Medicinsk sekreterare välkomnas till Psykiatrimottagning Mölndal

Sahlgrenska Universitetssjukhuset, Administrativa enheten / Administratörsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Sahlgrenska Universitetssjukhuset, Administrativa enheten i Göteborg, Mölndal eller i hela Sverige

Tillsammans skapar vi på Sahlgrenska Universitetssjukhuset vård av högsta kvalitet med patienten i fokus. Med stort engagemang och ständigt lärande är vi ett av landets ledande universitetssjukhus. Vi bedriver allt från länssjukvård till högspecialiserad rikssjukvård. Genom intressant forskning har vi en inriktning mot framtidens sjukvård. I vårt arbete tar vi tillvara den bredd av kunskap och erfarenhet vi gemensamt har - Tillsammans med dig vill vi skapa värde för våra patienter.



Din nya arbetsplats?

Psykiatrimottagning Mölndal har patienter från upptagningsområde Mölndal/Härryda och erbjuder patienterna ett brett vårdutbud som kan anpassas efter deras behov.

Enheten är organiserad i subspecialiserade team med läkare, psykolog, kurator, sjuksköterska, arbetsteurapeut, sjukgymnast och sekreterare.

Vi är belägna i nybyggda lokaler i Nya Krokslätt (www.nyakrokslatt.se) dit du enkelt kan ta dig kollektivt med spårvagn och buss och med cykel tack vare utbyggda cykelbanor. Vi är mycket stolta över våra nya lokaler som bygger på en övergripande vision om en klimatsmart livsstil för både de som bor och arbetar i området. Det ska bli ett stadsområde där hållbarhetsaspekterna tillämpats fullt ut och där både ny och gammal bebyggelse ingår.

I rollen som sekreterare på administrativa enheten ingår du i en grupp på cirka 30 läkarsekreterare som arbetar inom öppen- och heldygnsvården samt akutverksamheten. Vi arbetar aktivt för att kontinuerligt utveckla yrkeskompetensen för läkarsekreterare och förbättra det administrativa arbetet inom verksamheten.

Hur ser arbetsuppgifterna ut?

Som sekreterare blir du en av fyra sekreterare som ansvarar för det vårdadministrativa arbetet, som bland annat består av:

• Kassa/receptionsarbete
• Registreringar i vårt patientadministrativa system ELVIS
• Journalutskrifter i Melior via medspeech (digital diktering)
• Brev och intyg
• Telefonservice
• Posthantering
• Andra administrativa arbetsuppgifter.

Vi arbetar medvetet med att utveckla sekreterarrollen inom verksamheten.

Vem söker vi?

Vi söker dig som har en vårddokumentationsutbildning. Vana vid Melior och ELVIS är meriterande.

Vi ser att du som söker håller en hög professionell nivå i din yrkesutövning och vill utvecklas i rollen. Arbetet präglas av variation och att uppgifterna blir korrekt utförda. Det är därför viktigt att du har initiativförmåga, är företagssam och noggrann.

Du kan planera och organisera ditt arbete på ett effektivt sätt och du har lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter. Som person värdesätter du att ge service och att ge patienter, kollegor och vårdgrannar ett gott bemötande.

Välkommen med din ansökan!

Om Västra Götalandsregionen
Västra Götalandsregionen finns till för människorna i Västra Götaland. Vi ser till att det finns god hälso- och sjukvård för alla. Vi arbetar för en hållbar utveckling och tillväxt, bra miljö, förbättrad folkhälsa, ett rikt kulturliv och goda kommunikationer i hela Västra Götaland.

Publiceringsdatum
2019-02-22

Så ansöker du
Västra Götalandsregionen ser helst att du registrerar din ansökan via rekryteringssystemet. Om du som sökande har frågor om den utannonserade tjänsten eller av särskilda och speciella skäl inte kan registrera dina uppgifter i ett offentligt system - kontakta kontaktperson för respektive annons.

Till bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag samt andra externa aktörer och försäljare av ytterligare jobbannonser. Västra Götalandsregionen har upphandlade avtal.

Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: 2019-05-01 tillsvidareanställning

Ersättning
Individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-03-15
Ange följande referens när du ansöker: 2019/1322
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Enhetschef, Gunvor Fundell 070-082 28 05

Företag
Sahlgrenska Universitetssjukhuset, Administrativa enheten

Adress
Sahlgrenska Universitetssjukhuset, Administrativa enheten
HR-servicecenter, Torggatan 1 A
43135 Mölndal

Kontorsadress
HR-servicecenter, Torggatan 1 A

Jobbnummer
4629542

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Sahlgrenska Universitetssjukhuset, Administrativa enheten

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Sahlgrenska Universitetssjukhuset, Administrativa enheten: