Medicinsk sekreterare till Vuxenpsykiatrimottagningen Halmstad
Region Halland / Administratörsjobb / Halmstad
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Halmstad,
Laholm,
Båstad,
Falkenberg,
Ängelholm eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Region Halland i Halmstad,
Laholm,
Falkenberg,
Varberg,
Helsingborg eller i
hela Sverige Som medicinsk sekreterare hos oss gör du skillnad för andra människor varje dag.
Här erbjuds du omväxlande arbetsuppgifter med möjlighet att utvecklas i ditt yrke och som person.
Publiceringsdatum2024-03-28Dina arbetsuppgifterVi söker dig som vill ha ett utvecklande arbete som medicinsk sekreterare, där du arbetar i ett nära samarbete med kollegor och andra professioner på vår mottagning. Vi erbjuder ett stimulerande och lärorikt arbete med varierande arbetsinnehåll där din insats är en viktig del i vårdprocessen.
De huvudsakliga arbetsuppgifterna är vårddokumentation, bokningar och bemanna receptionen. Andra vanligt förekommande arbetsuppgifter är administrativa uppgifter såsom intyg, scanning och posthantering.
Om arbetsplatsen
Öppenvårdspsykiatrin i Halland erbjuder psykiatri nära invånarna och har mottagningar i varje kommun. Vår verksamhetsinriktning Rätt vård i rätt tid! innebär ett ständigt arbete mot ökad kvalitet, kortare ledtider och bättre patientdelaktighet. Förbättringsarbete sker löpande och involverar all personal.
Vuxenpsykiatrimottagningen i Halmstad har som uppdrag att utreda och behandla specialistpsykiatriska patienter. På mottagningen arbetar personalen i tvärprofessionella team och där man som medicinsk sekreterare i många frågor utgör navet för teamet.
KvalifikationerVi söker dig som är utbildad medicinsk sekreterare. Arbetslivserfarenhet som medicinsk sekreterare och kunskaper i journalsystemet VAS är meriterande. Har du även kunskaper i Cosmic ser vi det som meriterande. Goda kunskaper i svenska språket samt i medicinsk terminologi krävs.
Som person har du hög servicekänsla, en god samarbets- och initiativförmåga och du har ett gott bemötande gentemot våra patienter, anhöriga samt medarbetare. Vi ser det som viktigt att du är flexibel och kan ställa om vid uppkomna eller oförberedda situationer. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.
Varmt välkommen med din ansökan!
Vårt erbjudande
För oss är det viktigt att du ska trivas och utvecklas i ditt arbete.
Läs mer om vilka
https://www.regionhalland.se/jobb-och-karriar/formaner/ vi kan erbjuda dig som anställd.
Övrig informationInför eventuell anställning görs alltid kontroll i belastnings- och misstankeregistret.
Om Region Halland
Region Halland är till för alla som bor och arbetar här i Halland. Vi är över 8 000 medarbetare inom 370 olika yrken som alla arbetar för att erbjuda en god hälso- och sjukvård och att främja tillväxt och utveckling. Vi ansvarar också för kollektivtrafiken i Halland och driver frågor inom områden som näringsliv, kultur och utbildning. Vår vision är "Halland - bästa livsplatsen" och med det menar vi att Halland ska bli den bästa platsen att bo på, utbilda sig, arbeta och driva företag i. Vi har kommit en bra bit på vägen, välkommen att följa med oss på vår resa!
https://www.regionhalland.se/om-region-halland/Strävan efter jämställdhet, mångfald och likvärdiga villkor är både en kvalitetsfråga och en självklar del av Region Hallands värdegrund.
Region Halland krigsplacerar all tillsvidareanställd personal.
Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. Region Halland har upphandlade avtal.
Ersättning Månadslön
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2024-04-18
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2024/391".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Region Halland (org.nr 232100-0115)
Arbetsplats Psykiatrin Halland
Kontakt Kristian Vikström, Avdelningschef
070-2243535 Jobbnummer 8575505
Observera att sista ansökningsdag har passerat.