Metodhandledare

Borås Stad / Organisationsutvecklarjobb / Borås
2018-07-23
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Metodhandledare" (publicerad 2019-03-14) ⬅️


Visa alla organisationsutvecklarjobb i Borås, Bollebygd, Svenljunga, Ulricehamn, Alingsås eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Borås Stad i Borås

Metodhandledare

till Vård- och äldreförvaltningen. Sista dag att ansöka är 2018-08-31.
(Ref nr 28:2018:48)

Vård- och äldreförvaltningen är en fackförvaltning i Borås Stad med målet att ge en likvärdig och rättvis vård, omsorg och service inom vård- och äldreomsorg. Förvaltningen har cirka 2 200 medarbetare, varav 80 chefer, och ansvarar för en budget om 1,3 miljarder kronor (netto). Förvaltningens uppdrag är att effektivt utföra vård- och omsorgsinsatser till mer än 4 000 brukare/patienter över hela Borås Stad. Tillsammans fokuserar vi på att ha ett gott samarbete och ett strukturerat arbetssätt med ständiga förbättringar. Detta för att ge våra brukare/patienter en god och säker omvårdnad samt främja en god arbetsmiljö för våra medarbetare. Viktiga ledstjärnor i detta arbete är professionalism, lärande och engagemang.

Vill du ha en nyckelroll i att utveckla, förbättra och driva kvalitetsarbetet framåt inom hemtjänsten i Borås Stad? Vi är inne i ett intensivt utvecklingsarbete som syftar till att höja kvaliteten och öka brukarnas inflytande och delaktighet i sin vardag. Vi söker dig, en engagerad och målinriktad metodhandledare, till ett mångsidigt och stimulerande uppdrag!

Arbetsplats:Vård- och äldreförvaltningen

Anställningsvillkor: Tjänsten är en tillsvidareanställning på 100 procent av heltid. Tillträde enligt överenskommelse.

Arbetsuppgifter: Som metodhandledare kommer du att vara ett stöd till enhetschefer i arbetet med att kvalitetssäkra verksamheten gällande dokumentation, uppföljning av insatser m.m. I rollen som metodhandledare ingår det att handleda undersköterskor/vårdbiträden i ett behovsinriktat och systematiskt arbetssätt, för att tillsammans med brukaren utifrån gällande biståndsbeslut ta fram och följa upp insatser som tillgodoser individens behov. I uppdraget ingår även administrativa arbetsuppgifter som framtagande av statistik och arbete i nationella kvalitetsregister.
Kvalifikationer: Vi söker dig med en akademisk utbildning eller annan relevant utbildning som arbetsgivaren bedömer adekvat för tjänsten. Erfarenhet av kvalitetsarbete och handledning i äldreomsorg är ett krav.

Du ska ha goda kunskaper om den nationella värdegrunden, IBIC och social dokumentation enligt socialtjänstlagen. Du har en god pedagogisk förmåga och kan motivera andra att utvecklas och nå uppsatta mål. Som person är du drivande, har ett intresse av att driva förbättrings- och utvecklingsarbete och har lätt för att samarbeta och skapa goda relationer med din omgivning.

Du har lätt för att uttrycka dig i tal och skrift och är en god kommunikatör, har goda kunskaper i Office och har arbetat i verksamhetssystemet VIVA.

Körkort är ett krav

Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet

OBS! Rekrytering sker löpande vilket kan innebära att tjänsten tillsätts innan sista ansökningsdagen. Vänta därför inte med din ansökan!

Upplysningar lämnas av verksamhetschef Cecilia Botin tfn 033- 35 35 12 eller biträdande verksamhetschef Anna Jakobsson 033-35 53 12 . Fackliga företrädare nås genom Borås Stads växel 033- 35 70 00

Välkommen med din ansökan senast 2018-08-31.

Varaktighet, arbetstid
Tillsvidare Tillträde enligt överenskommelse

Publiceringsdatum
2018-07-23

Ersättning
Enligt avtal

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-08-31
Ange följande referens när du ansöker: 28:2018:48
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Borås Stad

Adress
Borås Stad
Vård- och äldreförvaltningen
50180 Borås

Kontorsadress
Se vår hemsida www.boras.se

Jobbnummer
4259447

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Borås Stad

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Borås Stad: