Merchant Support-handläggare

Klarna AB / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Klarna AB i Stockholm, Uppsala eller i hela Sverige

Året var 2005 och e-handeln hade då länge varit otrygg. Med en idé om att erbjuda trygga och enkla betalningslösningar startades samma år företaget Klarna. Sex år har gått och vi har vuxit till ett ambitiöst och kreativt gäng på 600 stycken. Vi har blivit utsedda till Årets företag -07 (skryt), ökat omsättningen med 13 570 % (statistik) och lyckats bli marknadsledande i Norden (fakta). Klarna är idag delägt av Sequoia Capital, DST Global och General Atlantic - bolag som sett samma potential i Google, Facebook och Twitter som i oss. Det tycker vi är en bra början.

Klarnas Merchant Support ger daglig service till de e-butiker som erbjuder Klarnas tjänster till sina konsumenter. Du kommer att hjälpa Klarnas kunder med support för deras nuvarande systemlösningsintegration med Klarnas betalningssystem, via telefon och mail. Det handlar om att lokalisera och försöka lösa problem i webbaserade applikationer skrivna i exempelvis PHP, HTML och CSS, kanske även med kopplingar mot databaser i MySQL. Du behöver dock inte vara någon expert på programmering redan från början, men vi ser gärna att du har intresse och grunderna.

Du kommer också att bidra internt med att ge förslag på olika tekniska lösningar, både inom den egna gruppen, men också till andra avdelningar inom företaget.

Vi söker dig som har sysslat en del med programmering, både i skolan och på fritiden. Du har en gymnasieutbildning med IT-inriktning, alternativt motsvarande KY-utbildning, och har erfarenhet av webbprogrammering eller IT-support. Kanske har du byggt hemsidor i PHP och har kunskaper och/eller erfarenhet av CSS och HTML. Har du dessutom kunskaper i MySQL eller .Net är det mycket meriterande. Du har en grund att stå på men vill få erfarenhet och lära dig mer.

Du talar och skriver svenska och engelska utan problem. Har du kunskaper i andra stora europeiska språk är det en merit, men inget krav för tjänsten. Du uttrycker dig väl i tal och skrift.

Du är en social och driven person som trivs i en miljö där du får arbeta och umgås nära andra människor. Du trivs att vara social och kommunikativ och du har ett stort intresse för IT och IT-lösningar. Då du kommer att jobba i en supporterande tjänst vet du vad det innebär att agera representativt och ge god service.

Publiceringsdatum
2012-01-03

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2012-02-29
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Dan Vaderlind, 070-001 28 67

Företag
Klarna AB

Adress
Klarna AB
St:Eriksgatan 117
11343 STOCKHOLM

Jobbnummer
1119408

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Klarna AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Klarna AB: