Medicinsk sekreterare till rehabiliteringskliniken i Växjö

Region Kronoberg, Primärvård och Rehab / Administratörsjobb / Växjö
2022-01-04
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Medicinsk sekreterare till rehabiliteringskliniken i Växjö" (publicerad 2023-01-20) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Växjö, Alvesta, Uppvidinge, Lessebo, Hylte eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Region Kronoberg, Primärvård och Rehab i Växjö, Alvesta, Uppvidinge, Lessebo, Tingsryd eller i hela Sverige

I Region Kronoberg kan du trivas, växa och påverka. Tillsammans arbetar vi för att nå visionen "Ett gott liv i ett livskraftigt län".

Nu söker vi en engagerad medicinsk sekreterare till rehabiliteringskliniken i Växjö.

Rehabiliteringskliniken är en specialistverksamhet för patienter i behov av rehabilitering efter somatisk sjukdom eller skada. Här finns chansen för dig som medicinsk sekreterare att vara med och göra skillnad för våra patienter. Med goda utvecklingsmöjligheter och gott samarbetsklimat erbjuder vi dig en trevlig arbetsplats precis intill sjön Trummen. Vi värderar vår arbetsmiljö högt och har en tydlig målsättning om att alla medarbetares kompetens används rätt.

Vi på rehabiliteringskliniken har ett viktigt uppdrag. Vår uppgift är att skapa bästa möjliga välbefinnande och främja ett aktivt och självständigt liv för patienter som är i behov av rehabilitering efter bland annat stroke, hjärnskada, neurologiska sjukdomar, benamputation, multitrauma eller smärta. Vår styrka är att vi jobbar i tvärprofessionella team. Vi utgår från patientens önskemål och behov och vi jobbar med personcentrerad vård.




Publiceringsdatum
2022-01-04

Arbetsuppgifter
Som medicinsk sekreterare hos oss kommer du att arbeta med vårdadministration kring våra patienter men även fungera som ett viktigt administrativt stöd till våra chefer och medarbetare. Du kommer bland annat att få arbeta med journalskrivning, statistik, beställningar, receptionsarbete samt telefon och posthantering. Våra sekreterare är också nyckelpersoner när det gäller t.ex. patientschema, remisser, inskrivning och rapportering till våra kvalitetsregister.


Kvalifikationer
Vi söker dig som har utbildning som medicinsk sekreterare/vårdadministratör.
Det är önskvärt att du har erfarenhet av vårddokumentation och receptionsvana. Vi ser gärna att du har god datorvana och erfarenhet av att jobba med Cambio Cosmic och Excel.

Du har en positiv inställning och vill vara med och utveckla verksamheten. Personliga egenskaper såsom flexibilitet, noggrannhet, förmåga att arbeta självständigt samt god samarbets- och initiativförmåga är viktiga. Vi ser det som självklart att du även har förmåga att ge god service till både medarbetare och patienter. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.


ÖVRIGT
Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du direkt till Visma Recruit 0771-693 693.

Frågor om specifika jobb besvaras av den rekryterare eller kontaktperson som anges i annonsen. För att skicka in din ansökan, klicka på ansökningslänken i annonsen.

Vi undanber oss vänligt men bestämt erbjudanden om annonserings- och rekryteringstjänster i samband med den här annonsen.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse. .

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-01-25
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Region Kronoberg, Primärvård och Rehab

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "PVR 1/22".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Region Kronoberg (org.nr 232100-0065)

Arbetsplats
Region Kronoberg, Primärvård och Rehab

Kontakt
Avdelningschef Rehabiliteringskliniken
Mattias Jonasson
mattias.jonasson@kronoberg.se
0470-59 22 32

Jobbnummer
6223687

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Region Kronoberg, Primärvård och Rehab

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Region Kronoberg, Primärvård och Rehab: