Medicinska sekreterare till vårdcentralen Granen i Malmö
Region Skåne, Primärvården Skåne / Administratörsjobb / Malmö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Malmö,
Burlöv,
Lomma,
Staffanstorp,
Vellinge eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Region Skåne, Primärvården Skåne i Malmö,
Burlöv,
Lomma,
Staffanstorp,
Vellinge eller i
hela Sverige Region Skåne ansvarar för hälso- och sjukvård, kollektivtrafik och en hållbar utveckling av hela regionen. I uppdraget från medborgarna ingår även att främja det regionala näringslivet, kulturen och samarbeten med andra regioner, i och utanför Sverige. Högsta beslutande organ är regionfullmäktige som väljs direkt av invånarna i Skåne.
Vårdcentralen Granen är en spännande, utvecklande och mångkulturell arbetsplats. Vi har patienten i fokus och har god tillgänglighet som en hög prioritet. Vi har många patienter som har valt att komma till oss och vi arbetar ständigt för att bli ännu bättre på att ge god vård. Vårdcentralen Granens personalstyrka består av läkare, sjuksköterskor, undersköterskor, kurator, psykolog, sjukgymnaster samt medicinska sekreterare. I samma hus har vi även Barnhälsovård och Mödravård. Vi har mottagningar inom diabetes, astma/KOL, blodtryck/hjärtsvikt samt minnesmottagning.
Publiceringsdatum2013-11-28ArbetsuppgifterArbetsuppgifterna består av att ansvara för journalhantering; utskrift av diktat, brev och intyg, remisshantering samt arkivering. Du kommer även att boka läkarbesök och utföra diverse administrativa arbetsuppgifter som förekommer på vårdcentral. I arbetet ingår också receptionsarbete.
Vårdcentralen Granen arbetar mycket med förbättringsarbete vilket ger möjlighet att vara med och påverka och utveckla verksamheten. Vi prioriterar även att delta i utbildningar och föreläsningar som kan komma såväl verksamheten som dig som anställd tillgodo.
KvalifikationerVi söker dig som har utbildning i Hälso- och sjukvårdsadministration 80 p (KY) eller motsvarande läkarsekreterarutbildning. Du har god datorvana och kunskap i medicinsk terminologi. Vi använder PMO som journalsystem och bokningssystem, det är dock inget krav att kunna dessa. Erfarenhet från arbete som medicinsk sekreterare på vårdcentral ses som meriterande.
Som person är du positiv, ansvarstagande och noggrann. Du tar eget ansvar för ditt arbete, har en hög servicekänsla och en god samarbetsförmåga samt förmåga till självständigt arbete. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.
Arbetstider och omfattningHeltid. Dagtid. 40 timmar/vecka schemalagt på olika tider mellan kl 07.30-18.15, måndag-fredag. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse Tjänster avser en tillsvidareanställning och ett vikariat på sex månader.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2013-12-26
Region Skåne värdesätter alla medarbetares kompetens, oavsett olikheter såsom kön, etnicitet eller funktionsnedsättning. Vi arbetar mot diskriminering och för främjande av alla människors lika rättigheter och möjligheter. Sökande oavsett bakgrund är välkomna att söka till Region Skåne.
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen hos Region Skåne samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig ansöka online via länk i annonsen.
Nu kan du se i vilket skede Region Skånes rekryteringar befinner sig,
www.skane.se/jobb. Här finner du också förutom annonstitel, förvaltning eller bolag, hur många som har sökt tjänsten.
Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
Ange följande referens när du ansöker: A363975
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktIngrid Svenning, verksamhetschef 040-623 42 27
Liselott Rossander, enhetschef 040-623 41 90
Facklig kontaktUrszula Kokkonen, Vision 040-623 42 14
FöretagRegion Skåne, Primärvården Skåne
AdressRegion Skåne, Primärvården Skåne
Scheelevägen 8
29189 KRISTIANSTAD
Jobbnummer 1714906
Observera att sista ansökningsdag har passerat.