Medicinsk sekreterare till psykiatrisk mottagning

Västra Götalandsregionen / Administratörsjobb / Lerum
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Lerum, Härryda, Partille, Göteborg, Mölndal eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Västra Götalandsregionen i Lerum, Härryda, Partille, Göteborg, Mölndal eller i hela Sverige

Att hjälpa människor till en bättre hälsa är ett av de viktigaste uppdragen man kan ha. På Södra Älvsborgs sjukhus (SÄS) är vi 4100 medarbetare inom 120 olika yrken som tillsammans bidrar till detta varje dag. Nu kan du bli en av oss.

Webbplats www.vgregion.se/sas

Facebook www.facebook.com/sodraalvsborgssjukhusvgr



Om vår lediga tjänst
Vi söker dig som är utbildad medicinsk sekreterare till vårdadministrativ service med placering på psykiatrimottagningen i Lerum.

Det är ett omväxlande och roligt arbete där du arbetar dagtid.

Vår vision är att vi ska erbjuda den bästa specialistpsykiatriska vården i Sverige och därför behöver vi just dig som är medicinsk sekreterare med intresse för psykiatrin.

I dina arbetsuppgifter ingår bland annat:
• Medicinsk dokumentation
• Inkommande telefonsamtal
• Patientklassifikation, diagnos- och KVÅ-registreringar
• Kassa, remisshantering
• Mötesadministration
• Lokal IT-support
• Kvalitets- och uppföljningsregister
• Administrativt stöd åt vårdenhetschef samt övrig personal på enheten
• LPT-dokumentation

Detta är ett vikariat på ett år med möjlighet till förlängning.

Om oss
Vårdadministrativ service (VAS) är en samlad enhet för medicinska sekreterare, vårdadministrativa sekreterare och assistenter sedan 1 januari 2009, psykiatrin anslöt 1 januari 2010. VAS ger vårdadministrativt stöd till SÄS verksamheter och är indelade i olika områden. Psykiatriska akutmottagningen i Lerum tillhör område 10 och organiserar sekreterare inom vuxenpsykiatrin.

Publiceringsdatum
2020-11-27

Profil
Vi söker dig som har en YH-utbildning som medicinsk sekreterare alternativt om du har utbildning inom vårddokumentation från högskola. Du har goda språkkunskaper i svenska och engelska, god datavana och IT-kunskaper. Som person är du serviceinriktad och ansvarstagande, med intresse och vilja att vara en del i verksamhetens vårdadministrativa stöd. Du tar egna initiativ, organiserar ditt arbete självständigt och har god förmåga att arbeta i team.

Välkommen med din ansökan! Bifoga gärna kopia på utbildningsintyg i din ansökan.

Om Västra Götalandsregionen
Västra Götalandsregionen finns till för människorna i Västra Götaland. Vi ser till att det finns god hälso- och sjukvård för alla. Vi arbetar för en hållbar utveckling och tillväxt, bra miljö, förbättrad folkhälsa, ett rikt kulturliv och goda kommunikationer i hela Västra Götaland.

Så ansöker du
Västra Götalandsregionen ser helst att du registrerar din ansökan via rekryteringssystemet. Om du som sökande har frågor om den utannonserade tjänsten eller av särskilda och speciella skäl inte kan registrera dina uppgifter i ett offentligt system - kontakta kontaktperson för respektive annons.

Till bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag samt andra externa aktörer och försäljare av ytterligare jobbannonser. Västra Götalandsregionen har upphandlade avtal.

Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: Enligt överenskommelse Visstidsanställning

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2020-12-13
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
VÄSTRA GÖTALANDSREGIONEN

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2020/5875".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Västra Götalandsregionen (org.nr 232100-0131)

Arbetsplats
Södra Älvsborgs sjukhus, Vårdadministrativ service, Område 10

Jobbnummer
5464310

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Västra Götalandsregionen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Västra Götalandsregionen: