Medicinskt ansvarig sjuksköterska/Medicinskt ansvarig för rehabilitering

Ljungby Kommun, Socialförvaltningen / Sjuksköterskejobb / Ljungby
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla sjuksköterskejobb i Ljungby, Älmhult, Hylte, Alvesta, Värnamo eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Ljungby Kommun, Socialförvaltningen i Ljungby

I Ljungby kommun formar vi framtiden tillsammans och vi siktar på att bli 35 000 invånare år 2035. Vi som jobbar här är öppna, vi är framåt och vi vill. Varje medarbetare hos oss är med och gör skillnad för alla som bor och lever i vår kommun.

Arbetet som Medicinskt ansvarig sjuksköterska (MAS) och Medicinskt ansvarig för rehabilitering (MAR) i Ljungby kommun omfattar både kommunal hälso- och sjukvård och rehabilitering. Vi står inför stora förändringar med ökande volymer, målgrupper med komplexa hjälpbehov och införandet av ny teknik.

Vill du vara med?
Läs mer om oss som arbetsgivare på www.ljungby.se/jobb.

Publiceringsdatum
2023-11-01

Arbetsuppgifter
Som MAS/MAR hos oss kommer Du att ha en central roll i det fortsatta långsiktiga omställningsarbetet till God och nära vård i Socialförvaltningen. Arbetsuppgifter kan vara att arbeta fram handlingsplaner, riktlinjer och samverkansrutiner för det fortsatta utvecklingsarbetet.

Tillsammans med verksamhetschef och sektionschefer för hälso- och sjukvård och rehab har du ansvar för kommunens patientsäkerhetsarbete och du rapporterar till nämnden. Du kommer att ha kontakt med både kommunal och regional hälso- och sjukvård.
Arbetet innebär att arbeta med verksamhetens innehåll och struktur samt information och utbildning. Du kommer delta och driva utveckling ur ett patientsäkert och evidensbaserat perspektiv enligt socialnämndens målbild.

Andra uppgifter som ingår i tjänsten är till exempel:
• Upprätta styrdokument inom hälso- och sjukvårdsområdet.
• Genomföra verksamhetsuppföljningar, kvalitetsuppföljningar och
internkontroller
• Följa upp avtal med externa aktörer
• Utreda och anmäla enligt lex Maria
• Utreda och besvara klagomål från patientnämnden och IVO
• Årliga kvalitetssammanställningar till nämnd, inkl patientsäkerhetsberättelse
• Samverka och samarbeta med hälso- och sjukvårdsområdet samt med övriga
enheter inom socialförvaltningen.
• Rådgivande och stödjande funktion till chefer och personal i verksamheten,
bistår i arbetsgrupper, utbildningar och introduktion.
• Ingå i MAS/MAR-nätverk och representera i länsgemensamma och nationella
nätverk

Kvalifikationer
För att lyckas i rollen som MAS/MAR söker vi dig som är legitimerad sjuksköterska med mångårig erfarenhet av att arbeta med hälso- och sjukvård. Det är meriterande om du har en specialistutbildning, såsom distriktssköterska eller vård av äldre. Du har goda kunskaper i de regelverk som styr hälso- och sjukvårdsuppdraget. Det är meriterande om du har goda kunskapar om kommunal rehabiliteringsverksamhet.

Du ska ha god administrativ förmåga och god förmåga att kommunicera i både tal och skrift. Vi ser det som en fördel om du har arbetat med utvecklingsfrågor på en övergripande organisatorisk nivå. Har du dessutom erfarenhet av att utbilda och leda utvecklingsuppdrag, erfarenhet och kompetens inom området uppföljning och utredning ses det som ett plus.

Dina personliga egenskaper är mycket viktiga för oss och direkt avgörande för hur du kommer lyckas i din roll. Du är driven, trygg och fokuserar på att skapa goda resultat i det du tar dig an. Du har ett positivt och uppskattande förhållningssätt och leder arbetet framåt samtidigt som du är strukturerad och tydlig.
Du har en god förmåga att lyssna och analysera komplexa situationer med fokus på helheten. Du uppvisar gott omdöme och ett respektfullt bemötande.
Du kan kombinera självständigt arbete med att samarbeta och skapa goda relationer med andra både externt och internt.

Goda datafärdigheter och B-körkort är ett krav.

ÖVRIGT
Du söker tjänsten via Offentliga Jobb.

Betyg och intyg behöver inte bifogas ansökan utan tas med vid en eventuell intervju.

Hos oss är balans i livet viktigt! Vi vill att våra medarbetare ska kunna kombinera arbete med familj och fritid, därför tillämpar vi flextid i de verksamheter där det tillåter. Vi har möjlighet till semesterväxling, subventionerat årskort med Länstrafiken, friskvårdsbidrag och mycket annat. Som medarbetare har du gratis medlemskap i personalklubben, vilket ger möjlighet till gratis träning och bad vid närliggande träningsanläggning och äventyrsbad, samt möjlighet att delta i andra aktiviteter.

Ljungby kommun erbjuder In- och medflyttarservice. Det vill säga ett antal tjänster som ska göra det lättare att byta livsmiljö och flytta till vår kommun.
Maila inflyttarservice@ljungby.se om du vill veta mer om vad vi kan hjälpa dig med i samband med en flytt till Ljungby kommun.

I Ljungby kommun tillämpar vi rökfri arbetstid.

Kommunen tar ansvar för hela rekryteringen
och undanber sig därför samtal från rekryteringsfirmor och annonssäljare.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-11-15
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "A1256422".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Ljungby kommun (org.nr 212000-0670)

Körkort
För detta jobb krävs körkort.

Arbetsplats
Ljungby kommun, Socialförvaltningen

Kontakt
Administrativ chef, Socialförvaltningen
Anna Lindholm
anna.lindholm@ljungby.se

Jobbnummer
8231254

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Ljungby Kommun, Socialförvaltningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Ljungby Kommun, Socialförvaltningen: