Medicinska sekreterare till Akutmottagning i Kristianstad
Region Skåne, Centralsjukhuset Kristianstad / Administratörsjobb / Kristianstad
2024-08-19
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den aktuella platsannonsen "Medicinska sekreterare till Akutmottagning i Kristianstad" (sökbar t.o.m. 2024-12-01) ⬅️
Visa alla administratörsjobb i Kristianstad,
Bromölla,
Sölvesborg,
Hässleholm,
Östra Göinge eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Region Skåne, Centralsjukhuset Kristianstad i Kristianstad,
Hässleholm,
Lund,
Ystad,
Malmö eller i
hela Sverige Gör skillnad. Varje dag.
Söker du ett spännande jobb i en dynamisk och utvecklande miljö? Är du en erfaren medicinsk sekreterare eller har du nyligen tagit examen? Då ska du söka hit!
Akutmottagningen i Kristianstad tillhör verksamhetsområde akut och är ett centrum för akutsjukvården i nordöstra Skåne. Våra 160 medarbetare tar hand om drygt 52 000 patientbesök per år. Till oss kommer mellan 120 och 160 patienter per dygn, patienter med olika diagnoser i olika allvarlighetsgrad. Vårt uppdrag är att på bästa sätt bemöta patienten och dess anhöriga i den situationen de befinner sig. Centralsjukhuset i Kristianstad är ett av Region Skånes fyra stora akutsjukhus. Här bedrivs kvalificerad akutsjukvård under dygnets alla timmar inom samtliga stora specialiteter. Hos oss är medicinska sekreterare en viktig del i arbetet på vår akutmottagning.
• Här på akuten vet vi aldrig hur dagen/kvällen/natten kommer att bli. Vi arbetar brett och är med både i triage och på akutrummet vid alla sorts larm. Arbetstempot kan svänga snabbt mellan lugnt och högt tryck. Vi ställs inför alla möjliga uppdrag på akuten, men vi har tydliga och bra arbetsbeskrivningar som underlättar för oss och vi har alltid någon kollega att fråga, säger Sandra, medicinsk sekreterare.
Publiceringsdatum2024-08-19ArbetsuppgifterDå två av våra kära kollegor ska gå i pension, söker vi nu två medicinska sekreterare. Vi hoppas att våra nya kollegor uppskattar vår omväxlande arbetsplats lika mycket som vi gör!
I din roll som medicinsk sekreterare på akutmottagningen har du stor variation både vad gäller dokumentation och olika arbetsuppgifter. I tjänsten ingår journalskrivning via MedSpeech, Melior och registrering i olika system såsom PASiS samt Patientliggaren. Din arbetsdag kan exempelvis vissa dagar bestå av posthantering, telefoni och inskrivning, andra dagar av att hjälpa patienter i receptionen. Du arbetar även med inskrivning och triage tillsammans med sjuksköterska. När du landat i din roll som medicinsk sekreterare på akutmottagningen deltar du i larm på akutrummet, där du bland annat skriver i traumajournalen på traumalarm.
Hos oss finns möjlighet till utveckling och du berikas ständigt med nya erfarenheter på akutmottagningen. Vi erbjuder dig även möjlighet till utökade ansvarsområden. Du får en trygg bredvidgång med våra handledare och stöttning av erfarna kollegor. Våra arbetstider sträcker sig över hela dygnet under veckans alla dagar. Vi tillämpar bokningsschema, vilket innebär att du i stor utsträckning kan påverka dina arbetstider.
KvalifikationerVi välkomnar dig som har utbildning i Hälso- och sjukvårdsadministration (80p KY/400p YH) eller motsvarande medicinsk sekreterarutbildning. Du har goda kunskaper i medicinsk terminologi och i svenska språket, i såväl tal som skrift. Både du som är ny medicinsk sekreterare och du som har mer erfarenhet är välkommen att söka. Det är fördelaktigt om du har tidigare erfarenhet av arbete inom akutsjukvård. Vi ser det som meriterande om du har kunskap i de förekommande systemen på mottagningen och allmänt god IT-vana i Windows-miljö.
För att trivas i rollen är du serviceinriktad, positivt inställd till de utmaningar som du ställs inför och tycker om att arbeta i ett varierande arbetstempo. Rollen kräver att du är lyhörd och har god förmåga att anpassa dig utifrån ändrade omständigheter och svåra situationer som ibland uppkommer på en akutmottagning. Som person är det viktigt att du kan prioritera dina arbetsuppgifter och att du vill vara med i vår utveckling av patientadministration. Eftersom du kommer att arbeta i team med övrig vårdpersonal är det viktigt att du vill bidra till vårt goda samarbete. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.
Är du nyfiken och vill veta mer får du gärna höra av dig. Varmt välkommen med din ansökan!
ÖVRIGT
Region Skåne finns till för att alla som bor i Skåne ska må bra och känna framtidstro. Genom gränslösa samarbeten och omtanke skapas de bästa förutsättningar för ett hälsosamt liv inom näringsliv, kollektivtrafik, kultur och hälso- och sjukvård i Skåne. Tillsammans gör vi livet mera möjligt.
På
https://www.skane.se/rekryteringsstatus kan du se i vilket skede Region Skånes rekryteringar befinner sig och hur många som har sökt tjänsterna.
Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
Ersättning Enligt avtal.
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2024-09-10
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "C202195".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Region Skåne (org.nr 232100-0255)
Arbetsplats Region Skåne, Centralsjukhuset Kristianstad
Kontakt Johanna Wennerberg Talevski, enhetschef (semeste
044-309 25 32, johanna.wennerbergtalevski@skane.se Jobbnummer 8846873
Observera att sista ansökningsdag har passerat.