Medicinsk sekreterare till rehabiliteringsmottagning dagvård, VO Rehabilite

Region Skåne, Centralsjukhuset Kristianstad / Administratörsjobb / Kristianstad
2025-01-22


Visa alla administratörsjobb i Kristianstad, Bromölla, Sölvesborg, Hässleholm, Östra Göinge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Region Skåne, Centralsjukhuset Kristianstad i Kristianstad, Hässleholm, Lund, Ystad, Malmö eller i hela Sverige

Gör skillnad. Varje dag.

Är du medicinsk sekreterare och värdesätter ett omväxlande och utvecklande arbete? Har du erfarenhet av samordning och gillar att planera och organisera? Då har vi tjänsten för dig! Vi välkomnar nu en medicinsk sekreterarkollega med uppdrag som koordinator till verksamhetsområde (VO) Rehabilitering Kristianstad.

Rehabiliteringsmottagning dagvård (Dagrehab) består av ett team av kompetenta och engagerade fysioterapeuter, arbetsterapeuter, rehabundersköterskor och en koordinator som arbetar tillsammans med läkare, kurator, logoped och dietist från Medicinkliniken. Dagrehab bedriver geriatrisk dagrehabilitering för personer med förvärvad neurologisk sjukdom och samarbetar nära med specialiserad hemrehabilitering enligt Early Supported Discharge (ESD).

Dagrehab är en del av VO Rehabilitering Kristianstad som ansvarar för rehabiliteringsinsatser på samtliga slutenvårdsavdelningar på Centralsjukhuset i Kristianstad (CSK). Verksamheten medverkar i team- och dagvårdsverksamhet inom framför allt medicin- och barnverksamhet. Därutöver bedrivs specialiserad öppenvård inom medicin, ortopedi och kirurgi som omfattar cirka 18 000 besök per år. Inom VO rehabilitering är vi cirka 65 medarbetare fördelat på arbetsterapeuter, fysioterapeuter, undersköterskor samt medicinska sekreterare.
I vår verksamhet har vi en fin gemenskap och en god arbetsmiljö där allas kompetenser värderas högt. Hos oss har du möjlighet att ta del av erfarna kollegors kunskaper och erfarenheter samt får goda möjligheter att utvecklas i din profession. Som medarbetare på ett mindre akutsjukhus ges du möjlighet till ett brett lärande. Vi tillämpar en generös inställning till vidareutbildning relaterat till arbetsuppgifter och uppmuntrar aktivt lärande över tid. För oss är det självklart att du delar Region Skånes värderingar och vi erbjuder dig ett positivt arbetsklimat med arbetsglädje i fokus.

Publiceringsdatum
2025-01-22

Arbetsuppgifter
Vi välkomnar nu en engagerad och strukturerad person med god logistisk förmåga till tjänsten som medicinsk sekreterare med koordinatorsuppdrag för den dagliga driften av Dagrehab. Tjänsten har en central roll för kommunikation och samarbete med både interna och externa parter, inklusive patienten och dennes anhöriga.
Arbetsuppgifterna inkluderar remisshantering och bedömning av remisser med teamet, hantering av väntelista, schemaläggning och kallelse av patienter, bokning av sjukresor, planering av inskrivningar, utskrivningar och teamsamtal samt planering av strokeskola. Administration i Melior och PASiS ingår också i rollen. Direkt kommunikation med patienter och deras anhöriga via telefon, 1177 och på plats på Dagrehab är en central del av rollen.
Det finns även möjlighet till att ha egna ansvarsområde utifrån erfarenhet, intresse samt verksamhetens behov.

Arbetstiden är förlagd under dagtid, måndag till fredag. Möjlighet till deltid finns.

Hör gärna av dig till oss vid eventuella frågor eller funderingar gällande tjänsten och vår verksamhet!

Kvalifikationer
Vi söker dig som har godkänd utbildning i Hälso- och sjukvårdsadministration 80p KY eller 400p YH alternativt motsvarande godkänd medicinsk-/läkarsekreterarutbildning. För tjänsten krävs goda kunskaper i svenska i såväl tal som skrift samt goda kunskaper i medicinsk terminologi. Eftersom vi arbetar i Melior och PASiS är det meriterande om du har tidigare erfarenhet av dessa system. Då Region Skåne är på väg in i SDV ser vi gärna att du har utbildning i sjukdomsklassificering.

Som person är du driven, flexibel, initiativrik, lösningsfokuserad och har ett professionellt förhållningssätt. Du har en utmärkt förmåga att planera och prioritera i ditt arbete. Det är viktigt att du har förmåga att planera den dagliga verksamheten framåt samt att identifiera och lösa problem när de dyker upp.

Vi värdesätter att du har en god samarbets- och kommunikationsförmåga, då det dagliga arbetet till stor del präglas av teamarbete och samverkan med andra parter. Har du tidigare erfarenhet av arbete inom stroke, neurologi eller rehabiliterande enheter är det positiv. Hos oss bidrar alla till utveckling och ständigt förbättringsarbete. Givetvis arbetar du efter Region Skånes värderingar.
Då vi är måna om att hitta rätt person kommer stor vikt att läggas vid personlig lämplighet.

Känner du igen dig i denna beskrivning? I så fall kan denna tjänst hos oss vara rätt för dig. Varmt välkommen med din ansökan redan idag!

ÖVRIGT
Region Skåne finns till för att alla som bor i Skåne ska må bra och känna framtidstro. Genom gränslösa samarbeten och omtanke skapas de bästa förutsättningar för ett hälsosamt liv - inom näringsliv, kollektivtrafik, kultur och hälso- och sjukvård - i Skåne. Tillsammans gör vi livet mera möjligt.

https://www.skane.se/ledigajobb kan du se i vilket skede Region Skånes rekryteringar befinner sig och hur många som har sökt tjänsterna.

Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2025-02-05
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "C230805".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Region Skåne (org.nr 232100-0255)

Arbetsplats
Region Skåne, Centralsjukhuset Kristianstad

Kontakt
Erin Anderberg, Enhetschef
044-309 44 74

Jobbnummer
9118883

Prenumerera på jobb från Region Skåne, Centralsjukhuset Kristianstad

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Region Skåne, Centralsjukhuset Kristianstad: