Metodutvecklare inom boende och idéburen välfärd

Göteborgs Räddningsmission / Administratörsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Göteborgs Räddningsmission i Göteborg, Öckerö, Kungsbacka, Ale, Borås eller i hela Sverige

Göteborgs Räddningsmission är en idéburen organisation som bedriver socialt arbete utifrån kristen värdegrund. När vi söker nya medarbetare letar vi efter dig som delar vår vision, ett värdigt liv åt alla! Vår organisation genomsyras av ledord som samverkan, kreativitet, hopp och kvalitet.

Vi har ca 120 medarbetare som arbetar inom en rad olika områden och verksamheter. I våra verksamheter finns också volontärer. Våra huvudmän är 27 kristna församlingar i Göteborg med omnejd. Utöver medarbetare, volontärer och huvudmän har vi även flera starka företagssamarbeten. Tillsammans gör vi skillnad!

I Vasastan i Göteborg har vi samlingspunkten för vårt boendeteam som arbetar med olika former av boende med och utan stöd till personer i hemlöshet och andra utsatta livssituationer med hemlöshet som den gemensamma faktorn. Vi arbetar med individualiserat stöd som utgår från den enskildes behov, och samverkar med socialtjänst, öppenvård och andra myndigheter i förekommande fall. En viktig utgångspunkt i arbetet är den enskildes motivation och önskan om förändring. Vi arbetar både enligt ramavtal och i IOP (idéburet offentligt partnerskap)

Vi söker nu en metodutvecklade till vårt team, då en av våra medarbetare har fått en annan tjänst inom organisationen. Merparten av tjänsten är i arbetet med kvinnor i utsatta livssituationer och arbetet är både praktiskt och administrativt.

Arbetsuppgifter:

I rollen som metodutvecklare ansvarar du för att vi arbetar enligt de metoder och avtal som finns på boendet, samt enligt de överenskommelser som finns i våra partnerskap. Du kommer att arbeta med att utveckla metoder i befintliga och nya verksamheter inom teamets ansvarsområde och utifrån förändringar av behov och uppdrag. På grund av boendets karaktär och de boendes behov ingår även vissa praktiska arbetsuppgifter.

I rollen ingår också att arbeta aktivt i det dagliga arbetet med de boende. Du kommer bland annat att:

* Vara kontaktpersonal för några av de boende, stödja dem i den dagliga livsföringen och till att uppnå målen för placeringen
* Motivera de boende till förändring utifrån individens egna önskan om förändring
* Stötta kollegor i social dokumentation och genomförandeplaner.

Vi söker dig som:

* Har en utbildning som socionom eller annan likvärdig utbildning om minst 180 hp
* Har mycket god kunskap om social dokumentation i rollen som utförare
* Har erfarenhet av individualiserat stöd till personer med komplex problematik
* Har minst 3 års erfarenhet av utförarverksamhet och/eller personligt stöd i hemmet
* Har kunskap om våld i nära relationer.
* Har kunskap inom motiverande samtal, lågaffektivt bemötande och återfallsprevention.
* Har körkort

Då vi arbetar med att upprätta varaktiga kontakter som samtalsstöd, kontakt med vårdcentral och andra myndigheter, samt är en organisation som samverkan med andra organisationer, företag och kyrkor, är det viktigt för oss att du är en god ambassadör både internt och externt.

Det är meriterande om du har arbetat i idéburen organisation och offentlig förvaltning. Har du erfarenhet av myndighetsutövning, bostad först, ESL, vård och stödsamordning eller något av bedömningsinstrumenten SARA, FREDA och PATRIARK, ser vi även detta som meriterande. Har du kunskap om prostitution, människohandel och hedersrelaterat våld tror vi att du passar bra in i tjänsten.

För att lyckas bra i rollen behöver du tycka om och vara bra på att arbeta både självständigt och i grupp. Vi vill att du är trygg i dig själv och har förmåga att härbärgera mötet med människor i affekt. Det är även viktigt att du är strukturerad och har förmåga att planera och prioritera. Vi tror att du passar bra till tjänsten om du har en förmåga att ta egna initiativ och att fatta beslut i vardagen.

Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Det är även viktigt för oss att du känner dig trygg med vår värdegrund.

Omfattning: Tillsvidareanställning med start på 6 månaders provanställning. 100 %.

Tillsättning: Snarast

Vi vill att vår personal ska må bra! Som anställd hos oss erbjuds du bland annat friskvårdsbidrag och psykosocialt personalstöd via telefon dygnet runt. Som medarbetare i Boendeteamet deltar du även i extern handledning med Sankt Lucas.
Vi följer kollektivavtalet för Vård och omsorg och tillämpar löpande rekrytering.
Inför anställning tar vi referenser samt begär utdrag ur belastnings- och misstankeregistret.

Varmt välkommen med din ansökan!

Har du frågor kring tjänsten? Kontakta:

Annika Ström Öberg, områdeschef boende och idéburen välfärd
Telefonnummer: 031-7121373
Mail: annika.strom-oberg@raddningsmissionen.se


Publiceringsdatum
2019-04-10

Kvalifikationer
Körkortskrav
• B (Personbil)

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tills vidare

Ersättning
Fast

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-05-01
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Annika Ström Öberg a.strom.oberg@raddningsmissionen.se
Isabella Windolf isabella.windolf@raddningsmissionen.se 031-712 12 21

Företag
Göteborgs Räddningsmission

Adress
Göteborgs Räddningsmission
Nordhemsgatan 12
41327 Göteborg

Kontorsadress
Nordhemsgatan 12

Jobbnummer
4727703

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Göteborgs Räddningsmission

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Göteborgs Räddningsmission: