Medicinska sekreterare till Närsjukvårdskliniken i Hässleholm
Region Skånes skånevård Kryh, spec. närsjukvård / Administratörsjobb / Hässleholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Hässleholm,
Perstorp,
Östra Göinge,
Kristianstad,
Osby eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Region Skånes skånevård Kryh, spec. närsjukvård i Hässleholm,
Kristianstad,
Helsingborg,
Malmö,
Ystad eller i
hela Sverige Gör skillnad. Varje dag.
Region Skåne ansvarar för hälso- och sjukvård, kollektivtrafik och en hållbar utveckling i hela Skåne. Vi främjar det regionala näringslivet, kulturen och samarbeten med andra regioner, i och utanför Sverige. Region Skånes högsta beslutande organ är regionfullmäktige, som väljs direkt av invånarna i Skåne.
Sekreterarenheten bemannar och servar olika verksamheter inom Närsjukvårdskliniken, exempelvis Närakuten, Medicinmottagningarna: kardiologi, neurologi, stroke, allmän, hematologi, minne, somatisk rehab (dag rehab), diabetes, endokrin, allergi, KOL och smärtenhet. Vi servar också avdelning 9, 37, 38 samt IVÖ med patientnära sekreterare. Vi har två medicinska sekreterare som arbetar uteslutande med DRG/KVÅ och med uttag av statistik och kvalitetsregistrering. Närsjukvårdskliniken har nu fått i uppdrag att starta en ny utredningsenhet och sekreterarenheten behöver därför utökas.
Publiceringsdatum2014-02-07ArbetsuppgifterVi söker nu tre medicinska sekreterare till vårt sekreterarteam på Närsjukvårdsklinikens sekreterarenhet. Du kommer att arbeta i team, både inom den egna gruppen och tvärprofessionellt med patientadministration kring patientens möte med vården. Dina arbetsuppgifter kommer bland annat att utgöras av bokning i PASIS, registrering av remisser, bevakning, journalutskrifter, intyg, provsvar, telefon-/postservice samt kontakt med olika instanser och myndigheter kring patientens fortsatta vårdplanering.
Vi strävar efter ett flexibelt förhållningssätt då sekreterarenheten är ett team och vid behov hjälps alla åt där behovet är störst, oavsett placering. Du medverkar även aktivt till utveckling av förbättrade rutiner och samarbetssätt. Vi kan erbjuda dig ett spännande och omväxlande arbete hos oss!
KvalifikationerDu som söker är utbildad medicinsk sekreterare alternativt vårdadministratör. Du har goda kunskaper inom medicinsk terminologi samt behärskar det svenska språket bra i tal och skrift. Det är positivt om du behärskar mer än ett språk.
Vi ser gärna att du har vana från både Melior och PASIS. Gemensamt för dessa uppgifter är att du som person är systematisk, har ordningssinne, social kompetens, multikulturell förståelse och förmåga att medverka i kvalitetshöjande projekt ingår, då vi gärna deltar i verksamhetsutveckling. Vidare har du integritet och förstår vikten av att hantera information på ett professionellt sätt. Att arbeta med förbättring och effektivisering är något som alltid finns närvarande i ditt arbetssätt och gör dig till en uppskattad medarbetare. Stor vikt kommer att läggas på personlig lämplighet.
Vi välkomnar både dig som är ny i yrket samt dig som har tidigare erfarenhet.
Arbetstider och omfattningHeltid. Arbetstider: måndag till fredag, schemalagd 07:30-16.15, 07:45-16:45, 08:00-17:00. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse. I den här rekryteringen arbetar vi med löpande urval, välkommen med din ansökan snarast!
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2014-02-21
På Region Skånes hemsida under Jobba hos oss kan du se i vilket skede Region Skånes rekryteringar befinner sig. Här finner du också förutom annonstitel, förvaltning eller bolag, hur många som har sökt tjänsten.
Ange följande referens när du ansöker: A376539
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktRose-Marie Goldsmith Lindberg, Enhetschef 0451-29 88 00
Rose-Marie.GoldsmithLindberg@skane.seFacklig kontaktwww.vision.seFöretagRegion Skånes skånevård Kryh, spec. närsjukvård
AdressRegion Skånes skånevård Kryh, spec. närsjukvård
Skånehuset i Kristianstad, J A Hedlunds väg
29189 KRISTIANSTAD
Jobbnummer 1773049
Observera att sista ansökningsdag har passerat.