Medicinska sekreterare

Vårdadministrativ service, Område 3, Södra Älvsborgs Sjukhus / Administratörsjobb / Borås
2013-04-30
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Medicinska sekreterare" (publicerad 2013-09-23) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Borås, Bollebygd, Svenljunga, Ulricehamn, Alingsås eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Vårdadministrativ service, Område 3, Södra Älvsborgs Sjukhus i Borås

Västra Götalandsregionen

Södra Älvsborgs Sjukhus, SÄS, är en del av Västra götalandsregionen.
SÄS är ett komplett akutsjukhus och består av sjukhusen i Borås och Skene samt psykiatriska öppenvårdsmottagningar i kommunerna i upptagningsområdet. SÄS har ca 4000 anställda och en omslutning på 3 miljarder. SÄS är ett hälsofrämjande sjukhus som ger god specialiserad sjukvård till patienter för ökad livskvalitet.

Publiceringsdatum
2013-04-30

Beskrivning
Vi söker medicinsk sekreterare till kirurg­-och urologmottagningen, Vårdadministrativ Service, område 3. På kirurgmottagningen bedrivs planerad vård inom kärl-, endokrin-, kolorektal- och övre gastrokirurgi. På urologmottagningen bedrivs urologisk vård. 

Kirurgklinikens verksamhet finns efter sommaren samlad på samma plats med undantag för en vårdavdelning. Vi söker dig som är intresserad av ett omväxlande arbete som medicinsk sekreterare. Du är serviceinriktad och positiv, med intresse och vilja att vara en del i verksam­hetens vård­administrativa stöd. Du är van att ta egna initiativ, du kan organisera ditt arbete självständigt, du har förmåga och vill arbeta i team utan att tappa helhets­perspektivet Vi arbetar för ett integrerat arbetssätt där tjänstgöring kan komma att växla mellan mottagning och avdelning. Helgarbete kan bli aktuellt (var fjärde helg).

Dina arbetsuppgifter
I huvudarbetsuppgifterna ingår bl a

• Medicinsk dokumentation inklusive klassifikation
• Remisshantering (registrera, boka, kalla och bevaka)
• Schemaläggning Elvis
• Telefonservice och tidsbokning
• Posthantering

Kvalifikationer
Vi söker Dig som har

• Utbildning i vårddokumentation, högskola alternativt YH-utbildning för medicinsk sekreterare

• Goda kunskaper i svenska språket
• Datorvana

Om Västra Götalandsregionen
Västra Götalandsregionen finns till för människorna i Västra Götaland. Vi ser till att det finns god hälso- och sjukvård för alla. Vi arbetar för en hållbar utveckling och tillväxt, bra miljö, förbättrad folkhälsa, ett rikt kulturliv och goda kommunikationer i hela Västra Götaland. Läs om våra gemensamma värderingar och Personalvision 2021 på http://www.vgregion.se/PV2021

Så ansöker du
Västra Götalandsregionen ser helst att du registrerar din ansökan via rekryteringssystemet. Om du som sökande har frågor om den utannonserade tjänsten eller av särskilda och speciella skäl inte kan registrera dina uppgifter i ett offentligt system - kontakta kontaktperson för respektive annons.

Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. Västra Götalandsregionen har upphandlade avtal

Arbetstider och omfattning
100%. Tillträde: Enligt överenskommelse tillsvidareanställning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2013-05-19
Ange följande referens när du ansöker: 2013/1816
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Enhetschef, Tove Forsman 033-616 15 55
Medicinsk sekreterare, Britt-Marie Levinson, 033-616 24 16

Facklig kontakt
SKTF, Gunilla Flodin 033-616 48 10

Företag
Vårdadministrativ service, Område 3, Södra Älvsborgs Sjukhus

Adress
Vårdadministrativ service, Område 3, Södra Älvsborgs Sjukhus
Brämhultsvägen 53
50182 Borås

Jobbnummer
1537732

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Vårdadministrativ service, Område 3, Södra Älvsborgs Sjukhus

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Vårdadministrativ service, Område 3, Södra Älvsborgs Sjukhus: