Metodhandledare/ äldre- och funktionsnedsättning
Tranemo Kommun , Myndighetsutövning / Administratörsjobb / Tranemo
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Tranemo,
Svenljunga,
Gislaved,
Gnosjö,
Ulricehamn eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Tranemo Kommun , Myndighetsutövning i Tranemo I Tranemo kommun känner du dig välkommen. Här verkar vi för en stark känsla av samhörighet och uppmuntrar dig som anställd att ha inflytande och delaktighet i utvecklingsarbetet av våra verksamheter. Vi utgår från ett tydligt hållbarhetsperspektiv där vi som arbetsgivare satsar på bra arbetsvillkor, ett gott ledarskap och utgår från en tydlig värdegrund; Vår verksamhet ska vara tillgänglig för alla, alla ska bli bemötta på ett positivt och professionellt sätt, vi levererar tjänster med god service och hög kvalitet och alla vi möter ska känna att de blir lyssnade på.
Vi lever i en föränderlig tid och söker därför efter kompetenta och engagerade medarbetare som vill vara med och bygga framtidens Tranemo.
Tranemo kommun Närheten till varandra bygger relationer för framtiden.
Tjänsten kommer att till stor del att vara ett stöd i det dagliga arbetet för enheten äldre- och funktionsnedsättning. I tjänsten ingår att man handlägger vissa egna ärenden inom lagrum LSS. Vid myndighetens mottagningsfunktion finns en 1:e socialsekreterare som arbetar med målgrupperna, barn och unga, vuxen och våld i nära relation att samarbeta med.
Har du erfarenhet av att arbeta med målgrupperna äldre- och funktionsnedsättning, är intresserad av att metodhandleda andra och gillar att utveckla socialt arbete så är du kanske den vi söker? Vi kan erbjuda dig en omväxlande tjänst med goda möjligheter till personlig utveckling.
Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.
Vi Kommer att ha löpande rekrytering så vänta inte med din ansökan om du är intresserad.
Publiceringsdatum2022-09-10Arbetsuppgifter• Handleda i ärendeprocesser / ge metodhandledning
• Utveckla arbetet med analys och bedömning i förekommande utredningar, och ge feedback på utredning och övrig dokumentation
• Läsa utredningar, underlag till utskott mm
• Vara ett stöd och bollplank i akuta och mer komplexa ärenden
• Vara en hjälp i att utveckla och förbättra handläggningen och dokumentationen
• Fördela nya ärenden
• Som arbetsuppgift ingår att man handlägger vissa egna ärenden inom lagrum LSS
Förekommande arbetsuppgifter:
• Vara en del i mottag för inkommande ärenden för målgrupperna äldre- och funktionsnedsättning
• Täcka upp och vid behov ansvara för handläggares ärenden vid sjukdomsbortfall
• Uppdatera myndighet i ny lagstiftning, föreskrifter och riktlinjer mm
• Hjälpa till att skriva olika typer av yttranden i ärenden
• Vara till hjälp för handläggare vid yttranden och avslag, genom att t ex ta fram tidigare domar
• Vara drivande till metodutveckling
• Representera myndighet i olika typer av samverkansmöten
• Ansvara för vissa delar i introduktionen till nya medarbetare
Kvalifikationer• Socionomexamen eller annan likvärdig utbildning
• Minst B-Körkort
• Flerårig erfarenhet av myndighetsutövning med goda kunskaper inom lagrummen LSS och SoL.
• Ha god erfarenhet av att handlägga ärenden inom äldre- och funktionsnedsättning
Meriterande är att ha viss erfarenhet/kännedom om övriga områden inom individ- och familjeomsorg
Vi vill även att du
• Har ett engagemang att handleda andra
• Har god förmåga att ge feedback, både skriftligt och muntligt
• Har lätt för att uttrycka dig i tal och skrift
• Verkar för att utveckla det administrativa arbetet
• Är drivande i metodutveckling
• Tycker det är viktigt med en hög rättssäkerhet
ÖVRIGT
Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv. Uppgifterna behandlas och sparas enligt GDPR.
Varmt välkommen med din ansökan!
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Enligt överenskommelse.
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-10-02
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagTranemo Kommun , Myndighetsutövning
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "140/2022".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Tranemo kommun (org.nr 212000-1462)
Arbetsplats Tranemo Kommun , Myndighetsutövning
Kontakt Enhetschef, bistånd SoL, LSS
Fredrika Petersson
fredrika.petersson@tranemo.se 0325-57 62 03 Jobbnummer 6967839
Observera att sista ansökningsdag har passerat.