Medlemsadministratör - vikariat cirka 1 år

SHR / Inköpar- och marknadsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos SHR i Stockholm

Sveriges Hotell- och Restaurangföretagare, SHR, är bransch- och arbetsgivarorganisation för den svenska besöksnäringen. SHR samlar drygt 4 100 medlemsföretag med sammanlagt 5 600 verksamheter inom hotell, restaurang, catering, spa, nöjes- och djurparker, skidanläggningar, camping och stugor, nattklubbar, vandrarhem, konferensanläggningar, aktivitetsföretag med mer. Som bransch- och arbetsgivarorganisation är SHR:s huvudsakliga verksamhetsområden branschfrågor och branschpolitik samt arbetsgivarfrågor och förhandlingar med våra fackliga motparter. SHR är en medlemsorganisation inom Svenskt Näringsliv.Då en av våra medlemsadministratörer ska gå på föräldraledighet i december söker vi en vikarierande medlemsadministratör under hennes frånvaro.
En av våra nyckelbefattningar inom SHR är rollen som medlemsadministratör. Här kommunicerar vi dagligen via telefon, mail och ibland genom personliga möten med flera av våra medlemsföretag och presumtiva företag.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
• informera om och sälja in medlemskap, t ex förmåner och skyldigheter, kollektivavtal, försäkringar, avgifter
• hantera och administrera medlemskap och avgiftsunderlag samt vara kontaktperson vid fakturering
• intern och extern service i form av registerutdrag support i användande av medlemsregister och övriga frågor
• ansvara för registeruppdatering, interna såväl som externaDin bakgrund
Vi vill att du har gymnasieutbildning och minst 5 års erfarenhet av serviceinriktat och/eller administrativt arbete. Eftersom vårt arbete sker med omfattande datorstöd krävs att du har en mycket god datorvana och har du erfarenhet av att arbeta i ett kund- eller medlemsregister så är det meriterande.
Du tycker om att samarbeta i team men tar stort eget ansvar i dina arbetsuppgifter. Det krävs att du kan göra egna bedömningar och självständigt ge våra medlemmar den service de behöver. Vidare har du en god förmåga att uttrycka dig tydligt i både tal och skrift.
Egenskaper som är viktiga i rollen
• Serviceinriktad och bra på att hitta praktiska lösningar.
• Lätt för att växla tempo och arbetsuppgifter.
• Noggrann, strukturerad och van att arbeta självständigt.
• Bra på att kommunicera, utåtriktad och nyfiken.Vi erbjuder
Tjänsten är spännande och omväxlande, i en framtidsorienterad bransch- och arbetsgivarorganisation. Vi har ett decentraliserat arbetssätt och korta beslutsvägar. Atmosfären är öppen, prestigelös och välkomnande och för att trivas tycker du om att arbeta i en dynamisk kultur med höga ambitioner.
Vi finns på Sveavägen nära Hötorget i Stockholm och sitter i mycket fräscha och trevliga lokaler.
Eftersom rekryteringsarbetet startar direkt, kommer intervjuer att ske löpande. Vi vill därför ha din ansökan snarast möjligt, dock senast den 9 oktober.
Önskas ytterligare information om tjänsten är du välkommen att maila Clemens Wantschura, chef Branschutveckling och Medlemskap på cw@shr.se

Publiceringsdatum
2011-09-29

Arbetstider och omfattning
Dag , Heltid , Tidsbegränsad anställning

Så ansöker du
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Ansökan sker via företagets webbplats.

Företag
SHR

Adress
SHR
Box 3546
10369 Stockholm

Jobbnummer
1041609

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från SHR

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos SHR: