförande, uppdrag och mål.

MIA vidare-projekets arbete förväntas bidra till det jämställdhetspolitiska målen. Kunskaper om jämställdhet, tillgänglighet och icke-diskriminering ska genomsyra projeket och integreras i metoder och arbetssätt på individ- samt samverkansnivå.

Kvalifikationer
Du har en högskoleutbildning som arbetsgivaren bedömmer som adekvat för rollen. Uppdraget kräver att du har arbetslivserfranhet av att arbeta med projektets målgrupp. Det krävs också mycket god kunskap om relevanta aktörers uppdrag och en förståelse för när deras olika insatser skall tillämpas.

Vi söker dig som har lätt för att planera och strukturera ditt dagliga arbete och som tar ansvar för dina arbetsuppgifter. Du är flexibel, stabil och kontrollerad i stressituationer. Behåller ett realistiskt perspektiv på situationer och fokuserar på rätt saker.

Att skapa kontakter och underhålla relationer kommer naturligt för dig. Du har en god förmåga att sätta dig in i någon annans perspektiv eller situation utan att ta över personens känslor. Du har god förståelse för hur människan tar till sig kunskap och människors olika förutsättningar samt anpassar sättet att förmedla ditt budskap till mottagaren.

Övrig information
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.

Rinkeby-Kista stadsdelsförvaltning tar gärna tillvara de kvaliteter som en jämn könsfördelning och mångfald tillför organisationen.

Varaktighet, arbetstid
50 %. Tillträde: 1 januari Visstidsanställning

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2020-11-04
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Stockholms kommun

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2020/4692".

Omfattning
Detta är ett deltidsjobb.

Arbetsgivare
Stockholms kommun (org.nr 212000-0142)

Arbetsplats
Stockholms Stad, Rinkeby-Kista SDF, Enheten för arbetsmarknadsinsatser

Jobbnummer
5410469

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Stockholms kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Stockholms kommun: