Medicinskt ansvarig sjuksköterska, MAS
Sundsvalls kommun Socialtjänsten / Sjuksköterskejobb / Sundsvall
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla sjuksköterskejobb i Sundsvall,
Timrå,
Mark,
Härnösand,
Nordanstig eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Sundsvalls kommun Socialtjänsten i Sundsvall Socialförvaltningen arbetar för att ge människor i särskilda livssituationer ett stöd för att stärka sina möjligheter till ett gott liv, via ansvar för hälso- och sjukvård inom särskilda boenden, hemsjukvård samt bostad med särskild service enligt LSS. Hälso- och sjukvård är ett av sex affärsområden inom Socialförvaltningen och arbetar med sjukvård och rehabilitering inom kommunens verksamheter. Sundsvalls kommun söker nu dig som vill vara arbeta och ansvara för kvalitet och patientsäkerhet inom hälso- och sjukvårdsområdet i socialförvaltningen.
Välkommen med din ansökan till ett spännande och utvecklande arbete!
Arbetsuppgifter Som Medicinskt ansvarig sjuksköterska (MAS) ansvarar du för kvalitet och patientsäkerhet inom socialtjänstens hälso- och sjukvård. Du säkerställer att gällande författningar, föreskrifter och rutiner för området finns, är väl kända och tillämpas i verksamheten. I rollen är du ett stöd för verksamheten och en viktig resurs till vårdgivaren i frågor kring hälso- och sjukvård samt verksamhetens mål, policys, struktur, resultat och resursanvändning. Samordning med andra aktörer och vårdgivaren ingår i rollen. Rollen förutsätter även att du håller dig väl uppdaterad på lagstiftningar, föreskrifter, nyheter och händelser inom hälso- och sjukvård.
Kvalifikationer Du som söker är legitimerad sjuksköterska med lämplig specialistutbildning inom till exempel öppen hälso- och sjukvård eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Du har gedigen erfarenhet av arbete inom hälso- och sjukvård vilket gör att du besitter god sakkunskap. Vi ser det som meriterande om du har erfarenhet av att leda andra inom hälso- och sjukvårdsfrågor samt om du har kunskap om lagstiftning. Du kan även uttrycka dig väl i det svenska språket, både i tal och skrift.
Vi söker dig som besitter en mycket god kommunikativ förmåga vilket gör att du på ett pedagogisk och tydligt sätt kan få ut information och förmedla din kompetens inom hälso- och sjukvårdsfrågor. Du samarbetar bra med andra men är även trygg i att arbeta självständigt och kan ta självständiga beslut. Du är strukturerad och trivs med att arbeta på ett utvecklingsinriktat sätt och har en förmåga att se vad som behöver förbättras.
Körkort är ett krav i denna befattning.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Övrigt Tjänsten är tillsvidare heltid, med tillträde enligt överenskommelse. Har du frågor kan du höra av dig till Affärsområdeschef Rose- Marie Karlsson på telefon 060- 19 19 66 alternativt Medicinskt ansvarig sjuksköterska (MAS) Gurli Edlund på telefon 060- 19 23 27. Facklig företrädare kontaktas via kommunens växel, 060-19 10 00.
Vi verkar för en drogfri arbetsmiljö och genomför därför obligatorisk drogtest vid nyanställning av personal.
I Sundsvalls kommun arbetar vi aktivt för att öka mångfalden i våra arbetsgrupper. Vi ser gärna sökande med olika bakgrund och erfarenheter. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Sundsvalls kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig söka tjänsten genom länken i denna annons.
Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annonsering.
Vi tillämpar rökfri arbetstid.
Sista ansökningsdag 2015-12-31 . Urval och intervjuer sker löpande.
Varmt välkommen med din ansökan!
Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare
Publiceringsdatum2015-12-10ErsättningFast
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2015-12-31
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktGurli Edlund (MAS) 060- 19 23 27
Rose-Marie Carlsson 060-19 19 66
FöretagSundsvalls kommun Socialtjänsten
AdressSundsvalls kommun Socialtjänsten
Norrmalmsgatan 4
85185 Sundsvall
KontorsadressNorrmalmsgatan 4
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2570909
Observera att sista ansökningsdag har passerat.