Medicinsk sekreterare till Patologi och Cytolog, Falun
Region Dalarna / Administratörsjobb / Falun
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Falun,
Borlänge,
Säter,
Gagnef,
Hofors eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Region Dalarna i Falun,
Borlänge,
Säter,
Gagnef,
Leksand eller i
hela Sverige Hos oss i Region Dalarna får du ett meningsfullt arbete där du kan göra skillnad. Tillsammans arbetar vi för ett hållbart Dalarna med utvecklingskraft i länets alla delar.
Vad kul att du hittat vår annons! Vi söker dig som är positiv, bidrar med god stämning och har nära till skratt. Din arbetsmoral är hög, du har lätt för att samarbeta och har ett prestigelöst förhållningssätt. Passar beskrivningen in på dig? Är du sugen på ett meningsfullt arbete som verkligen gör skillnad? Då är du varmt välkommen med din ansökan till oss på Patologi & Cytologi Dalarna.
Vi är en regiongemensam ackrediterad avdelning inom Region Dalarna och tar emot histologiska och cytologiska prover från Regionen för att preparera och diagnostisera dessa. Arbetet i verksamheten är mycket utvecklande och ytterst viktigt i vårdkedjan då det är en förutsättning för en stor del av cancerdiagnostiken inom Regionen, men även diagnostik av andra sjukdomar. Drygt 40 personer arbetar på avdelningen; biomedicinska analytiker, patologer, cytodiagnostiker, medicinska sekreterare, laboratorieassistenter och obduktionstekniker. Vi är ett glatt gäng med sammanhållning och samarbete över yrkeskategorierna, hela avdelningen är vårt team. En god arbetsmiljö och trivsel på arbetsplatsen är viktigt och något vi alltid strävar efter.
Medicinsk sekreterare till Patologi och Cytolog, Falun
Publiceringsdatum2024-01-15Dina arbetsuppgifterI dina arbetsuppgifter ingår att skriva diktat, hantera analyssvar, förbereda konferenser, ha hand om telefonservice, posthantering, hantera canceranmälningar och andra administrativa uppgifter inom ramen för vår verksamhet. Vi arbetar i laboratorieinformationssystemet Analytix. Du kommer ha ett dagligt nära samarbete tillsammans med ytterligare två medicinska sekreterare som blir dina närmsta kollegor.
Arbetstiden är dagtid 7:30-16:15, måndag-fredag. Det finns till viss del möjlighet för hemarbete efter överenskommelse.
Övrig information
KvalifikationerDu har gått någon av följande utbildningar: Medicinska sekreterarprogrammet 120 hp, Vårdadministrativa programmet 180 hp eller 1-årig eftergymnasial vårddokumentationsutbildning.
Erfarenhet av liknande arbete och datavana är önskvärd. Är du den vi söker så har du en positiv inställning till jobbet, gillar variation i din skrivning och gillar att arbeta både enskilt och i grupp. Du som söker har goda kunskaper i svenska språket och i medicinsk terminologi.
Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.
Ansökan
Om du är eller tidigare har varit anställd i Region (Landstinget) Dalarna kommer vi att ta interna referenser från din nuvarande eller tidigare chef, om du blir aktuell för anställning.
Läs mer om Region Dalarna, vår värdegrund, arbetsmiljö och förmåner, samt vilka kontroller som görs innan anställning: Jobba hos oss - Region Dalarna
Vi har gjort vårt medieval och vill därför ej bli kontaktade av andra säljbolag eller rekryteringsföretag.
Detta arbete innebär direkt och regelbunden kontakt med barn och/eller ungdomar. Innan erbjudande om anställning kan ske, måste du som sökande uppvisa utdrag ur Polisens belastningsregister i obrutet kuvert, enligt lag 2013:852 eller 2000:873. Mer information finns här: Belastningsregistret - begär utdrag (polisen.se).
Fackliga kontaktuppgifter
Här hittar du kontaktuppgifter till våra fackliga organisationer.
Ersättning Månadslön
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2024-02-04
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "HoS:2024:045".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Region Dalarna (org.nr 232100-0180)
Arbetsplats Region Dalarna
Kontakt Rekryterande chef
Carina Geertsen
+46722175369 Jobbnummer 8391825
Observera att sista ansökningsdag har passerat.