Mercer söker kundansvarig och pensionsrådgivare

Mercer HR Consulting AB, Stockholm / Bankjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla bankjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Mercer HR Consulting AB, Stockholm i Stockholm, Göteborg eller i hela Sverige

Är du intresserad av att arbeta i ett högpresterande team med internationella kunder? Är det viktigt för dig att ha stor flexibilitet i ditt arbete? Vi erbjuder nu ett stimulerande arbete som kundansvarig och pensionsrådgivare på vårt kontor i Stockholm.
Mercer är ett av värdens främsta företag inom bland annat pension och försäkring. Vi är inne i en tillväxtfas och söker nu därför dig som tycker om att bygga professionella relationer och arbeta med försäljning. Hos oss på Mercer Sverige får du möjlighet att påverka företagets verksamhet, utvecklas professionellt och bli en del av ett team med kompetenta och inspirerande medarbetare i en internationell miljö.

Du kommer vara drivande i utveckling av affärer och ansvarig för din egen portfölj. Du kommer dessutom ansvara för individrådgivning till företagskundernas anställda, både per telefon och via personliga möten. Övrigt kan vara att hålla informationsmöten liksom hantera andra arbetsuppgifter kopplade till att ge service till befintliga företagskunder, t.ex. utredningsarbeten och projekt.

Rollen innebär införsäljning av tjänster och produkter samt leverans av vad kunderna efterfrågar. Således erbjuds en variation i arbetsuppgifterna, stort eget ansvar liksom goda utvecklings-möjligheter.

För att trivas och passa i rollen ser vi att du har livdiplom och minst 3 års erfarenhet av arbete som rådgivare eller kundansvarig.
Meriterande är erfarenhet av försäljning och rådgivning avseende pensionsfrågor. Din svenska och engelska är mycket god i såväl tal som skrift. Vi ser gärna att du är ansvarstagande, lösnings- och prestationsorienterad, strukturerad och tar egna initiativ för att säkerställa att uppgifter slutförs med kvalitet och i rätt tid. Som person är du öppen, kommunikativ, driven och tycker om kundkontakt.
För att lyckas och trivas i rollen tror vi att du har förmågan att kunna växla snabbt mellan olika arbetsuppgifter och arbetar strukturerat under tidspress då det i perioder är hög arbetsbelastning. Det krävs att du är flexibel och har förmåga att prioritera dina arbetsuppgifter.

Tjänsten är på heltid och med önskad start under kvartal 1 2018. Vänligen skicka din ansökan till maria.sundström@mercer.com. För frågor om tjänsten, vänligen kontakta oscar.lekander@mercer.com. Ansökningar hanteras löpande.

Mercer är ett världsledande globalt företag inom Health, Wealth och Career och är representerat i mer än 40 länder med över 22 000 medarbetare. Mercer är en del av Marsh & McLennan companies Inc (MMC) med över 60 000 medarbetare i över 100 länder. I Sverige är vi närmre sjuttio medarbetare med kontor i Stockholm och Göteborg. Läs gärna mer om Mercer på http://se.mercer.com

Publiceringsdatum
2018-02-01

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-03-03
Ange följande referens när du ansöker: Health

Företag
Mercer HR Consulting AB, Stockholm

Adress
Mercer HR Consulting AB, Stockholm
KLARA NORRA KYRKOGATA 29
11122 STOCKHOLM

Kontorsadress
KLARA NORRA KYRKOGATA 29

Jobbnummer
3938515

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Mercer HR Consulting AB, Stockholm

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Mercer HR Consulting AB, Stockholm: