Medicinsk vårdadministratör Akutkliniken

Region Örebro län / Administratörsjobb / Örebro
2016-01-26
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Medicinsk vårdadministratör Akutkliniken" (publicerad 2016-06-16) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Örebro, Kumla, Hallsberg, Nora, Lindesberg eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Region Örebro län i Örebro, Kumla, Hallsberg, Nora, Lindesberg eller i hela Sverige

Akutkliniken är en av Universitetssjukhuset Örebro största kliniker med cirka 250 anställda. 2015 sökte nästan 60 000 patienter vård på akutmottagningen. Kliniken består av fyra enheter; akutmottagning, akutläkare, ambulansenheten och medicinska vårdadministratörer. Våren 2015 påbörjade kliniken implementering av en akutläkarorganisation som kommer att pågå fram till 2018. I dagsläget finns åtta akutläkare.

Vi arbetar utifrån att se möjligheter till teamarbete där vårdadministratörerna blir en naturlig del i processen.

En helt ny akutmottagning är under uppförande och beräknas stå färdig 2020 med akutröntgen som en del i att vi är regionens traumasjukhus.

Akutklinikens vårdadministrativa enhet bemannas dygnet runt, årets alla dagar, enligt rullande schema, med åtta dag/kvällstjänster och fyra nattjänster. Totalt består enheten av 13 personer inklusive enhetschef.

Enhetens arbetsuppgift är att vara en högkvalitativ administrativ funktion med fokus på patienter, medarbetare, egna akutläkare och kliniker med akut verksamhet hos oss. Uppdraget är att skriva patientdokumentation och delta i kassafunktionen med registrering av patienter.

Vårdadministratörerna på kliniken har en central roll vid stora olyckor/katastrofer på USÖ med ansvar för registrering av patienter gentemot övriga sjukhuset.

Publiceringsdatum
2016-01-26

Dina arbetsuppgifter
Dina arbetsuppgifter består av att bemanna kassafunktion samt i övrigt sedvanliga uppgifter som journalskrivning, brev, remisser och intyg samt registreringar i vårdnära IT-system. Även andra administrativa uppgifter kan bli aktuella.

Du har patientkontakt och ett nära samarbete med vårdpersonal och läkare.

Kvalifikationer
Avslutad medicinsk sekreterarutbildning/läkarsekreterarutbildning/medicinsk vårdadministratörsutbildning är ett krav. Vi ser gärna att du har IT-intresse och kompetens inom officeprogrammen. Du bör ha kapacitet att arbeta både självständigt och i grupp och ser möjligheter istället för hinder. Vi fäster stor vikt vid ett gott bemötande samt service- och ansvarskänsla.

Vi söker dig som har en positiv inställning och intresse av ett mycket omväxlande arbete samt tycker om att engagerad dig och arbeta mot tydliga mål.

Anställningsform:
Tillsvidareanställning med heltidstjänstgöring. Veckoarbetstid 38,25. Rullande 8-veckorsschema, med dag- och kvällstjänstgöring. Helgtjänstgöring en helg per månad. Akutklinikens medicinska vårdadministratörer har ett lönetillägg på 1000 kr/månad, utöver OB-tillägg.

Tillträde
Snarast enligt överenskommelse.

Upplysningar:
Carina Berzelius, enhetschef
Telefon: 019-602 00 14

Facklig företrädare
Vision
Inger Lindblad
Telefon: 019-602 00 51

Sista ansökningsdag:
2016-02-09

Övrig information
Ansökan ska innehålla fullständig CV med meritförteckning, personligt brev samt adressuppgifter. Intyg, betyg och examensbevis med mera ska lämnas vid en eventuell intervju.

Vi har gjort vårt medieval för denna rekrytering och undanber oss därför erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annonsering.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-02-09
Ange följande referens när du ansöker: HoS:2016:58
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Region Örebro län

Adress
Region Örebro län
Box 1613
70116 Örebro

Kontorsadress
Se hemsida

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2634537

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Region Örebro län

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Region Örebro län: