Medicinsk vårdadministratör, VO hälso- och rehabprofessioner, Karlskoga.

Region Örebro län / Administratörsjobb / Karlskoga
2025-10-20


Visa alla administratörsjobb i Karlskoga, Lekeberg, Degerfors, Nacka, Storfors eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Region Örebro län i Karlskoga, Degerfors, Hallsberg, Nora, Laxå eller i hela Sverige

VO hälso- och rehabprofessioner är ett nytt verksamhetsområde inom område specialiserad vård. Vi söker nu en medicinsk vårdadministratör med placering på Karlskoga lasarett och Rehabiliteringscentrum. Om du vill arbeta på en spännande arbetsplats med ett gott socialt klimat och korta kommunikationsvägar tillsammans med flexibla arbetskamrater, så ska du söka dig till oss!

Verksamhetsområde hälso- och rehabprofessioner är en nystartad länsklinik och under uppbyggnad. I verksamhetsområdet arbetar logopeder, dietister, arbetsterapeuter, fysioterapeuter, kuratorer, psykologer, undersköterskor och administratörer.
Region Örebro län är en av länets största arbetsgivare och en viktig tillväxtmotor i regionen. Vi arbetar för människors hälsa, trygghet och välbefinnande och för länets utveckling. Hos oss finns spännande och viktiga jobb inom bland annat hälso- och sjukvård, tandvård, kollektivtrafik, kultur och näringslivsutveckling. Tillsammans skapar vi ett bättre liv.

Medicinsk vårdadministratör, VO hälso- och rehabprofessioner, Karlskoga.

Publiceringsdatum
2025-10-20

Dina arbetsuppgifter
Tjänsten innefattar sedvanliga arbetsuppgifter för medicinsk vårdadministratör som bland annat medicinsk dokumentation, diagnoskodning, patientadministration, diagnoskodning, faktureringsarbete, schemaläggning och administrativ service till yrkesgrupper, främst logopedmottagningen. Du ska kunna arbeta självständigt, vara lösningsfokuserad och ha ett professionellt förhållningssätt. Vi är en länsklinik där vi hjälper varandra.

Övrig information

Välkommen med din ansökan!
Vi har gjort vårt medieval för denna rekrytering och undanber oss därför erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annonsering.

Kvalifikationer
Medicinsk vårdadministratörsutbildning, läkarsekreterarutbildning eller medicinsk sekreterarutbildning är ett krav. Du bör ha goda kunskaper i svenska språket, och kan uttrycka dig väl i tal och skrift. Kunskaper i sjukhusets vårdsystem Cosmic är meriterande. Att verksamhetsområdet är nytt innebär att rutiner och samverkansformer är fortsatt i förändring, och du ska trivas med att vara en del av utvecklings- och förändringsarbete. Har du tidigare erfarenhet som medicinsk vårdadministratör, gärna inom sjukhusvård, ser vi det som en fördel. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Vi sätter stor vikt vid egenskaper som samarbetsförmåga, initiativ- och ansvarsförmåga samt flexibilitet. Du har lätt för att skapa bra möten med såväl patienter som kollegor och tycker om att arbeta i team.

Så ansöker du
Ansökan ska innehålla CV och personligt brev. Intyg, betyg, examensbevis med mera ska lämnas vid en eventuell intervju.
Om du är eller tidigare varit anställd i Region Örebro län kommer vi ta interna referenser från din nuvarande eller tidigare chef, om du blir aktuell för anställning.
Kontroll av registerutdrag från Polismyndigheten kan komma att ske enligt aktuell lagstiftning.
Vi krigsplacerar våra tillsvidareanställda och i vissa fall även visstidsanställda. Läs mer om vad det innebär.

Läs mer här

Vårt erbjudande till dig samt information om hur det är att leva och bo i vårt län

https://www.regionorebrolan.se/vierbjuderdig

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2025-11-09
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "HoS:2025:859".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Region Örebro Län (org.nr 232100-0164)

Arbetsplats
Region Örebro län

Kontakt
Verksamhetschef
Anette Forsberg
019-6022304

Jobbnummer
9564103

Prenumerera på jobb från Region Örebro län

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Region Örebro län: